Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.09.2015, 14:39
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Joku Trafin mies oli esittäny että lohkokin valettava itse ennenkuin voidaan omavalmisteeksi tulkita.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.09.2015, 16:16
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joku Trafin mies oli esittäny että lohkokin valettava itse ennenkuin voidaan omavalmisteeksi tulkita.
Kuvauksen kaltaiset järjettömyydet tulevat olemaan syynä lisääntyviin oikeuskäsittelyihin ja aikanaan nämä taakat varmasti poistetaan.

Trafin voisi lopettaa ja vastaavan toiminnan voisi ostaa vaikka Virosta!

--------------

Edit. Siis ei vastaavan vaan sellaisen josta on HYÖTYÄ

Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 05.09.2015 16:19
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.09.2015, 20:24
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.433
Perusasetus

No mitähän mieltä se sama trafin heppu on jälkiahdetusta vaparista? Kaikki leimataan omavalmisteena ja tehot mitattuna penkissä.
Ja ainoa asia mikä on muuttunu on ahdin...

Jos turbodieseliin mennään lisäämään cooleri, taas menee omavalmisteeksi ja penkkilappua hakemaa...

Ee ymmärrä pieni ihminen...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2015, 20:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
No mitähän mieltä se sama trafin heppu on jälkiahdetusta vaparista? Kaikki leimataan omavalmisteena ja tehot mitattuna penkissä.
Ja ainoa asia mikä on muuttunu on ahdin...

Jos turbodieseliin mennään lisäämään cooleri, taas menee omavalmisteeksi ja penkkilappua hakemaa...

Ee ymmärrä pieni ihminen...
Mikä ihmeen omavalmiste? Se on joku tietty X moottori mikä on muutettu ja siitä syystä tehonmittaus. Mikä omavalmistehössötys se nyt on keksitty...? :confuced:
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.09.2015, 04:28
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.433
Perusasetus

Tääläpäin katsastusmiehet puhuu omavalmisteesta, kun on jälkiahdettu.
Ja siitä syystä tehot pitää todistaa penkkilapulla...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.09.2015, 14:15
liero:n Avatar
liero liero ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.05
Sijainti: jämsä finland
Viestit: 870
Perusasetus

menee aavistuksen offtopiciksi mutta tehdään nyt virtuaalisesti moottori.
rautalanka malli voisi helpottaa .

-lohko opel omega c20ne 1998cm3 115hp
-kansi opel kadett c20xe 1998cm3 156hp
-kampiakseli c20xe 1998cm3 156hp
-kiertokanget ja männät mittojen mukaan ,puristus suhde pienempi kuin kummassakaan em. moottoreista alunperin.
-nokka-akselit ei kummastakaan em. moottorista alunperin.
-imusarja itse tehty alusta loppuun.
-pakosarja itse tehty alusta loppuun.
-ahdin mallia X ,ei kummassakaan em. moottorissa ole tehtaalta lähtöisin
-moottorin ja sytytyksen ohjaus ei kummastakaan em. moottorista.

tuossa nyt esimerkki joka olisi mahdollinen toteuttaa.
valaisetko matti miten esimerkiksi tuollalailla muutetun moottorin teho/vääntö määritellään jos tuollaista tarjoaa muutoskatsastukseen?
tämä nyt ei ole lähelläkään aiheen aloittajan moottoria , mutta itseäni(ja ehkä muitakin) kiinostaa että minkäverran ja mistä paikoista moottoria pitää muuttaa että sen teho määritellään penkkilapulla?

Viimeksi muokannut liero : 07.09.2015 14:51
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.09.2015, 15:55
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Ilmeisesti Kokoonpano jota ei ole koskaan minkään tehtaan toimesta valmistettu on kelvoton omavalmisteeksi samoin perustein kuin Toyota hiluxin renkaat ei käy vertailu renkaina Volkswagen taroon.

(sama auto. Eri merkki vaan laitettu eteen ja taakse)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.09.2015, 18:33
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja liero Näytä viesti
menee aavistuksen offtopiciksi mutta tehdään nyt virtuaalisesti moottori.
rautalanka malli voisi helpottaa .

-lohko opel omega c20ne 1998cm3 115hp
-kansi opel kadett c20xe 1998cm3 156hp
-kampiakseli c20xe 1998cm3 156hp
-kiertokanget ja männät mittojen mukaan ,puristus suhde pienempi kuin kummassakaan em. moottoreista alunperin.
-nokka-akselit ei kummastakaan em. moottorista alunperin.
-imusarja itse tehty alusta loppuun.
-pakosarja itse tehty alusta loppuun.
-ahdin mallia X ,ei kummassakaan em. moottorissa ole tehtaalta lähtöisin
-moottorin ja sytytyksen ohjaus ei kummastakaan em. moottorista.

tuossa nyt esimerkki joka olisi mahdollinen toteuttaa.
valaisetko matti miten esimerkiksi tuollalailla muutetun moottorin teho/vääntö määritellään jos tuollaista tarjoaa muutoskatsastukseen?
tämä nyt ei ole lähelläkään aiheen aloittajan moottoria , mutta itseäni(ja ehkä muitakin) kiinostaa että minkäverran ja mistä paikoista moottoria pitää muuttaa että sen teho määritellään penkkilapulla?
Tehomittaustodistus jo sen takia että ei ole alkuperäiskuntoinen turbomoottori.
Teho ei vaan voi olla vähemmän kuin 156hp, perustuen siihen ettei kukaan tekisi rakentaisi laiskempaa moottoria mitä tuolla kannella ja tilavuudella on lähtenyt tehtaalta, varsinkaan turbon kanssa. Ja kyllä trafikin sen tajuaa..
Ei tässä ole niinkään teholapusta kyse, vaan siitä että alkuperäisen tehon pitää laskea "virityksellä" että saa asentaa autoon x. Ja tätä trafi ei usko, enkä ihmettele
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut baxxter : 07.09.2015 18:36
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.09.2015, 02:50
ipancruiser ipancruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 128
Perusasetus

Moro
Menee vähän ohi jutusta mutta itsellä HDJ-100 ja toimii pari päivää
hyvin ja sitten sammuu kesken ajon.
pari kertaa kun pysähdyin liikennevaloihin niin siihen kuoli.
Vaihdoin alipaineventtiilin joka sulkee imusarjan läpän.
onko ongelma että spill control calve ei saa virta?
ECU rikki?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään toyota 5VZ-FE moottori+automaatti killepappa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.11.2014 12:42
Ostettu Toytan 1zz-fe moottori Kellis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.04.2013 07:37
Myydään Toyota 3S-FE 128hv moottori Mikedeus21 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 25.07.2010 18:50
Mönkijän moottori nakuttaa. (Honda trx 350 fe -05) jiiär Tekniikka & Jutustelu 21 10.02.2010 20:14
Myyty Toyota/Lexus 4.0 V8 + automaatti + LJ:n jakis offroadjouni O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 13.07.2009 09:59


Sivu luotu: 09:22 (GMT +2).