![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
NestepääMulla olis tos 12mm nestepää joka piti laittaa omaan pumppuun mutta jäi laittamatta jos kiinnostaa.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Kannattaa tarkistaa ja säätää syöttöpumpun ajoitus kunnolla kohdalleen.
myöhässä oleva ruiskutus tekee vaan mustaa savua ja lämpöä ilman tehoa. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Vielä tosta turbon keltaisesta häiriövalosta. Vaikuttaako se oikeesti mihinkään? Vaikka valo pitemmän vedätyksen jälkeen syttyy toimii auto ihan normaalisti.
Eli mitä se ahtopaine tunnistin ja muut rensselit siinä imusarjanpäällä oikeesti tekee tälläisessä moottorissa? Mietin että ottaisko koko polttimon siltä valolta pois ni ei enää loista koskaan, vai kiertääkö polttimon kautta joku tieto jonnekkin? Toinen mikä kävi mielessä, että nappais koko letkun irti mikä tuo ahtopaineen niille venttiileile ja antureille ja ohjais pumpun kalvoa suoraan imusarjasta tulevalla paineella? Toimiiko tälläinen paremmin, olin jostain lukevinani että jotkut tekee näin...
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Itsellä tuntuu tämän mallin moottori reagoivan jotenkin viiveellä jos painaa kaasun pohjaan vaikka liikkeelle lähtiessä ja turbo ei ole mukana.
Keskikierroksilla toimii odotetulla tavalla. Onko tuosta isomman nestepään vaihdosta jotain kuvaa tai videota? Hyvä, että tieto tuli tätä kautta mitä voi käydä jos lähtee karan kanssa sähläämään - varsinkin kun otta huomioon hyödyt. On ollut varsin lähellä, etten itsekin ota sitä pois, mutta en ole uskaltanut kun pelkäsin, että jotain sählinkiä tulee. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Noita kaikkia letkuja ei voi irroitella tai syttyy hehkuvalo
![]() Tulpata voi niin toi herjaaminen saattaa jäädä. Mulla menee imusarjasta paine ainoastaan pumpulle, muut on tukittu. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
eli oot tulpannu sen letkun mikä tulee alipainejutuilta pumpulle ja vetäny imusarjasta uuden letkun pumpun kellolle? Sen teen varmaa sit itekkin ni häviää tuo herjaaminen...
En oo itekkään tätä konetta saanu kotikonsteilla alavireiseksi. Miettii mullakin jonkun aikaa ennenkuin paineet rupee nousemaan. Tällä hetkellä paikallaan finturbon sovittama holset td04 vakio pakosarjaan. 2.5 tuumainen putki yhdellä marteliuksen vaimentimella ja iso keula cooler. Ahtoja tasan 1 bar ja syöttöjä lisätty jonkun verran. Pöllyää ennen ku ahdot nousee sitten ei yhtään. Normiajossa tosi mukava kun sais vielä alavirettä lisää... Aikoinan nää samat hilut vapari ln 110:ssa ja veti jumalattoman paljo paremmin alhaalta. Minkälaisilla paineilla muut ajatte? Tietysti tarkoituksena että kone kestää eikö heti porsi...
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Kyllähän tollainen mekaaninen ruisku pikkuisen pöläyttää. Mitään suurta ei saa mutta normaaliin verrattuna kyllä on vääntöä enemmän.
Kara on muokattu ja pummpua säädetty/rukattu Mynädieselin puolesta. Ahdot on 1bar paikkeilla eikä ole cooleria, vesicooleria jossakin kohtaa saattaa olla suunnitteilla. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hiluxin syöttöpumpun säätö | ekaneliveto | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 06.01.2015 19:06 |
| Hilux syöttöpumpun säätö | jupasierra | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 25.03.2014 22:58 |
| LJ:n syöttöpumpun säätö | kihi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.12.2009 11:11 |
| hj syöttöpumpun ennakon säätö? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.10.2007 17:04 |
| syöttöpumpun säätö BJ...s | turpolaattori | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.05.2007 20:53 |