Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja liero
menee aavistuksen offtopiciksi mutta tehdään nyt virtuaalisesti moottori.
rautalanka malli voisi helpottaa .
-lohko opel omega c20ne 1998cm3 115hp
-kansi opel kadett c20xe 1998cm3 156hp
-kampiakseli c20xe 1998cm3 156hp
-kiertokanget ja männät mittojen mukaan ,puristus suhde pienempi kuin kummassakaan em. moottoreista alunperin.
-nokka-akselit ei kummastakaan em. moottorista alunperin.
-imusarja itse tehty alusta loppuun.
-pakosarja itse tehty alusta loppuun.
-ahdin mallia X ,ei kummassakaan em. moottorissa ole tehtaalta lähtöisin
-moottorin ja sytytyksen ohjaus ei kummastakaan em. moottorista.
tuossa nyt esimerkki joka olisi mahdollinen toteuttaa.
valaisetko matti miten esimerkiksi tuollalailla muutetun moottorin teho/vääntö määritellään jos tuollaista tarjoaa muutoskatsastukseen?
tämä nyt ei ole lähelläkään aiheen aloittajan moottoria , mutta itseäni(ja ehkä muitakin) kiinostaa että minkäverran ja mistä paikoista moottoria pitää muuttaa että sen teho määritellään penkkilapulla?
|
Tehomittaustodistus jo sen takia että ei ole alkuperäiskuntoinen turbomoottori.
Teho ei vaan voi olla vähemmän kuin 156hp, perustuen siihen ettei kukaan tekisi rakentaisi laiskempaa moottoria mitä tuolla kannella ja tilavuudella on lähtenyt tehtaalta, varsinkaan turbon kanssa. Ja kyllä trafikin sen tajuaa..
Ei tässä ole niinkään teholapusta kyse, vaan siitä että alkuperäisen tehon pitää laskea "virityksellä" että saa asentaa autoon x. Ja tätä trafi ei usko, enkä ihmettele