![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuo on kyllä yhtä tarkkaa hommaa ku ripulin parantaminen piereskelemällä ![]()
__________________
Asiantuntija on henkilö, joka on tehnyt kapealla alalla kaikki mahdolliset virheet. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
No täytyy sanoo, ettei ne oo ihan "just kohillaan" aina tehtaastakaan tullessa. Toki japsien toleranssit on +- pari milliä ja jenkeissä +- tuuma.
Koulutus on tullut hommiin hankittua, mutta ei ole viittinut pilata hyvää harrastusta tekemällä sitä ammatikseen. Ei toi oikasuhomma rakettitiedettä ole. Ja uuttahan on helpompi hitsata, kun on vielä rautaa tallella. tai sinkkiä ja silkkipeltiä... Koin tuon vielä pelastamisen arvoiseksi, kun oli edullinen ostos ja vain 58tkm ajettu ja huollettu säännöllisesti. Töitähän se teettää, mutta jättää pari baarikeikkaa väliin. Ristimitoilla pärjää yleensä todella pitkälle. Mittailin varaosakopasta oviaukot ja ikkuna-aukot jokapäin ristiin ja tein välitangot, joiden varaan uus katto lasketaan, niin meneee jo tosi lähelle. Jätin +10mm sovitusvaraa, jotka hieron kohdalleen tuossa paikallaan. Itselläkään ei riitä luotto liian tarkkaan katkaisuun valmiiltaan. Heftauksen jälkeen ovet paikalleen ja rakojen tarkastus, kun ne natsaa, niin Sen jälkeen vasta lopullinen kiinni hitsaus, saumojen hionta, tinaus ja paklaus. Sitten taas ovet irti ja sisäpuolien ja ovi/ikkuna-aukkojen maalaus ja korotus. Sen jälkeen voi äänieristää koko kopan, rakentaa maltilliset matkamusiikkilaitteet, kasata sisustan valmiiksi ja suunnata maalaamoon. Maalauksen jälkeisiksi hommiksi pitää jättää mahd. vähän. Yleensä siinä vaiheessa sitten tuhotaan maalipinta, kun nostellaan penkkejä kyytiin jne.. Tollanen rungollinen on sinänsä kivempi tehdä, kun koppa ei notkahda katon irroituksessa. Itsekantavassa pitäsi tukea robotin leuoilla ja päädyistäkin. Sitten korirakenteistä ja porrastuksista ottaa vähän selvää. Hitsisaumat tietysti erikohtiin eri kerroksissa, niin tulee kestävä. Sehän on toisaalta metkaa, että autoa rakentaessa saa tehdä vähän miten sattuu, mutta kun korjataan kolarin jälkeen, niin sitten syynätään kaikki viimesen päälle ja kolmeen kertaan. Viimeksi muokannut tonic : 23.08.2015 14:31 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä meneekö offtopic hommiksi mutta kaksi amarokkia olen korottanut valmiilla sarjoilla ja siinä tulee ihan jokainen pikku hilukin mikä saattaa joutua tiukoille korin korotuksen jälkeen. Esim jatkoa alavesiletkulle ja ahtoputkille jne.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
En oo nähny Rangeriin sellasia, kun jossain australiassa. Ja hieman niissäkin epäselvää, onko JenkkiRangeriin vai EU malliin.
Ja tuppaa oleen sit hinnatkin ihan sikamaisia muutamasta puslasta ja pultista. Letkuu ja putkee saa tarvikeliikkeestä, puslat etrasta ja pultit pulttikaupasta. Aika pienellä korotuksella meinaan mennä. Ratkasut on kuitenkin auki sen aikaa, että kori hitsattu ja valmiina korotukseen. Viimeksi muokannut tonic : 25.08.2015 19:41 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Laita sinne kaukalon alle edes pohjamaali ennen kivimassaa. Massa on itessään kuitenkin vähä huokoista ni ei sieltä sit hapantuis.
__________________
-ISORY OFFROAD-
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Lavan alus on kokonaan puhallettu, (ruosteet pois ja muuten pinta puhtaaksi ja karheeksi). ruosteensuoja maali pohjalla, kiveniskumassa ja pinnan tiivistää panssarimaali. Palkkien sisään ajettu pillillä maalia.
Lavakaukalon alle piti tulla sama käsittely. Lupaili sadetta, niin jätn kiveniskumassan pois lavan sisältä. Nyt on pari kerrosta maalia..... Pintamaali on helpompi pestä puhtaaks, jos sattuu tarvetta. Tosin tuli aika samenttinen pinta. Panssarimaalille pitäs olla varmaan 2,5mm suutin, että se menis kunnolla paksumpana läpi. No sinne se jää lavakaukalon alle... Viuhka liki pyöreeks ja maalin määrä tappiin, niin meni läpi. Takatolpat ja toinen etunen on hitsailtu ja käyn vielä pintasaumat tinalla läpi Sitten voikin hakea 3kg pakkelia, josta 2,8kg löytyy vanhaan tapaan ja omilla pohjataidoilla tallin lattialta. Viimeksi muokannut tonic : 25.08.2015 16:03 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Katto olis kolvattu. Pikkasen etukulman oikasua vielä ennen tinaulua.
Helmasta löyty parin juotossaumat, jossa repsikan puolella oli pikku ruostevika. töpötelty kiinne ja helmat putsattu kokonaan. Laitan kunnon kiveniskumassan koko helmaan samalla, kun maalailen oviaukot. Sitten maalaamossa on helpompi teipata helmat kokonaan piiloon, kun vetää pintoja. Oven alareunoihin vedän varmaan pintamaalauksen yhteydessä vapaalla kädellä noin 5cm röpömassa sprayn. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Ford ranger 2,5 Limited -2008 | Cosmo | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 25.09.2014 20:31 |
EU-valotelineistä | Jhl | Chit-Chat | 23 | 17.01.2012 15:55 |
EU-- Mitä V***a | Rotta-Racing | Chit-Chat | 4 | 06.04.2011 15:24 |
EU-direktiivit | tuska | Society | 2 | 15.12.2005 22:06 |
Euro & Eu | Lars | Elämää suuremmat huijaukset | 0 | 28.09.2001 18:26 |