![]() |
1UZ-FE lexus v8 moottori
Tuli ilmeisesti hankittua tuollainen moottori ja automaatti kaikkineen sähköineen. Mihis kaikkiin vaihteistoihin näitä on liitetty, ajatuksena jos hylkäis tuon automaatin tai tekis adapterin laatikon häntään jakikselle, taitaa tulla vaan aika pitkä..
Pitääpä selvitellä mihin tällaisen sais laiteltua, jos vaikka tuohon HJ45 pick-upiin. Onko laitettu toimimaan omalla moottorin ohjauksella vai megaruutalla? Kaikki hyvätkin vinkit on tervetulleita. |
Kukin makunsa mukaan, mutta minä en tuosta paketista automaattia hukkaisi.. Se on kestävä loota ja jos sen säilyttäis, niin saisi paketin pelaamaan alkuperäisillä sähköillä -> jäis megaruutan, tai muun virittelyyn kuluva aikakin muuhun rakenteluun.:cool:
Kevyt ja tehokas pakettihan tuo on.:p |
Itellä menossa BJ45 koneeksi, mutta tämänhetken säännöthän ei sen asentamista salli kilpien väliin, ja ilmeisesti ei tulevat uudetkaan säännöt asiaa muuta.
Mutta sit laitetaan 305 kasi, jonka taas saa laittaa... |
Lainaus:
Topicin lopussa pari kuvaa siitä adapterista: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=31466 |
Lainaus:
|
Itekki aatellu samaa. Ainoo vaihtoehto katsastaa omavalmistemoottorina ja penkkilappu...
Siinäki oma hauskuus saada sopivat tehot... |
tehoista
No se oli ajatus et vois oikeesti laimentaa tehoista tuota moottoria, olis ainakin soundit kohillaan ja kuitenkin merkkiuskollinen moottori. Ja mikä tärkeintä, olis jotain erilaista. Nythän nokalla on 2H turbotettuna, niitä on joka cruiserissa kuitenki... eikä tästä oo tarkoitus edes tehdä mitään kunnon offailu autoa vaan ihan makkaran paisto auto, tai niin suunnittelin.... kuitenkin kilpien väliin pitäis auto saada. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.
|
Viime viikolla henk koht Trafin isolta johtajalta kysyin kaasulle tai e85 muutokselle tms tehon pudotusta penkkilapulla, ei auta, tehdasmoottorin tehon lasku ei ole mahdollista virallisesti, jos joku tuommoisen hyväksyy, niin seuraus saattaa jossain kohtaa tulla vastaan.
|
Tiedossa, mutta yritetään silti, onhan kyseessä omavalmiste moottori.
|
Joo mut paljonko moottoriin pitää vaihtaa osia, että se on omavalmiste?
Jos esim männät ja nokat vaihtaa, rajottaa kierroksia yms että tehot edes teoreettisesti laskee... Moottoristahan tulee heti omavalmiste jos esim ahtimen lisää. Edit: itteäki houkuttelee huomattavasti enemmän täys alumotti vs patarautakone. Varsinki ku hinnoista aletaa puhuu... |
Lainaus:
Sitä vaa ettei vaa käy niin et lähtee pappis keulimaan ? :cool::rolleyes: |
On niin hartaasti tehty projekti (9vuotta ),ettei ekaan kuukauteen ainakaan kehtaa muutakuin kestopäällysteitä ajella, loppu jää nähtäväksi. Tästä ei kuulemma saa tehdä metsälaitetta.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tehdasmoottorin, jolle tehot annettu, niin tehon lasku ei onnistu, ruiskulaitteiden vaihto ei kelpaa siihen, eikä mikään penkkilappu, mitäs muuta meinasit muuttaa??
Ja sama mies nauroi myös omavalmisteturbosta kysyttäessä, et sellaista ei ole olemassakaan, on vain kyse erilaisten katsastusmiesten omista tulkinnoista, jotka ei päivänvaloa kestä, niitä nyt menee läpi missä sattuu menemään. |
Rautalangasta siis väännettynä turbon laittaminen vaparikoneen kylkeen ei tee siitä omavalmistetta Trafin mielestä.
Miten paljon sitten tarvis muuttaa on vielä kysymysmerkkinä, mutta esim yksinomaan kaasukäyttöiseksi muuttaminen, joka laskee tehoa 30%, ei kelpaa... |
Amerinkan Joen sivustoilta luettuna muuten jonkun mallin V6 4Runnerin loota käy tuon kasin perään suoraan ja myös vauhtipyörä jos manuaaliksi meinaa myös sieltä runnerista kävis, se oli itellä suunnitelma jos nelikoksi jättää.
Päävisio itellä on kyl ilmajousitettu maksimimatala takavetoinen nelivitonen 9-paikkaisena kasilla. |
Uusissa säädöksissä kun menisi läpi se, että olisi moottorimuutokselle vain yksi raja se tehopainosuhde, vaikkapa se 7kg/kW (omamassa), niin alettaisiin olla likellä.
Ei siis tilavuusrajaa, eikä vertailumoottoritehoa vaan paino/tehosuhde. Tätä vissiin ainakin on yritetty sinne saada lobattua mutta jää nähtäväksi. Lokakuulle ovat tainneet lupailla uusia säädöksiä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Hirveesti hommaa, ja ei varmuutta riittääkö... Mut tehot laskee. |
Joku Trafin mies oli esittäny että lohkokin valettava itse ennenkuin voidaan omavalmisteeksi tulkita.
|
Lainaus:
Trafin voisi lopettaa ja vastaavan toiminnan voisi ostaa vaikka Virosta! -------------- Edit. Siis ei vastaavan vaan sellaisen josta on HYÖTYÄ |
No mitähän mieltä se sama trafin heppu on jälkiahdetusta vaparista? Kaikki leimataan omavalmisteena ja tehot mitattuna penkissä. :confused:
Ja ainoa asia mikä on muuttunu on ahdin... Jos turbodieseliin mennään lisäämään cooleri, taas menee omavalmisteeksi ja penkkilappua hakemaa... Ee ymmärrä pieni ihminen... |
Moro
Menee vähän ohi jutusta mutta itsellä HDJ-100 ja toimii pari päivää hyvin ja sitten sammuu kesken ajon. pari kertaa kun pysähdyin liikennevaloihin niin siihen kuoli. Vaihdoin alipaineventtiilin joka sulkee imusarjan läpän. onko ongelma että spill control calve ei saa virta? ECU rikki? |
Sivu luotu: 20:35 (GMT +2). |