![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
jousikiinnikkeet olen varautunut tekemään uudet, käytän p38 korkeusantureita ja teollisuus venttiileitä. koitan saada jonku elektroniikka gurun tekemään sellaisen komparaattori hässäkän säätämään paineita. jotain yksi kaveri jutteli että pikkusella pc:llä voisi myös ohjata paineita. sen verran kattelin että se oma ohjauspoksi on paras laittaa heti lähdössä syrjään sillä sen verran kaipailee bitti liikennettä onkohan tuollainen työntötanko jousitus suomessa luvallinen tehdä, sillä saisi pussit ylemmäksi suojaan koneesta mullakin on sellainen kuva että pitkälti perustuu 3.9:iin mutta vähän huolestuttaa että ovatko menneet muuttamaan kampiakselin päätä, pitäisi saada 3.5l vauhtipyörä kiinni
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Itseäkin kiinnostais toi "ison" kasin laittaminen keulalle ton 3.5 tilalle, olis jo zf4hp22 valmiina. Toisaalta mulla olis silloisen aken luvat sovittaa chevyn 6.2 ahdettuna konepellin alle, jotenkin toi diesel houkuttaisi enemmän käyttöautoon ja noita lr kaseja ei oikeen tunnu järkihintaan löytyvän.:/
Sitten ihan offtopikkina: Multa löytyis yks nelilovinen toimivana irottettu vaihteistopaketti ihan ylimääräisenä.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
- kannattaa myös ajatella muitakin ilmajousi osia, yleismallisia, esim. kuorma-auto puolelta. Kun ne rangen ilmapussit ei oikein ole kestävässä maineessa olleet...
- mitä eri vaihdelootia on ollut 4,6 perässä, niin sitäkautta se yhteensopivuus ja erot selviää. - minulla myös ajatuksissa 4,6 tai gm ls8, tms, sovittelu rangeen. Viimeksi muokannut jukkan : 17.09.2015 23:15 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
koneesta mullakin on sellainen kuva että pitkälti perustuu 3.9:iin mutta vähän huolestuttaa että ovatko menneet muuttamaan kampiakselin päätä, pitäisi saada 3.5l vauhtipyörä kiinni[/QUOTE]
vois olettaa että kampiakseli ois sama...kannattaa kysyä nimimerkiltä kokkolanpoika,on pelannut aikalailla näitten roverin kasien kanssa.uskoisin että häneltä löytyy ihan faktatietoa.
__________________
RRC -87 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kyllä ne Rangen kumipussit kestää ihan hyvin, ainakin katu-, ja lällyoffikäytössä. On vaan pidettävä mielessä että kumitavara ei ole ikuista.
Tokihan muitakin pussiratkaisuja on olemassa, eikä ole väärin niitä käyttää.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
rangen pusseilla mennää kun kuitenkin on yksi setti sellaisia olemassa.
Tänään heräsi ajatus käyttää teollisuudesta tuttuja sähköisiä paineensäätimiä, noissa on säätöpiiri rakennettu valmiisi sisään sille kerrotaan vain jännite tietona mikä paine halutaan -Pt- |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Pikaisen kyselytunnilla päätteeksi ainakin itse hylkää ton 4.6 moottorin vaihtoehdoista niiden lohko vikojen takia. Olihan siinä messeä moottori mutta noita ei löydy kuulemma oikeestaan mistään ehjinä.:/
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
eli lohko porattu noissa jo liian ohueksi?
__________________
RRC -87 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Näinhän se taitaapi olla, kovasti suosittelivat 3.9:ä jos britti padassa meinaa pysyä, 4.6 saa kyllä putkitettua mutta se taitaa maksaa sen verran rahaa ja aikaa että ennemmin etsii "luotettavamman" aihion.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| td5 disko ja pakkanen + ilmajouset? | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.01.2008 00:51 |
| Ilmajouset | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.01.2008 16:13 |
| Suburbanin neliveto ja ilmajouset??? | Uazmies | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 11.11.2007 18:12 |
| Range classic ja ilmajousitus | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.08.2006 00:36 | |
| Ilmajouset lehtijousiakseliin? | Ahosensetä | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 21.07.2006 21:12 |