![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Avoimempi kuvio auttaa, ei oikeastaan mitkään näistä perusmutiaisista ole erityisen hyviä pysymään auki rauhallisella kaasunkäytöllä. Sopivassa liejussa melkeinpä mikä vain rengas tukkeutuu jos ei anna reilummin happea.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kaikki renkaat tukkeutuu sitkeässä mudassa, jopa traktori-kuvioinen. Ei muuta ku mailaa kunnolla.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kaveri totes aikanaan mun CR500:sta testattuaan:
"Kaasulla säädetään kulkusyvyys ja vaihteella käsien venyminen.. Sairas laite!" Liika hapettaminen vaan ei aina vie eteenpäin.. ![]() ![]() Kylläpä nuo MT:t tuppaa tukkoon menemään jo ihan pelto-olosuhteissa, mullasta. Savi sitten vielä erikseen...
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Muinoin eräässä menopelissä oli itsellä Kumhon tekemät MT renkaat. Ne oli kyllä todella onneton esitys maastossa. Myöhemmin tuli sitten testattua Insan Saharoita ja ne oli kyllä huomattavasti paremmat maastoon. Se kuvio ei ainakaan mennyt niin nopeasti tukkoon ja puhdistui paljon helpommin. Hieman kyllä yllätti kuinka huonot ne MT renkaat oli. Kuvio kuitenkin oli kohtuu avoin, mutta silti ne meni aina tukkoon ja jotenkin niissä Kumhoissa kuvio oli vielä tehty niin ettei se tahtonut edes puhdistua vaikka kuin revitteli.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Mutalällli ja lumi
Periaatehan on sama kun : rengas pyörii ei kuvio tukkeudu. Heti kun liike lakkaa kuvio tukossa. Sama ilmiö lumessa ja mudassa. Yltiöpäinen vauhtikaan ei aina auta parashan se olisi kun renkaassa pieni revitystilanne päällä niin vie autoa suurimmalla voimalla pehmeässä eteenpäin. Toki kun kunnon mutaan/lumeen jää kiinni niin siinä ollaan eikä pakitukset auta vaan vinssata pitää.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
aikalailla rengaskohtanen miten hyvin se kuvio puhistuu.. nankang mudstar n889 tuli kokeiltua ja ei puhistu kyllä ollenkaan, vaikka kyl tuo grandi nakkaa kuraa D pesässä pienellä puolella ja kun se lyö rajottajaa vasten niin fillari pyörii reilusti yli satasta, silti nankang piti mutansa ja muta jeepin
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Rengas paineen lasku on kaiken a ja o jos haluaa renkaan toimivan oikein maastossa.
Kun rengas pääsee kunnolla "elämään" niin se puhdistuu jopa alhaisilla pyörintä nopeuksilla. Tosin oikeaan maastopaineeseen päästäkseen pitää olla jo bead lockit tai liimaa.....siis alle 1bar mentäessä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pitäänee seuraavalla kerralla sitten pitää enemmän kaasua lattiassa.
Mikä olisi sopiva rengas paine maastoon 235/70 R16 renkaalle? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Silti seuraavaksi haluaisin mennä vähän maantierengasmaisempaan suuntaan ainakin jos autolla enempi ajoa. Ainoastaan yhden kerran keväällä renkaita testatessani ajoin niin märkään liejuiseen paikkaan, että tukkeutuminen rupesi häiritsemään. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Hienojakoinen moreenikin tukkii kuvion tehokkaasti. Tuli tuolla masimäessä seurailtua juuri kuvion tukkeutumista kun erilaisia rengastuksia oli porukalla alla. Grabberin at renkaat vaati aikalailla pyörintänopeutta toimiakseen, mutta hienosti kuitenkin eteni lukoton pajero. Valppi sirocoilla eteni eleettömästi ja kuvio aukesi melko pienellä pyörintänopeudella.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
C-rengas vs. 4x4-rengas mitä eroa ? | Porvoon Hilma | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.09.2012 07:59 |
onko kenelläkään tietoa saako vanhan kuvion bfg mutikoita uutena mistään? | monoa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2010 06:41 |
Kuraläpät ja kuvion ulostulo lokarista | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 18.11.2008 15:28 |
ss 38"tsl kuvion syvyys | tapsa86 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.08.2008 11:36 |
rengas | O/M/V Muut | 2 | 01.11.2004 20:22 |