|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Lainaus:
kaikki 45heppaa kun käski 220 eskon pyöritykseen ja vielä eteen päin saattamiseen ei öljy jääny putkeen valumaan. paloin nätin savun saattelemana korkealle yläilmoihin kone pelaa vieläkin nykysellä omistajalla. tää myytiin meiltä jo monta vuotta sitte pois.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#27
|
||||
|
||||
Ajatushan oli koekäyttää kone että saisi selkoa muista mahdollisesti hoivaa vaativista kohteista ennen talvea.kone nousee tänään pois ja alkaa sitten ourku ja nähdään mitä on syönyt.talvi aikaa kursia moottoria kasaan tai ettii uutta.aika näyttää.
Konehan on siis fordin 302 mut menishän sinne helposti 351 tai........
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#28
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#29
|
||||
|
||||
Hakutetkeltä vaan kuva: https://m.facebook.com/photo.php?fbi...&ref=bookmarks
Nyt sentään jo pesty ja mylly melkein irti.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#30
|
||||
|
||||
Lainaus:
Pistä yleiseen jakoon. ;-)
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#31
|
||||
|
||||
No jokos nyt?
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#32
|
||||
|
||||
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#33
|
|||
|
|||
Kyllähän tuo suorastaan huutaa yli 300hv konetta. Sopivalla potkurilla saa aika kivat kyydit, eikä sit kaiken mailman peltibusterit ohittele väylällä.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#34
|
|||
|
|||
[QUOTE=G280E;1244389]
Kyl mä olen ollu muillakin foorumeilla yhtä kauan ku tääl,mut yhden ainoatakaan kertaa en ole saanu vastausta vittua käteen . Viimeksi muokannut Topi1982 : 21.08.2015 21:58 |
#35
|
||||
|
||||
tsot tsot tsot ...
... molemmat, kumpiko ei ymmärrä nyt taas ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#36
|
|||
|
|||
Lainaus:
Poista miut palstalta, jos oon paha, ei taa niin hienoo seuraa oo! |
#37
|
|||
|
|||
Puolustan omia asioitani uhkailematta muita.
Pee mita pitais tehda, etta saa vastauksia ? |
#38
|
||||
|
||||
minä en ketään palstalta poista, mutta kahdenväliset kinat, känät ja muut muille kuulumattomat jankkaukset ei tänne kuulu, millekään osastolle
eikä tää koske ainoastaan kahta henkilöä, Offipalstalla on muutamia tarkkailuluokkalaisia, joiden kohdalla on harkittava kuinka toimitaan, hyvähenkinen harrastaja forumi on muuttumassa huonohenkiseksi känkkäklubiksi, ihan muutaman viimeisen sanan kirjoittelijan toimesta
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#39
|
|||
|
|||
Minä liottelisin irti...
Siis luin taannoin topiikin, mutta vedetään nyt yhteen: siis oliko minkä ikäinen kone, ja oliko kone makeavesijäähdytetty?
Jos perinteinen raakavesijäähdytteinen, niin voi kestää vaikka 35 vuotta.... (Nostin äsken vm. 80 flipperistä pois alkuperäisen, raakavesijäähdytteisen koneen) Toki tuo lienee lähellä ennätystä merikäytössä tuon litratehon koneissa? Siis jos makeavesijäähdytetyssä (siis koneessa glygolit) koneesta pullahtaa lohkosta proppu, niin silloin joko jäähdytinneste on ollut melkein vettä, taikka sen lisäksi edellistalvena? lämmönvaihdin on alkanut vuotamaan molempiin suuntiin, siis glygolit on lantattu vedeksi... Ja tuo "merikoneen" korvaaminen jollain auton moottorilla ei ole aivan helppoa: Vaatii käytännössä aina tuon makeavesijäähdytyksen. Ja nuo merikoneet (tietysti riippuu veneestä) on "optimoitu" merikäyttöön, siis nokka-akseli, ja mahdollisesti muutkin komponentit.... Siis esim. chevy sb 307 cid 225 hv "täysikaasukierrokset" pitäisi olla noin 4200 rpm. ja tämä "maailman huonoimmilla" pakosarjoilla, ja virranjakaja ilman alipainetietoa... Siis pitää pitää huolta, että vene lähtee liukuun, sillä jos potkurissa liikaa pitoa/nousua, niin kone, minkä pitäs riittää 40-50 solmun nopeuksiin, voi jäädä alle 20 solmuun. |
#40
|
||||
|
||||
Ei oo muuten itellä tullu vielä vastaan yhtään 80-luvun settiä, mikä olis ollu lämmönvaihtimella. Kaikki ollee noi kasikoneelliset "pentat" ihan vesijäähytteisiä. Yks makeavetinen 351 windsori vielä pelastettiin mustangin keulille (Penta 240A 240hv) ja oli ihan ok.
Toinen oli merivettä jäähykkeenä nielly "mercury marine" 010-lohkonen chevy 350. Erikoisuutena, et pyöri alunperin "vikasuuntaan". Eli jakopään rojut vaihtoon ja uudelleen nippuun: vesitilaan menevät pitkät kannenpultit roppasi läpi momenttiin vetäessä. Tilalle laitettiin sit 12-milliset 12.9 pultit, joilla saatiin kannet jotenki pysymään kiinni lohkossa. Kyllähän se pelas autokäytössä melkein yhen kesän, ennenku sylinterin putket muuttu kananmunan muotosiksi ja seinämiin tuli halkeamia :/ Että tuota: venemoottoria kunnostaessa kannattaa vähän tutkia, paljonko siellä on sisällä paskaa, syöpymiä ym. ennenku sitä lohkoa rupeaa pitkällä rahalla koneistamaan ym. Tiivisteet ja laakerit on halpoja, mut jos meinaatte hiotuttaa kampiakselia tai porata sylintereitä, niin tutkikaa lohkon kunto vesitilasta. |
#41
|
||||
|
||||
Raakavesi jäähdytteinen on tämä kyseinen yksilö.ilmeisesti on vedestä nostaessa jäänyt järjestelmä tyhjentämättä/glykolilla huuhtelematta.koneen kunnosta ei siis ole muuta hajua kuin että toimivana jäi seisomaan ja kaikki tuhot mitä on ovat ilmestyneen kuivilla ollessa.huomenna vasta saadaan kone kammettua ylös ja katotaan sit mitä tarvii uusia.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
245/75 r16 mahtuuko näin iso pyörimään VAKIO jeepissä | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.11.2012 10:04 |
Myyty hj61 kone osina eli 12-ht kone. hintoja päivitetty | 0ltzi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 10.07.2011 16:56 |
Mahtuukos renkaat pyörimään | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2009 16:17 |
hiluksin rengas ei mahu oikke pyörimään | piukepoy | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.07.2008 18:33 |
mahtuuko 33x12.5x15 pyörimään Patrolissa? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.04.2006 21:21 |