![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Avoautokelit, niin onhan se avo tehtävä.... Kunhan alaosan saa valmisteltua, niin voikin alkaa sitten varautumaan talveen ja laittaa taas katto päälle... Kyllä on hidasta hommaa tuhnuttaa pistehitsiterällä peltejä irti. Etutolpat olikin nitkahtanut mukavasti sisällä olevan vahvikkeen yläpuolelta, joten menee ilman luukkusaumoja. Takapilareissa sisäpuolelta pitää ottaa paneeli irti, että pääsee htsaamaan keskimmäisen pellin kiinni. Välillä kahvia koneeseen ja sitten viimeisen pilarin valmistelu.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ei Sittenkään avoa... Nyt sitten alkaa hiljakseen kasaanpäin meno. ja se korin korotus...
![]() Ohjausakselin fiksaamiseen tuli mieleen niinkin yksinkertainen ratkaisu, että muuttais vähän simpukan kulmaa, Sehän on rungossa pulteilla kiinni. Sitten pysyis rättinivel suorana. Sen jälkeen ohjauskulmien säädöt uusiksi. Pitää tutkailla, onko siellä linkeille vielä tilaa ko. modauksella. Viimeksi muokannut tonic : 22.08.2015 19:30 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tuo on kyllä yhtä tarkkaa hommaa ku ripulin parantaminen piereskelemällä
Ei riittäis oma uskallus lähteä katon vaihtoa toteuttamaan, se on ihan vissi etten ikinä sais sitä just kohilleen. Aina kanittais ovi viimestään jostain. Eli jos tuosta kalu tulee, niin iso käsi sinne! Plussa otsaan vielä siitä ettei nyt hitsata jotain 25 vuotta vanhaa ruosteensyömää japskia, vaan uudempaa autoa.
__________________
Asiantuntija on henkilö, joka on tehnyt kapealla alalla kaikki mahdolliset virheet. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
No täytyy sanoo, ettei ne oo ihan "just kohillaan" aina tehtaastakaan tullessa. Toki japsien toleranssit on +- pari milliä ja jenkeissä +- tuuma.
Koulutus on tullut hommiin hankittua, mutta ei ole viittinut pilata hyvää harrastusta tekemällä sitä ammatikseen. Ei toi oikasuhomma rakettitiedettä ole. Ja uuttahan on helpompi hitsata, kun on vielä rautaa tallella. tai sinkkiä ja silkkipeltiä... Koin tuon vielä pelastamisen arvoiseksi, kun oli edullinen ostos ja vain 58tkm ajettu ja huollettu säännöllisesti. Töitähän se teettää, mutta jättää pari baarikeikkaa väliin. Ristimitoilla pärjää yleensä todella pitkälle. Mittailin varaosakopasta oviaukot ja ikkuna-aukot jokapäin ristiin ja tein välitangot, joiden varaan uus katto lasketaan, niin meneee jo tosi lähelle. Jätin +10mm sovitusvaraa, jotka hieron kohdalleen tuossa paikallaan. Itselläkään ei riitä luotto liian tarkkaan katkaisuun valmiiltaan. Heftauksen jälkeen ovet paikalleen ja rakojen tarkastus, kun ne natsaa, niin Sen jälkeen vasta lopullinen kiinni hitsaus, saumojen hionta, tinaus ja paklaus. Sitten taas ovet irti ja sisäpuolien ja ovi/ikkuna-aukkojen maalaus ja korotus. Sen jälkeen voi äänieristää koko kopan, rakentaa maltilliset matkamusiikkilaitteet, kasata sisustan valmiiksi ja suunnata maalaamoon. Maalauksen jälkeisiksi hommiksi pitää jättää mahd. vähän. Yleensä siinä vaiheessa sitten tuhotaan maalipinta, kun nostellaan penkkejä kyytiin jne.. Tollanen rungollinen on sinänsä kivempi tehdä, kun koppa ei notkahda katon irroituksessa. Itsekantavassa pitäsi tukea robotin leuoilla ja päädyistäkin. Sitten korirakenteistä ja porrastuksista ottaa vähän selvää. Hitsisaumat tietysti erikohtiin eri kerroksissa, niin tulee kestävä. Sehän on toisaalta metkaa, että autoa rakentaessa saa tehdä vähän miten sattuu, mutta kun korjataan kolarin jälkeen, niin sitten syynätään kaikki viimesen päälle ja kolmeen kertaan. Viimeksi muokannut tonic : 23.08.2015 14:31 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
En tiedä meneekö offtopic hommiksi mutta kaksi amarokkia olen korottanut valmiilla sarjoilla ja siinä tulee ihan jokainen pikku hilukin mikä saattaa joutua tiukoille korin korotuksen jälkeen. Esim jatkoa alavesiletkulle ja ahtoputkille jne.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
En oo nähny Rangeriin sellasia, kun jossain australiassa. Ja hieman niissäkin epäselvää, onko JenkkiRangeriin vai EU malliin.
Ja tuppaa oleen sit hinnatkin ihan sikamaisia muutamasta puslasta ja pultista. Letkuu ja putkee saa tarvikeliikkeestä, puslat etrasta ja pultit pulttikaupasta. Aika pienellä korotuksella meinaan mennä. Ratkasut on kuitenkin auki sen aikaa, että kori hitsattu ja valmiina korotukseen. Viimeksi muokannut tonic : 25.08.2015 19:41 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Laita sinne kaukalon alle edes pohjamaali ennen kivimassaa. Massa on itessään kuitenkin vähä huokoista ni ei sieltä sit hapantuis.
__________________
-ISORY OFFROAD-
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Ford ranger 2,5 Limited -2008 | Cosmo | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 25.09.2014 20:31 |
| EU-valotelineistä | Jhl | Chit-Chat | 23 | 17.01.2012 15:55 |
| EU-- Mitä V***a | Rotta-Racing | Chit-Chat | 4 | 06.04.2011 15:24 |
| EU-direktiivit | tuska | Society | 2 | 15.12.2005 22:06 |
| Euro & Eu | Lars | Elämää suuremmat huijaukset | 0 | 28.09.2001 18:26 |