Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.08.2015, 22:08
sulkahattu:n Avatar
sulkahattu sulkahattu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.13
Sijainti: Räyhärannan Sissikomppania
Viestit: 44
Perusasetus

Tuo on kyllä yhtä tarkkaa hommaa ku ripulin parantaminen piereskelemällä Ei riittäis oma uskallus lähteä katon vaihtoa toteuttamaan, se on ihan vissi etten ikinä sais sitä just kohilleen. Aina kanittais ovi viimestään jostain. Eli jos tuosta kalu tulee, niin iso käsi sinne! Plussa otsaan vielä siitä ettei nyt hitsata jotain 25 vuotta vanhaa ruosteensyömää japskia, vaan uudempaa autoa.

__________________
Asiantuntija on henkilö, joka on tehnyt kapealla alalla kaikki mahdolliset virheet.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.08.2015, 09:42
tonic tonic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: KVL
Viestit: 91
Perusasetus

No täytyy sanoo, ettei ne oo ihan "just kohillaan" aina tehtaastakaan tullessa. Toki japsien toleranssit on +- pari milliä ja jenkeissä +- tuuma.

Koulutus on tullut hommiin hankittua, mutta ei ole viittinut pilata hyvää harrastusta tekemällä sitä ammatikseen.
Ei toi oikasuhomma rakettitiedettä ole. Ja uuttahan on helpompi hitsata, kun on vielä rautaa tallella. tai sinkkiä ja silkkipeltiä...
Koin tuon vielä pelastamisen arvoiseksi, kun oli edullinen ostos ja vain 58tkm ajettu ja huollettu säännöllisesti. Töitähän se teettää, mutta jättää pari baarikeikkaa väliin.

Ristimitoilla pärjää yleensä todella pitkälle. Mittailin varaosakopasta oviaukot ja ikkuna-aukot jokapäin ristiin ja tein välitangot, joiden varaan uus katto lasketaan, niin meneee jo tosi lähelle. Jätin +10mm sovitusvaraa, jotka hieron kohdalleen tuossa paikallaan. Itselläkään ei riitä luotto liian tarkkaan katkaisuun valmiiltaan.

Heftauksen jälkeen ovet paikalleen ja rakojen tarkastus, kun ne natsaa, niin Sen jälkeen vasta lopullinen kiinni hitsaus, saumojen hionta, tinaus ja paklaus. Sitten taas ovet irti ja sisäpuolien ja ovi/ikkuna-aukkojen maalaus ja korotus. Sen jälkeen voi äänieristää koko kopan, rakentaa maltilliset matkamusiikkilaitteet, kasata sisustan valmiiksi ja suunnata maalaamoon. Maalauksen jälkeisiksi hommiksi pitää jättää mahd. vähän. Yleensä siinä vaiheessa sitten tuhotaan maalipinta, kun nostellaan penkkejä kyytiin jne..
Tollanen rungollinen on sinänsä kivempi tehdä, kun koppa ei notkahda katon irroituksessa. Itsekantavassa pitäsi tukea robotin leuoilla ja päädyistäkin.

Sitten korirakenteistä ja porrastuksista ottaa vähän selvää. Hitsisaumat tietysti erikohtiin eri kerroksissa, niin tulee kestävä.
Sehän on toisaalta metkaa, että autoa rakentaessa saa tehdä vähän miten sattuu, mutta kun korjataan kolarin jälkeen, niin sitten syynätään kaikki viimesen päälle ja kolmeen kertaan.

Viimeksi muokannut tonic : 23.08.2015 14:31
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.08.2015, 07:17
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 389
Perusasetus

En tiedä meneekö offtopic hommiksi mutta kaksi amarokkia olen korottanut valmiilla sarjoilla ja siinä tulee ihan jokainen pikku hilukin mikä saattaa joutua tiukoille korin korotuksen jälkeen. Esim jatkoa alavesiletkulle ja ahtoputkille jne.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.08.2015, 12:51
tonic tonic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: KVL
Viestit: 91
Perusasetus

En oo nähny Rangeriin sellasia, kun jossain australiassa. Ja hieman niissäkin epäselvää, onko JenkkiRangeriin vai EU malliin.

Ja tuppaa oleen sit hinnatkin ihan sikamaisia muutamasta puslasta ja pultista. Letkuu ja putkee saa tarvikeliikkeestä, puslat etrasta ja pultit pulttikaupasta.
Aika pienellä korotuksella meinaan mennä.

Ratkasut on kuitenkin auki sen aikaa, että kori hitsattu ja valmiina korotukseen.

Viimeksi muokannut tonic : 25.08.2015 19:41
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.08.2015, 14:27
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Laita sinne kaukalon alle edes pohjamaali ennen kivimassaa. Massa on itessään kuitenkin vähä huokoista ni ei sieltä sit hapantuis.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.08.2015, 18:16
tonic tonic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: KVL
Viestit: 91
Perusasetus

Lavan alus on kokonaan puhallettu, (ruosteet pois ja muuten pinta puhtaaksi ja karheeksi). ruosteensuoja maali pohjalla, kiveniskumassa ja pinnan tiivistää panssarimaali. Palkkien sisään ajettu pillillä maalia.

Lavakaukalon alle piti tulla sama käsittely. Lupaili sadetta, niin jätn kiveniskumassan pois lavan sisältä. Nyt on pari kerrosta maalia..... Pintamaali on helpompi pestä puhtaaks, jos sattuu tarvetta. Tosin tuli aika samenttinen pinta. Panssarimaalille pitäs olla varmaan 2,5mm suutin, että se menis kunnolla paksumpana läpi. No sinne se jää lavakaukalon alle... Viuhka liki pyöreeks ja maalin määrä tappiin, niin meni läpi.

Takatolpat ja toinen etunen on hitsailtu ja käyn vielä pintasaumat tinalla läpi Sitten voikin hakea 3kg pakkelia, josta 2,8kg löytyy vanhaan tapaan ja omilla pohjataidoilla tallin lattialta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P8251394.jpg‎
Views:	782
Size:	66,5 Kt
ID:	62846   Click image for larger version

Name:	P8251395.jpg‎
Views:	769
Size:	97,8 Kt
ID:	62847   Click image for larger version

Name:	P8251396.jpg‎
Views:	725
Size:	73,6 Kt
ID:	62848   Click image for larger version

Name:	P8231390.jpg‎
Views:	965
Size:	78,1 Kt
ID:	62849  

Viimeksi muokannut tonic : 25.08.2015 16:03
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.08.2015, 17:16
tonic tonic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: KVL
Viestit: 91
Perusasetus

Katto olis kolvattu. Pikkasen etukulman oikasua vielä ennen tinaulua.
Helmasta löyty parin juotossaumat, jossa repsikan puolella oli pikku ruostevika.
töpötelty kiinne ja helmat putsattu kokonaan. Laitan kunnon kiveniskumassan koko helmaan samalla, kun maalailen oviaukot. Sitten maalaamossa on helpompi teipata helmat kokonaan piiloon, kun vetää pintoja. Oven alareunoihin vedän varmaan pintamaalauksen yhteydessä vapaalla kädellä noin 5cm röpömassa sprayn.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P8291412.jpg‎
Views:	746
Size:	65,0 Kt
ID:	62962   Click image for larger version

Name:	P8291407.jpg‎
Views:	717
Size:	98,0 Kt
ID:	62963  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Ford ranger 2,5 Limited -2008 Cosmo O/M/V Ajoneuvot 0 25.09.2014 20:31
EU-valotelineistä Jhl Chit-Chat 23 17.01.2012 15:55
EU-- Mitä V***a Rotta-Racing Chit-Chat 4 06.04.2011 15:24
EU-direktiivit tuska Society 2 15.12.2005 22:06
Euro & Eu Lars Elämää suuremmat huijaukset 0 28.09.2001 18:26


Sivu luotu: 05:13 (GMT +2).