Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Cherokee rojekti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=136438)

Diskokaveri 13.07.2015 19:08

Cherokee rojekti
 
Ostin mehtuukulkimeksi tuollasen vähemmänsäälittävän Cherokeen.

Diskokaveri 13.07.2015 19:34

Hmm netin syövereistä löytyy jousisarjaa; http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/8...kee-xj-50.html
Melko suolaiseen 1350.- egen hintaan.

Ämeriikasta tälläistä? Uskaltaako? 305dollars + rahdit ja verot. Alle 500 varmaan joka tapauksessa?
http://www.roughcountry.com/jeep-sus...70-config.html

young n dum 13.07.2015 19:49

kovastiha nuo palstan ammatti jeeppeiliät noit ad a leaffei moittii.. mutta.

velipojan pirkka jeeppiin laitettii urea-taani pökäleet keulaan. ostettii jerkulta 4 partsista ja taakse vakio Full Size Jeepin etu jousista pari latia. taiettii ottaa pari lerppua veks ja kippurammat tilalle. eli bolt on kerrankii :)

tuli vallan mainio :) matalana koitettu pitää ku kivaha se on varmaa jos on kammo korkee xj lyhkäsil varsil mut joustot ihan perseestä :) ja maavaraa jos haluaa nii kannattaa suuntautua rengas kaupoille.

sisä lokarit ku tekee kummastki pääst uusiks ni pyörii iso kokone pinnattu 33" 12,5 - 15 nätisti ;)

EDIT: en oo mestari jos niitä kaipailit :D mie oon maailman mestari :)

Diskokaveri 13.07.2015 20:21

Joo, ei ole tarkoitus älyttömiin

mikaelt 13.07.2015 20:28

Mitä! Eikös siellä kierrejouset ooo?!?
Katos googlella go xj tai olikohan go jeep -sivut! Siellä löytyy muitakin vinkkejä korotteluun ym. kuin pelkät jouset. Vaatii tosin rälläkää ja hitsiä useimmat.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Diskokaveri (Viesti 1237203)
Risukeulahan toi on, et ongelmia tulee etupään kanssa aika pian.


JAMANT 13.07.2015 20:38

Risukeula??? Mistäs lähtien XJ on ollu risukeulalla?? Jäykät akselit molemmissa päissä ja kierrejouset edessä ja latijouset takana....

Diskokaveri 13.07.2015 21:03

No katos p3rskule aksulahan siellä oli 😂 en ole ehtinyt ees kurkkaa alle, mun noita taka"jousia" ihmettelin.
Aina ei pidä olettaa... No mutta toihan helpottaa hommaa...

Mutta mites noi paketit? Toimiiko?

ImacInnes 13.07.2015 22:30

Uudet jouset ja iskarit.
 
itse uusisin samantein eteen ja taakse jouset ja iskarit niin korottuu ja rupeaa jo joustamaan. Sitten tarvii pedemmät jarruletkutkin eteen ja taakse.

Haulla löytyy jotain Offipalstaltakin vaan ei ihan tuoretta ilmoitusa.

Epaysta sitten löytyykin jo vaikka mitä, senkun valkkaa vaan itselle mieleisen paketin.

t. Ismo Ämmä

ZeiZei 13.07.2015 22:57

Ja jotta säästyy rahaa, niin hommaa yksintein sellainen pitkävartinen etutukivarsi sarja, tulee yhdellä ostolla kunnollinen ja jää välivaiheet pois.

Vaikka tuollainen:

http://www.ebay.com/itm/Rough-Countr...-/261309246780

Tuossa nm. veli-matti:n kansiosta mallikuva

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=176554

Diskokaveri 14.07.2015 07:10

Toi kitti näyttää aika asialliselta! Tosin tuossakin on taakse vain yksi lisälehti? Kauankos se jaksaa yksin perää pitää ylhäälä. Vieläkös tässämuaalimanajassa joku takoo vanhoja lehtipakkoja?

Vaatiiko tuo 4,5`jotain muutoksia kardaaneihin?

Borg 14.07.2015 07:28

Viime To saatiin asennettua 4,5" Rough Country omaan -92 Xj:hin. Kardaanit ei vaadi heti muutoksia ja väliaikaisena apuna voi käyttää kitin mukana tulevia palikoita, joilla vaihdelaatikkoa lasketaan n.3cm alaspäin, joten kardaanikulmat tulee loivemmiks. (Tosin offaamista ei voi suositella, jos taka-kardaanin kulmia ei muuta, mut autolla voi kyllä muuten ajaa). Pitkässä juoksussa tuo laatikon laskeminen syö kuitenkin moottorinkannatinkumeja ja kärsiihän siinä se kaivattu maavarakin.
Parempi ja kestävämpi ratkaisu taka-kardaanille on SYE-kit, jolloin myös kardaani muuttuu.
Tuossa threadin lopussa muutama kuva projektista, ja muutakin juttua korotusasiasta.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=128581
Myös palstan haku toiminnolla löydät useita juttuja Jeep Xj :n korottamisesta.

Borg 14.07.2015 07:31

Ja tarkennuksena vielä, et projekti alkoi -00 Jeepin ropaamisesta, mutta muuttui matkalla nykyiseen -92 Xj:hin :-D

Diskokaveri 14.07.2015 12:36

No sit on alustan osat tilattu.
Uudet tukivarret, irrotettavat koiranluut, kaikki puslat, jouset ja niihin liittyvät kilkkeet laitetaan uusiksi. Eiköhän sieltä mäyräkoira kohta alta pääse, häntäänsä laskematta.

Nyt kun sais vielä pajamieheen virtaa. Aika tuskaselta kuulosti, et kesällä töitä tars tehdä :o

Helmojen kunto selviää huomenissa kun(jos) saadaan ylös ja tutkitaan.
Henkisesti saa varautua, että helmat pois ja 5mm:stä rosteria tilalle, sellaset slide-putket kans, et ainakin näyttää hyvältä :) Kun "peltihommiin" alkaa niin kait samalla eteen panssaria ja tankin "suojapelti" uusitaan vähän tukevammaksi.

Seuraavaksi suunnitellaan vinssi. Jos sellanen että saa irti ja taakse tarvittaessa (varmasti useimmiten sitä konttivinssiä tarvii...)

poksutin 15.07.2015 05:17

Onkos toi akin jeppe?

Diskokaveri 15.07.2015 16:14

Kilkkeet kotiutettu, huomenna sorvinääreen. Mites paljon jeepistä löytyy eksoottisia pultti/ mutterikokoja? Normaalit milliset löytyy kyllä...

ImacInnes 15.07.2015 16:36

Pultit ja mutterit.
 
Terve.
Muistaakseni millisillä taitaa pärjätä.
Vaan joskus ovat kovasti jumiutuneet takajousien isot pultit ja mutterit ja silloin voi tarvita polttoleikata pultit pois jos ei mahdu rälläkällä katkomaan vaan toivotaan jotta sulla hyvästi aukeaa.

t. Ismo Ämmä

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Diskokaveri (Viesti 1237536)
Kilkkeet kotiutettu, huomenna sorvinääreen. Mites paljon jeepistä löytyy eksoottisia pultti/ mutterikokoja? Normaalit milliset löytyy kyllä...


Timo_L 15.07.2015 17:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Diskokaveri (Viesti 1237536)
Kilkkeet kotiutettu, huomenna sorvinääreen. Mites paljon jeepistä löytyy eksoottisia pultti/ mutterikokoja? Normaalit milliset löytyy kyllä...

Tuumaisia on kohtalaisen paljon (varsinkin moottorissa), osan niistä saa kyllä millisilläkin auki. Alustan pultit pääsääntöisesti millisiä kaikki. Lisäksi on torxeja siellä täällä, vaihtelevissa määrin.

Varaudu siihen, että suurimman osan alatukivarsien, takajousien molempien päiden, riippukkeiden, ja takaiskarin yläpäiden pulteista/ muttereista on jumissa. Yleensä mutteri lähtee auki, tai pultti kiertymään koripalkin sisään hitsatusta mutterista, mutta mutteri on totaalisen jumissa puslan sisällä. Jos näin käy, niin mielestäni aivan turhaa tuhlata aikaa niiden kanssa pelleilyyn -> rälläkällä pultit auki/ poikki, ja uudet 10.9 vahvuiset kaupasta tilalle.. lievästi jumivat yleensä saa lämmöllä ja/tai irrotuslitkuilla.

poksutin 15.07.2015 17:46

Moottorissa millisiä ja tuumasia ja kaasuläppäkotelossa torxeja. Laatikossa millisiä ja E12 laatikon yläpäässä. Jarrunipoissa tais olla 13 ja 3/8 jouset ja iskarit millisillä ja kovaa on kii. Korjatkaa jos meni väärin :)

Ite sain jousien pultit haarukalla tulemaan ulos

Diskokaveri 15.07.2015 19:28

No juu, ja saletisti on piukassa kun ei ole 25 vuoteen pyöritelty�� kasan laikkoja ja lämmittelyvehkeet olen varannut valmiiksi.

Timo_L 16.07.2015 04:38

Takajousien etummaiset pultit on se isoin persreikä.. pitää saada ensin pyörimään, vasta sitten poikki. Muuten sulla on jumissa oleva pultinjämä koripalkin sisään kiinnihitsatussa mutterissa jumissa.. riipukkeen ylempi pultti vähän sama homma, mutta jostain syystä se ei yleensä ole yhtä paha jumittaja.

Diskokaveri 16.07.2015 11:01

No just. Muut lähti ihan helpost, paitsi to mainitsemasi lehtien etupää. On ihan s@@tanan piukassa. Muita ehdotuksi kun liotus?
Takaata ylempiä en aatellut ees avata, kun jää orkkis riipukkeet paikallensa.

Timo_L 16.07.2015 11:17

Kunnolla kuumaa, sitten pitkällä varrella vähän auki, toivot ettei hitsattu mutteri lähde irti, ja kun pultti vähän pyörii niin lehden etulenkki poikki/ halki (pilkot sen pois), sitten pusla palasiksi, pultti pois, kierteen putsaus ja uusilla pulteilla kasaan.

Alkuperäiset riiput ei oikeasti toimi hyvin korottavien pakkojen kanssa, on aivan liian lyhyet ja väärässä kulmassa -> kivireki.

Tapsala 16.07.2015 11:19

Muistaakseni silloin kun ite tappelin niiden takajousten etummaisten pulttien kanssa, niin korin palkin alapinnassa oli sen pultin kohdalla reikä, mistä pääsi kaasutoholla antaan lämpöä mutterille. Pultin kun sai vähän pyörimään, niin poikki puslan molemmilta puolilta. Sitten hitsasin mutterin pultin jämän päähän ja pyörittelin pois..

Diskokaveri 16.07.2015 17:26

Mutterivaraston valvojalla on jääny pitkät päälle. Vähän oli kosteeta takaluukussa. Kuivatellaan, jos nyt Suomen kesässä joku kuivuu

PunisherFIN 20.07.2015 00:01

jos siihen settiin ei tule panhardia mukaan eteen, niin takuulla on akseli sivussa 4,5" korotuksella :) soittele jerkulle aamusella ja pyydä säädettävä panhardi tuolle korotukselle (niiton paria eri pituutta) ja sille kiinnitys bracketti samaan kasaan. säästät hermoja ja aikaa ihan **tusti kun et lähe kikkailemaan vakion kanssa :)


Sivu luotu: 23:18 (GMT +2).