|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Juminut kone pyörimäänNyt kaivattas kokemusperäisiä pellepelottoman vinkkejä millä saisi jumineen koneen pyörimään?Eli kyseessä on vinkkelikone joka on seisonut n.13v ja nyt jumissa. Ed. omistaja on pyttyihin öljyä laittanut ja pytyissä näkyy vain hieman ruostetta.Irrotusöljyä,WD40 sinne pari päivää jo hölvätty.ajatuksena olisi että saisi koneen edes jollain tapaa käymään jolloin voisi kartoittaa apulaitteiden yms. toiminta.Kone on marinoitu ja kun kaikki jäähdytys yms. vermeet on arvoitus niin saisi näihinkin selkoa,kannattaako hommata/rakentaa kokonaan uusi. Fordin 302 kone kyseessä ja majapaikkana vene mikäli tällä tiedolla mitään merkittystä.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#2
|
||||
|
||||
tuossa tuli yhtä traktorin moottoria irroteltua vastaavasta jumi tilanteesta, niin ei siinä muuta kun kerta olet jo liotellut niin jos vaan saa kampiakselin päästä jollain työkalulla kiinni ja raakasti voimalla nitkuttelemalla pyörimään .
ja sehän on selvä et jotain saattaa särkyä jos se tiukassa on . |
#3
|
||||
|
||||
löpöä tulpanreijistä,tunkeutuu ehkä vielä paremmin kun wd40 tms. "uskonkohottaja"
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#4
|
|||
|
|||
Suosittelen jakajan poistoa ja irtonaisella tangolla öljypumpun pyörittämistä ennen kun yrittää pyörittää konetta ettei laakerit lähde kampuran mukana liikkeille
|
#5
|
||||
|
||||
Yhden jumissa olleen vanhan Series Lantikan koneen sain pyörimään kun sylintereihin sisälle reilulla kädellä CRC/Penetration ölppää, ne muhi siellä vissiin kuukauden ja sitten uudestaan rei'istä sisään löpöä.
Se taas muhi siellä pari kuukautta ennen ku lähti pyörimään. Välillä aina kävin kammesta kokeilemaassa kun noihin sellainen löytyy. Viimesellä se sitten nitkahti liikkeelle. En yrittänyt väkisin liialla voimalla, ettei mitään menis pahasti rikki. Kone on sittemmin saatu myös käymään. Kampuran siivapyörän pultista pitkällä varrella pystyy hyvin pyörittää ilman kampeakin.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
||||
|
||||
kampuran pultista juuri kokeiltu,kohtuullisella voimalla.kokeilen nykii startin pois että pääsis kumpaankin suuntaa herkuttelemaan.kampuran pultti niin herkkä aukeemaan.
Jakajan akseliin on jo työkalukin olemassa ja meinaan paineet nostaa vielä. kokista on jotkut kokeilleet.hieman epäilen mutta kaikki kannattas testii ennen purkua.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#7
|
||||
|
||||
kaada vielä kiehuvavesi sinne vesikanaviin,jos sattuis vähän lohko laajenemaan.
yhdessä tapauksessa tämmönen konsti auttoi. |
#8
|
||||
|
||||
Jotkut vannoo myös ATF:ään ja sen tunkeutumiskykyyn noissa ruostumishommissa, sekin on yks vaihtoehto.....mut sanoisin että tossa pelataan enempi ajalla ja kärsivällisyydellä ylipäänsä
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#9
|
||||
|
||||
Sama operaatio ois edessä. Tämä auto on mun käsityksen mukaan jääny pois käytöstä 1962 joten n53vuotta viime pyörähdyksestä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#10
|
||||
|
||||
Paineilmataltalla väristystä kampuran päähän samalla kun kääntää vaikkapa vauhtipyörän hampaalta ... ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
||||
|
||||
Mulla on kans yks '53 mallin SI kone just liotuksessa, se on tosin ollut kyllä ajossa 70-luvulla
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#12
|
|||
|
|||
Kyseessä kun on V-kone niin sinne pitäs saada juurikin hyvän kapillaariominaisuuden omaavaa litkua. Eli ATF:ää
Muuten ne liotuslitkut ei nouse sinne sylinterien "yläseinämille. |
#13
|
||||
|
||||
Mikäsmikäsmikäs......heti alko rodi ukkoo kiinnostaa ku joku postaa Fordin lättäpään kuvan?!?! :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Viimeksi muokannut Maajussi : 18.08.2015 09:05 |
#14
|
||||
|
||||
Ja alkuperäiseen viestiin että peltikannussa kuumennat löpön kuumaks ja kaadat pytyt täys ni kyllä tunkeutuu ja toimii.
Nimim: international td8 vm74 pusku traktoria herätelly kuolleista tän kesää.... |
#15
|
||||
|
||||
mä oon kanssa löpön kannalla, tunkeutuu perkeleen hyvin.
jotkut liuotelleet jumiutuneita sylinteri/mäntäkombinaatioita täyttämällä sylinteri tärpätillä toimii kuulemma hyvin.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#16
|
||||
|
||||
paras aine irrottaa ruostuneet pultit ynnä muut on tunkeuma väri.
kannattas sillä kokeilla mäntiäki.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#17
|
||||
|
||||
Tämän tapauksen kohdalla kävi nyt niin että kone nousee lähiaikoina pois.starttia purkaessa paljastui että yksi pakkasproppu oli moottorikaukalon pohjalla eli vedet on ollut lohkossa jossain vaiheessa.lohkon kunnosta ei ole siis takeita.
Vähintään rengastus,laakerit,tiivisteet tulee siis esiin tai jos vastaan kävelisi ehjä moottori niin vaihto sitten.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#18
|
||||
|
||||
Ite tarkastushommia tekevänä en kyllä suosittele tätä. Ainakin bycotestin RP20 tekee vain tehtävänsä eli tunkeutuu läpi sen kummemmin irroittamatta.
|
#19
|
|||
|
|||
Lainaus:
Siihen kuulemma jotain rostoffia sekaan niin toimii paremmin Edit: On kuulemma vaaratonta saada käsille kyseistä seosta
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Viimeksi muokannut Nikuzai : 18.08.2015 23:13 |
#20
|
||||
|
||||
urbaania legendaa...
|
#21
|
||||
|
||||
Jep. Kaikella kunnioituksella nimimerkkiä "Nikuzai" kohtaan, mutta aika monet jutut on ku jostaki paskasta leffasta.
__________________
HJ61 MMC |
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mä lähtisin pö linjalle ja lainasin tätä siksi kun en ole samaa mieltä nikuzain kommentoinneista noin yleensä. mielestäni hänen yleistietonsa on aika korkealla tasolla.ja aika hauskaa kunnioittaa toista paskalla.. Täällä harvoin näkee kenenkään kehuvan toista,sen sijaan paskaa heitellään reteesti isolla ranteella niskaan heti tilaisuuden tullen. Kyl mä olen ollu muillakin foorumeilla yhtä kauan ku tääl,mut yhden ainoatakaan kertaa en ole saanu vastausta vittua käteen tai muuta paskaa jotka vastauksina ja osanottoina johonkin threadiin on aivan käsittämättömiä,,ihan ku tääl olis koko ajan joku keskiajan gladiaattoritaistelu käynnissä työkaluina pelkästään se kuka huutaa lujimpaa ja lyö kovimpaa saa kruunun päähänsä.TÄSSÄ on se juttu mitä ihmettelin kun taas innostuin ajan perästä tänne kirjoittelemaan,miks tääl on kaikki niin muuttunut...Ei monikaan varmasti enää viitsi ottaa osaa keskusteluihin joihin joku tietty ottaa voimakkaasti kantaa. Sit vielä itse asiaan: En lähtisi täryyttään paineilmalla kampuran päästä,ajatuksella että keskimmäisten runkolaakereiden päittäis liuskat vois vaurioituu,sen sijaan kaitsun kelkkaan hyppäisin,jos on tavoite saada kone ehyenä pyörimään ilman aukaisua,ei se välttämättä viikkoja vie,mut enemmän kuitenki ku hetimullekaikkitännenytkäy väliin kokeilemas,jos ei nitkahda viel,meininkiä lisää ja antaa vaikuttaa. Sit mun mielest mikat:llä hyvä ajatus,mut ehkä vasta sit kun on saanu irtoamaan vaik sen varttikierrosta,tai vähemmän..sit atffää sisään..mechanikin ajatus kans ihan päällikköä ja taas mun mielestä!!
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 19.08.2015 18:22 |
#23
|
||||
|
||||
Joka tapauksessa vaikka kone alkaisi pyörimään on sylinterissä ruostuneet renkaat tai muuten syöpyneet.
Kovin luotettava kone siitä ei avaamatta tule. Meillä oli ennen 3nuhvi lumikoneena joka oli jumiin ruostunu. Siitä liotettiin männät irti muistaakseni ihan ruosteen irrottajalla. Vaihe päällä työnnettiin edes takas. Putkissa oli syöpymiä joista pikku kierroksilla pääsi öljy menee pakoputkeen. Jos pilkekonetta pyöritti päivän niin mustaa öljyä valu piippua pitkin.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#24
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pikkukierroksilla töiden tekemisestä pakoputkeen ja pakosarjan vuotavista tiivisteistä koneen kylkiin tuleva musta öljy/piki/terva/sotku/jne. ei välttämättä johdu rokkoisista sylinteriputkista. Tuttu ilmiö ehjän koneenkin kanssa, kun ei ole kuormaa tarpeeksi. Kotimaisessa maataistelukoneessa vuotaa pakosarjan tiiviste ihan tarpeksi. Jos sirkkelöin päivän polttopuita 100hv valmetilla, on koneen kylki mustana nokisesta öljystä. Jos teen sillä oikeita töitä, ei koneen kylki sotkeudu ja hormikin palaa puhtaaksi. Pitäisi pyörittää kenttä- eikä klapisirkkeliä. Kokeile laittaa kone kunnolla töihin, loppuuko öljysotkun tulo?
__________________
Jukka |
#25
|
||||
|
||||
samoja ajatuksia täälläkin ton kuranttiuden suhteen sit tulevaisuudessa,etenkin jos moottorin tulisi tulevassa edelleen viedä mainitsemaasi venettä,ni kallistuisin tietysti varmatoimmmisuuden puoleen eli uutta mosaa,tai vähintäänkin toimivaa sellaista.ei varmaan ole hinnankiro jos ei sit joku erikoismust moottori..saman perusmoottorin hommaat ja nakkelet siitä paikallaan olevasta marinointi osat siihen.samalla pääset toteamaan onko suolavesi pahoinpidelly osasia..bj-40/76(meniköhän oikein)hän on just tuonu itärajan takaa tän ikäkategorian osasia kysäises.itsellään hänellä on myös päällään aiwomyrsky omansa kans..on joku topic kin aiheesta tääl...
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 20.08.2015 19:04 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
245/75 r16 mahtuuko näin iso pyörimään VAKIO jeepissä | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.11.2012 10:04 |
Myyty hj61 kone osina eli 12-ht kone. hintoja päivitetty | 0ltzi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 10.07.2011 16:56 |
Mahtuukos renkaat pyörimään | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2009 16:17 |
hiluksin rengas ei mahu oikke pyörimään | piukepoy | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.07.2008 18:33 |
mahtuuko 33x12.5x15 pyörimään Patrolissa? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.04.2006 21:21 |