Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #30  
Vanha 09.08.2015, 17:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Diskokaveri Näytä viesti
Pohjan panssarointi on jo työnalla ja koska tuli iskua kylkiinkin, niin aloin miettimään "nojailurautoja" paljonkos tarvisi olla ainevahvuus ja putken halkaisija jos alumiiniset (kevyempää) laittaisi. Samasta, tai vähän ohkasemmasta, tavarasta saisi myös "safaritelineen" näppärästi?
Nojailuraudat helmoihin, vai katon nurkkaan? Jos helmat, niin leikkaat orkkishelmat kokonaan pois siitä heti kynnoskotelon taitteen alapuolelta (n. 1cm sen alta), ja laitat 100 x 50 + 50 x 50 palkit 3mm:n seinämällä helmakotelon tilalle. Ensimmäinen kunnon osuma alhaalta kiveen, niin sinulla ei aukea enää ovet, ja helmat kuitenkin kurtussa

Tuolla kertomallani systeemillä palkin alareuna tulee suunnilleen pohjan tasaan, huonona puolena se että joudut sipaisemaan ovien alareunasta pätkät pois ja hitsaamaan takaisin kasaan. Ei ole kuitenkaan kovin iso homma loppupeleissä, jos vain hitsausvermeet pysyy kädessä. Taisi itsellä olla niitä ensimmäisiä hitsausproggiksia mitä omaan XJ:hin aikanaan tein saat samalla helmojen alle vähän lisää tilaa.

Niiden kylkiin on sitten helppo liimata saumattomasta putkesta (tuumavarttista tai puolitoistatuumaista vesijohtoputkea) helmatputket suojaamaan ovien alareunat. Painoa tulee orkkishelmoihin verrattuna n. +20kg, eli ei ihan älyttömän paha ole. Tuossa kohtaa pieni painonlisäys on oikeasti suuri etu, ja nuo palkkihelmat jäykistää koriakin mukavasti


Lainaus:
Kauhea pähkäily laittoman 33:n ja laillisen välillä. Jos 33:n päätyy, paljonkos tarvii et olla että saa hyvän kääntyvyyden säilymään? Onko 10,5 vai 12,5 leveä paree tuonkokoiseen menimeen? Saako tuossa koossa mitään selvää (ei ulkonäöllistä) hyötyä beatlock-vanteista, vai onko isompien gummien juttu?
Gummit siis menee jokatapauksessa uusiksi, Korean ihmeet antoi periksi liian pienestä.
Jos otat 33" renkaat, niin 33 x 12.50. Beadlockeista toki aina hyötyä, mutta kyllä 15 x 8 vanteella nuo pysyy melkoisen hyvin paikallaan, jos malttaa pitää paineet jossain 0,8 bar hujakoilla. -12ET vanteille on hyvä. Ne levittää, mutta 33" renkailla tarvitsee kuitenkin tehdä kaariin lisää tilaa. Takana "cut 'n fold" (googleta ), edessä leikkaat orkkilevikkeen ulkoreunaa olevaa linjaa pitkin niin mahtuu hienosti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LÄJÄ rojekti JASA Maasturiprojektit 10 26.06.2009 08:36
M:LJ rojekti tomikoo O/M/V Ajoneuvot 20 15.06.2008 15:37
töpöhiluski rojekti Holle Maasturiprojektit 47 13.01.2008 15:48
Bronkko rojekti pjtk Maasturiprojektit 7 17.09.2007 14:01
Vaihteisto rojekti HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 11 26.11.2004 13:53


Sivu luotu: 17:26 (GMT +2).