![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jep. Kaikella kunnioituksella nimimerkkiä "Nikuzai" kohtaan, mutta aika monet jutut on ku jostaki paskasta leffasta.
__________________
HJ61 MMC |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mä lähtisin pö linjalle ja lainasin tätä siksi kun en ole samaa mieltä nikuzain kommentoinneista noin yleensä. mielestäni hänen yleistietonsa on aika korkealla tasolla.ja aika hauskaa kunnioittaa toista paskalla.. Täällä harvoin näkee kenenkään kehuvan toista,sen sijaan paskaa heitellään reteesti isolla ranteella niskaan heti tilaisuuden tullen. Kyl mä olen ollu muillakin foorumeilla yhtä kauan ku tääl,mut yhden ainoatakaan kertaa en ole saanu vastausta vittua käteen tai muuta paskaa jotka vastauksina ja osanottoina johonkin threadiin on aivan käsittämättömiä,,ihan ku tääl olis koko ajan joku keskiajan gladiaattoritaistelu käynnissä työkaluina pelkästään se kuka huutaa lujimpaa ja lyö kovimpaa saa kruunun päähänsä.TÄSSÄ on se juttu mitä ihmettelin kun taas innostuin ajan perästä tänne kirjoittelemaan,miks tääl on kaikki niin muuttunut...Ei monikaan varmasti enää viitsi ottaa osaa keskusteluihin joihin joku tietty ottaa voimakkaasti kantaa. Sit vielä itse asiaan: En lähtisi täryyttään paineilmalla kampuran päästä,ajatuksella että keskimmäisten runkolaakereiden päittäis liuskat vois vaurioituu,sen sijaan kaitsun kelkkaan hyppäisin,jos on tavoite saada kone ehyenä pyörimään ilman aukaisua,ei se välttämättä viikkoja vie,mut enemmän kuitenki ku hetimullekaikkitännenyt ![]() Sit mun mielest mikat:llä hyvä ajatus,mut ehkä vasta sit kun on saanu irtoamaan vaik sen varttikierrosta,tai vähemmän..sit atffää sisään..mechanikin ajatus kans ihan päällikköä ja taas mun mielestä!!
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 19.08.2015 18:22 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joka tapauksessa vaikka kone alkaisi pyörimään on sylinterissä ruostuneet renkaat tai muuten syöpyneet.
Kovin luotettava kone siitä ei avaamatta tule. Meillä oli ennen 3nuhvi lumikoneena joka oli jumiin ruostunu. Siitä liotettiin männät irti muistaakseni ihan ruosteen irrottajalla. Vaihe päällä työnnettiin edes takas. Putkissa oli syöpymiä joista pikku kierroksilla pääsi öljy menee pakoputkeen. Jos pilkekonetta pyöritti päivän niin mustaa öljyä valu piippua pitkin.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pikkukierroksilla töiden tekemisestä pakoputkeen ja pakosarjan vuotavista tiivisteistä koneen kylkiin tuleva musta öljy/piki/terva/sotku/jne. ei välttämättä johdu rokkoisista sylinteriputkista. Tuttu ilmiö ehjän koneenkin kanssa, kun ei ole kuormaa tarpeeksi. Kotimaisessa maataistelukoneessa vuotaa pakosarjan tiiviste ihan tarpeksi. Jos sirkkelöin päivän polttopuita 100hv valmetilla, on koneen kylki mustana nokisesta öljystä. Jos teen sillä oikeita töitä, ei koneen kylki sotkeudu ja hormikin palaa puhtaaksi. Pitäisi pyörittää kenttä- eikä klapisirkkeliä. Kokeile laittaa kone kunnolla töihin, loppuuko öljysotkun tulo?
__________________
Jukka |
#5
|
||||
|
||||
![]()
samoja ajatuksia täälläkin ton kuranttiuden suhteen sit tulevaisuudessa,etenkin jos moottorin tulisi tulevassa edelleen viedä mainitsemaasi venettä,ni kallistuisin tietysti varmatoimmmisuuden puoleen eli uutta mosaa,tai vähintäänkin toimivaa sellaista.ei varmaan ole hinnankiro jos ei sit joku erikoismust moottori..saman perusmoottorin hommaat ja nakkelet siitä paikallaan olevasta marinointi osat siihen.samalla pääset toteamaan onko suolavesi pahoinpidelly osasia..bj-40/76(meniköhän oikein)hän on just tuonu itärajan takaa tän ikäkategorian osasia kysäises.itsellään hänellä on myös päällään aiwomyrsky omansa kans..on joku topic kin aiheesta tääl...
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 20.08.2015 19:04 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kaikki 45heppaa kun käski 220 eskon pyöritykseen ja vielä eteen päin saattamiseen ei öljy jääny putkeen valumaan. paloin nätin savun saattelemana korkealle yläilmoihin ![]() kone pelaa vieläkin nykysellä omistajalla. tää myytiin meiltä jo monta vuotta sitte pois.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ajatushan oli koekäyttää kone että saisi selkoa muista mahdollisesti hoivaa vaativista kohteista ennen talvea.kone nousee tänään pois ja alkaa sitten ourku ja nähdään mitä on syönyt.talvi aikaa kursia moottoria kasaan tai ettii uutta.aika näyttää.
Konehan on siis fordin 302 mut menishän sinne helposti 351 tai........
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=G280E;1244389]
Kyl mä olen ollu muillakin foorumeilla yhtä kauan ku tääl,mut yhden ainoatakaan kertaa en ole saanu vastausta vittua käteen . Viimeksi muokannut Topi1982 : 21.08.2015 21:58 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
tsot tsot tsot ...
... molemmat, kumpiko ei ymmärrä nyt taas ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Poista miut palstalta, jos oon paha, ei taa niin hienoo seuraa oo! ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Puolustan omia asioitani uhkailematta muita.
Pee mita pitais tehda, etta saa vastauksia ? |
#13
|
||||
|
||||
![]()
minä en ketään palstalta poista, mutta kahdenväliset kinat, känät ja muut muille kuulumattomat jankkaukset ei tänne kuulu, millekään osastolle
eikä tää koske ainoastaan kahta henkilöä, Offipalstalla on muutamia tarkkailuluokkalaisia, joiden kohdalla on harkittava kuinka toimitaan, hyvähenkinen harrastaja forumi on muuttumassa huonohenkiseksi känkkäklubiksi, ihan muutaman viimeisen sanan kirjoittelijan toimesta
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
|||
|
|||
![]() Minä liottelisin irti...
Siis luin taannoin topiikin, mutta vedetään nyt yhteen: siis oliko minkä ikäinen kone, ja oliko kone makeavesijäähdytetty?
Jos perinteinen raakavesijäähdytteinen, niin voi kestää vaikka 35 vuotta.... (Nostin äsken vm. 80 flipperistä pois alkuperäisen, raakavesijäähdytteisen koneen) Toki tuo lienee lähellä ennätystä merikäytössä tuon litratehon koneissa? Siis jos makeavesijäähdytetyssä (siis koneessa glygolit) koneesta pullahtaa lohkosta proppu, niin silloin joko jäähdytinneste on ollut melkein vettä, taikka sen lisäksi edellistalvena? lämmönvaihdin on alkanut vuotamaan molempiin suuntiin, siis glygolit on lantattu vedeksi... Ja tuo "merikoneen" korvaaminen jollain auton moottorilla ei ole aivan helppoa: Vaatii käytännössä aina tuon makeavesijäähdytyksen. Ja nuo merikoneet (tietysti riippuu veneestä) on "optimoitu" merikäyttöön, siis nokka-akseli, ja mahdollisesti muutkin komponentit.... Siis esim. chevy sb 307 cid 225 hv "täysikaasukierrokset" pitäisi olla noin 4200 rpm. ja tämä "maailman huonoimmilla" pakosarjoilla, ja virranjakaja ilman alipainetietoa... Siis pitää pitää huolta, että vene lähtee liukuun, sillä jos potkurissa liikaa pitoa/nousua, niin kone, minkä pitäs riittää 40-50 solmun nopeuksiin, voi jäädä alle 20 solmuun. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo muuten itellä tullu vielä vastaan yhtään 80-luvun settiä, mikä olis ollu lämmönvaihtimella. Kaikki ollee noi kasikoneelliset "pentat" ihan vesijäähytteisiä. Yks makeavetinen 351 windsori vielä pelastettiin mustangin keulille (Penta 240A 240hv) ja oli ihan ok.
Toinen oli merivettä jäähykkeenä nielly "mercury marine" 010-lohkonen chevy 350. Erikoisuutena, et pyöri alunperin "vikasuuntaan". Eli jakopään rojut vaihtoon ja uudelleen nippuun: vesitilaan menevät pitkät kannenpultit roppasi läpi momenttiin vetäessä. Tilalle laitettiin sit 12-milliset 12.9 pultit, joilla saatiin kannet jotenki pysymään kiinni lohkossa. Kyllähän se pelas autokäytössä melkein yhen kesän, ennenku sylinterin putket muuttu kananmunan muotosiksi ja seinämiin tuli halkeamia :/ Että tuota: venemoottoria kunnostaessa kannattaa vähän tutkia, paljonko siellä on sisällä paskaa, syöpymiä ym. ennenku sitä lohkoa rupeaa pitkällä rahalla koneistamaan ym. Tiivisteet ja laakerit on halpoja, mut jos meinaatte hiotuttaa kampiakselia tai porata sylintereitä, niin tutkikaa lohkon kunto vesitilasta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
245/75 r16 mahtuuko näin iso pyörimään VAKIO jeepissä | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.11.2012 10:04 |
Myyty hj61 kone osina eli 12-ht kone. hintoja päivitetty | 0ltzi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 10.07.2011 16:56 |
Mahtuukos renkaat pyörimään | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2009 16:17 |
hiluksin rengas ei mahu oikke pyörimään | piukepoy | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.07.2008 18:33 |
mahtuuko 33x12.5x15 pyörimään Patrolissa? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.04.2006 21:21 |