Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   1UZ-FE lexus v8 moottori (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137727)

mersuana 03.09.2015 12:53

1UZ-FE lexus v8 moottori
 
Tuli ilmeisesti hankittua tuollainen moottori ja automaatti kaikkineen sähköineen. Mihis kaikkiin vaihteistoihin näitä on liitetty, ajatuksena jos hylkäis tuon automaatin tai tekis adapterin laatikon häntään jakikselle, taitaa tulla vaan aika pitkä..
Pitääpä selvitellä mihin tällaisen sais laiteltua, jos vaikka tuohon HJ45 pick-upiin.
Onko laitettu toimimaan omalla moottorin ohjauksella vai megaruutalla?

Kaikki hyvätkin vinkit on tervetulleita.

Gary Grand 03.09.2015 13:01

Kukin makunsa mukaan, mutta minä en tuosta paketista automaattia hukkaisi.. Se on kestävä loota ja jos sen säilyttäis, niin saisi paketin pelaamaan alkuperäisillä sähköillä -> jäis megaruutan, tai muun virittelyyn kuluva aikakin muuhun rakenteluun.:cool:

Kevyt ja tehokas pakettihan tuo on.:p

bj45lava 03.09.2015 13:39

Itellä menossa BJ45 koneeksi, mutta tämänhetken säännöthän ei sen asentamista salli kilpien väliin, ja ilmeisesti ei tulevat uudetkaan säännöt asiaa muuta.

Mutta sit laitetaan 305 kasi, jonka taas saa laittaa...

Pauli 03.09.2015 13:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mersuana (Viesti 1247378)
tekis adapterin laatikon häntään jakikselle, taitaa tulla vaan aika pitkä..

OffiJuoni laittoi automaatin perään Lj:n jakiksen.
Topicin lopussa pari kuvaa siitä adapterista: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=31466

toyopet 03.09.2015 14:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1247382)
Itellä menossa BJ45 koneeksi, mutta tämänhetken säännöthän ei sen asentamista salli kilpien väliin, ja ilmeisesti ei tulevat uudetkaan säännöt asiaa muuta.

Mutta sit laitetaan 305 kasi, jonka taas saa laittaa...

Niin, teho menee yli sallitun?

kippo86 03.09.2015 14:52

Itekki aatellu samaa. Ainoo vaihtoehto katsastaa omavalmistemoottorina ja penkkilappu...
Siinäki oma hauskuus saada sopivat tehot...

mersuana 03.09.2015 16:39

tehoista
 
No se oli ajatus et vois oikeesti laimentaa tehoista tuota moottoria, olis ainakin soundit kohillaan ja kuitenkin merkkiuskollinen moottori. Ja mikä tärkeintä, olis jotain erilaista. Nythän nokalla on 2H turbotettuna, niitä on joka cruiserissa kuitenki... eikä tästä oo tarkoitus edes tehdä mitään kunnon offailu autoa vaan ihan makkaran paisto auto, tai niin suunnittelin.... kuitenkin kilpien väliin pitäis auto saada. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.

bj45lava 03.09.2015 18:08

Viime viikolla henk koht Trafin isolta johtajalta kysyin kaasulle tai e85 muutokselle tms tehon pudotusta penkkilapulla, ei auta, tehdasmoottorin tehon lasku ei ole mahdollista virallisesti, jos joku tuommoisen hyväksyy, niin seuraus saattaa jossain kohtaa tulla vastaan.

mersuana 03.09.2015 19:32

Tiedossa, mutta yritetään silti, onhan kyseessä omavalmiste moottori.

kippo86 03.09.2015 19:33

Joo mut paljonko moottoriin pitää vaihtaa osia, että se on omavalmiste?

Jos esim männät ja nokat vaihtaa, rajottaa kierroksia yms että tehot edes teoreettisesti laskee...

Moottoristahan tulee heti omavalmiste jos esim ahtimen lisää.

Edit: itteäki houkuttelee huomattavasti enemmän täys alumotti vs patarautakone. Varsinki ku hinnoista aletaa puhuu...

mäksä 03.09.2015 19:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mersuana (Viesti 1247417)
No se oli ajatus et vois oikeesti laimentaa tehoista tuota moottoria, olis ainakin soundit kohillaan ja kuitenkin merkkiuskollinen moottori. Ja mikä tärkeintä, olis jotain erilaista. Nythän nokalla on 2H turbotettuna, niitä on joka cruiserissa kuitenki... eikä tästä oo tarkoitus edes tehdä mitään kunnon offailu autoa vaan ihan makkaran paisto auto, tai niin suunnittelin.... kuitenkin kilpien väliin pitäis auto saada. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.

Meinaax antti et toi "makkaranpaistoauto" status pitää miten kauan ???
Sitä vaa ettei vaa käy niin et lähtee pappis keulimaan ? :cool::rolleyes:

mersuana 03.09.2015 20:20

On niin hartaasti tehty projekti (9vuotta ),ettei ekaan kuukauteen ainakaan kehtaa muutakuin kestopäällysteitä ajella, loppu jää nähtäväksi. Tästä ei kuulemma saa tehdä metsälaitetta.

mäksä 03.09.2015 20:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mersuana (Viesti 1247479)
On niin hartaasti tehty projekti (9vuotta ),ettei ekaan kuukauteen ainakaan kehtaa muutakuin kestopäällysteitä ajella, loppu jää nähtäväksi. Tästä ei kuulemma saa tehdä metsälaitetta.

Kuka nii sanoo ?

toyota4x4 03.09.2015 21:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 (Viesti 1247451)
Joo mut paljonko moottoriin pitää vaihtaa osia, että se on omavalmiste?

Jos esim männät ja nokat vaihtaa, rajottaa kierroksia yms että tehot edes teoreettisesti laskee...

Moottoristahan tulee heti omavalmiste jos esim ahtimen lisää.

tällekin jutulle trafi päällikköt lähinnä nauro, että tehot laskee jos lisää turbon.. ei onnistu

kippo86 04.09.2015 04:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 1247501)
tällekin jutulle trafi päällikköt lähinnä nauro, että tehot laskee jos lisää turbon.. ei onnistu

Joo en tarkottanu et ahtimella puolitetaan tehot, vaa moottorin hyötysuhdetta lasketaan niin samalla tehot pienenee. Tekee siitä yhtä matalaviritteisen ku esim 305. Puristukset 8, nokat vaihtaa jne... Ei sotke sitä ahdinta nyt enää tähän soppaan, se oli vaa esimerkki.

bj45lava 04.09.2015 08:07

Tehdasmoottorin, jolle tehot annettu, niin tehon lasku ei onnistu, ruiskulaitteiden vaihto ei kelpaa siihen, eikä mikään penkkilappu, mitäs muuta meinasit muuttaa??

Ja sama mies nauroi myös omavalmisteturbosta kysyttäessä, et sellaista ei ole olemassakaan, on vain kyse erilaisten katsastusmiesten omista tulkinnoista, jotka ei päivänvaloa kestä, niitä nyt menee läpi missä sattuu menemään.

bj45lava 04.09.2015 08:31

Rautalangasta siis väännettynä turbon laittaminen vaparikoneen kylkeen ei tee siitä omavalmistetta Trafin mielestä.

Miten paljon sitten tarvis muuttaa on vielä kysymysmerkkinä, mutta esim yksinomaan kaasukäyttöiseksi muuttaminen, joka laskee tehoa 30%, ei kelpaa...

bj45lava 04.09.2015 08:34

Amerinkan Joen sivustoilta luettuna muuten jonkun mallin V6 4Runnerin loota käy tuon kasin perään suoraan ja myös vauhtipyörä jos manuaaliksi meinaa myös sieltä runnerista kävis, se oli itellä suunnitelma jos nelikoksi jättää.

Päävisio itellä on kyl ilmajousitettu maksimimatala takavetoinen nelivitonen 9-paikkaisena kasilla.

toyopet 04.09.2015 09:15

Uusissa säädöksissä kun menisi läpi se, että olisi moottorimuutokselle vain yksi raja se tehopainosuhde, vaikkapa se 7kg/kW (omamassa), niin alettaisiin olla likellä.
Ei siis tilavuusrajaa, eikä vertailumoottoritehoa vaan paino/tehosuhde.
Tätä vissiin ainakin on yritetty sinne saada lobattua mutta jää nähtäväksi.
Lokakuulle ovat tainneet lupailla uusia säädöksiä.

offroadjouni 04.09.2015 12:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyopet (Viesti 1247574)
Uusissa säädöksissä kun menisi läpi se, että olisi moottorimuutokselle vain yksi raja se tehopainosuhde, vaikkapa se 7kg/kW (omamassa), niin alettaisiin olla likellä.
Ei siis tilavuusrajaa, eikä vertailumoottoritehoa vaan paino/tehosuhde.
Tätä vissiin ainakin on yritetty sinne saada lobattua mutta jää nähtäväksi.
Lokakuulle ovat tainneet lupailla uusia säädöksiä.

Kyllä se max 20% tehon kasvu on mukana uudessa säännösehdotelmassakin, eli ei siitä pitäisi tulla helpotuksia tämän suhteen. Harmi kun kaikki kiva kielletään.

kippo86 04.09.2015 13:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1247558)
Tehdasmoottorin, jolle tehot annettu, niin tehon lasku ei onnistu, ruiskulaitteiden vaihto ei kelpaa siihen, eikä mikään penkkilappu, mitäs muuta meinasit muuttaa??

Ja sama mies nauroi myös omavalmisteturbosta kysyttäessä, et sellaista ei ole olemassakaan, on vain kyse erilaisten katsastusmiesten omista tulkinnoista, jotka ei päivänvaloa kestä, niitä nyt menee läpi missä sattuu menemään.

Sitähän mä tossa aikasemmin selvitin, männät, nokat vaihtamalla, kierroksia laskemalla, imu- ja pakosarjat voi tehä ite... Eipä alkuperästä jää ku karkeesti kampura, lohko ja kannet.

Hirveesti hommaa, ja ei varmuutta riittääkö... Mut tehot laskee.

-MaTTi- 05.09.2015 14:39

Joku Trafin mies oli esittäny että lohkokin valettava itse ennenkuin voidaan omavalmisteeksi tulkita.

Fruehauf-CJ 05.09.2015 16:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1247831)
Joku Trafin mies oli esittäny että lohkokin valettava itse ennenkuin voidaan omavalmisteeksi tulkita.

Kuvauksen kaltaiset järjettömyydet tulevat olemaan syynä lisääntyviin oikeuskäsittelyihin ja aikanaan nämä taakat varmasti poistetaan.

Trafin voisi lopettaa ja vastaavan toiminnan voisi ostaa vaikka Virosta!

--------------

Edit. Siis ei vastaavan vaan sellaisen josta on HYÖTYÄ

kippo86 05.09.2015 20:24

No mitähän mieltä se sama trafin heppu on jälkiahdetusta vaparista? Kaikki leimataan omavalmisteena ja tehot mitattuna penkissä. :confused:
Ja ainoa asia mikä on muuttunu on ahdin...

Jos turbodieseliin mennään lisäämään cooleri, taas menee omavalmisteeksi ja penkkilappua hakemaa...

Ee ymmärrä pieni ihminen...

ipancruiser 06.09.2015 02:50

Moro
Menee vähän ohi jutusta mutta itsellä HDJ-100 ja toimii pari päivää
hyvin ja sitten sammuu kesken ajon.
pari kertaa kun pysähdyin liikennevaloihin niin siihen kuoli.
Vaihdoin alipaineventtiilin joka sulkee imusarjan läpän.
onko ongelma että spill control calve ei saa virta?
ECU rikki?


Sivu luotu: 20:35 (GMT +2).