Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.07.2015, 18:08
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Jaan sun kanssa saman mielipiteen, ettei se etulukko ole niin tarpeellinen. Hojoon about 8 kertaa oon joutunu murroksen vaihtamaan. Yhtä monta kertaa olen etulukkoa käyttänyt. Pitkät joustot, hyvät ajolinjat ja pitävä rengas korvaa paljon. 100% takalukon silti laittaisin.

E: Ja toki siihen päälle jokunen vetari.

__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.07.2015, 00:39
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Syksy tulee...


Sadepäivän hommina vaihtelin öljyjä automaattiin ja huomasinnettä sitä ei ihan vasta oltukkaan tehty.
öljy pohja oli aika sitkeääsä möhnässä samoin sudattimet ja magneeteissa oli pikku metallin mujua kohtuudella.




Pohjalla olleet magneetit olivat irti paitsi tietenkin mahneeti voimin kiinni öljypohjassa.
Öljy oli uuteen verrattuna ruskeaa ja haisi todella pahalle. Mitä lie litkua oli.



Sitten porasin öljyn lämpötila anturille paikan öljypohjaan ja sille sopiva paikka löytyi etureunasta. Öljypöhjassa on kiinni panssari joka mahdolli oikeastaan ainoastaan suojaisan paikan etukulmaan ja sisällä öljypohjassa on alkuperäinen suodatin joka määräsi myös sijoitusta siihen suuntaan.



Alkuperäinen öljyn suodatin vaikutti tiheältä metalli verkolta jonka puhdistin brake cleanerillä
lopputulos oli yllättä kuinka puhtaaksinse lähti kun aluksi epäilin kun oli niin likainen että menee varmasti vaihtoon.



Vaihteiden solenoidit oli kyllä hyvin tyrkyllä tuossa laatin pohjassa jos niitä joutuu joakus vaihtamaan. Kattoin cruiaerpart.net että noin 170$ kpl

Atf Dextron II meni noin 15L kun huuhtelin koko järjestelmän niin että täytin öljy pohjan kylmän rajan merkkiin ja sitten laskin lauhduttimen letkusta koneen käydessä 1,5L pullon täyteen ja lisäsin uutta saman verran. Tätä toistin kunnes alkoi tulla kirkasta öljyä.



Sitten piti tehdä myös paikka mittarille kabiiniin ja melko pitkään sitä paikkaa piti miettlä ennenkö alkoi hamottua miten ja minne. Aluksi meinasin tehdä vain yhden mittarin paikan mutta sitten tarkan pohdinnon kälkeen jätin option toiselle mittarille jota nyt paikkaa pelklä mittari milä ei mittaa mitään. Mutta sitähän ei tarvitse kenenkään tietää.



Siittä se sitten pikku hiljaa alkoi hakea paikkaansa mutta väri piti vaihtaa kun tuntoi että tuo turkki alumiini hyökkää silmille. Mustana rauhallisempi samalla tupakan sytytin ja usb pistokkeet volttimittarinnkera löysivät paikkansa.

Kun olin lopettelemassa hommia huomasin että mukavasti loisti tuo konepellin työvalo jo alkavasti hämärtävässä illassa.

__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2015, 23:36
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

tabletti


Kohta pitäisi lähteä reissuun ja minun uskollinen kartta tabletti heitti lataamasta autossa jonkin päivityksen yhteydessä, vikaa kerkesinnetsiä akusta ja ebayn ihmeellisestä mailmastasen tilasin ja noin 20€ tuli maksamaan työkaluineen. Tosin suurinnosa roippeista oli ennestään mutta kitaran plektra oli uusi tuttavuus electroniikan työkaluissa.



Akun vaihto oli helppo ja nopea operaatio mutta kerran piti vielä takakuori avata uudestaan kun joku latta kaapeleista jäi hieman huonosti, kun laite hukkasi ja löysi jotain usb laitetta koko ajan. Vika korjaantui kun käytin liittimet kerran vielä auki ja suljin huolella.



Lataus ongelma ei kuitenkaan kadonnut vaikka akun kesto oli todella hyvä muuten, en edes muistanut että tässä alun perin kesti akku monta vuorokautta ilman latausta. Noniin nyt onnakku kunnossa niin pureudutaan lataus ongelmaan.
Löysin netistä samsungin micro usb lataus johdoille virittely ohjeen missä saadaan lataus ja data kaapelista pelklä teho lataus johto. Siinä vattiin kuori ja katkaistiin valkoinen ja vihreä johdin sen jälkeen liitettiin nämä kaksi väriä micro usb liittimen puolelta yhteen eli normaali usb liittimen puoli jäi avoimeksi. Tämäkään kytkentä ei toiminut tabletissa. Ja lataus merkin päällä oli edelleen ruksi.

sitten löysin ohjeen missä laitettiin punaisen +5v johtimen ja yhteen liitettyjen valkoisen ja vihreän väliin 33k ohm vastus. Sitten mustan - johtimen ja samojen yhteen liitettyjen johtimien väliin tuli 10K ohm vastus. Ja Vola... Tabletti rupesi lataamaan.



Kerkesin jo miettiä tinaillessa johtimia että juurikohan tässä savut pölläyttää vielä tästä tabletistakin. Mutta ihme ja kumma se väsäys toimi, eihänn se milään nätti ollut mutta tarpeeksi teippiä ja kutistesukkaa niin hyvä se on. Pää asia ettei pääse johot räpsimään yhteen.

__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2015, 23:42
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Tuossa kun hämärässä reissu kamoja pakkailin autoon niin huomasin että peräkontissa ei ollut minkään näköistä valaistusta... eihän siltä näe pimeässä hakea mitään jos asialle ei tehe mitään.



noniin nyt näkee...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.08.2015, 08:36
Mika28:n Avatar
Mika28 Mika28 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.10
Sijainti: Tornio
Viestit: 220
Perusasetus

On kertakaikkiaan siistiä hommaa
__________________
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen
Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen)
Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen)
Suzuki Sj410 -83 (entinen)
Landrover Freelander -98 (Entinen)
Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.08.2015, 14:26
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.647
Perusasetus

samaa mieltä
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.08.2015, 00:30
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Kaasu pelaa huonosti ja vaijerin rasvaus alkoi tympiä.
otin järeämmät keimot käyttöön ja purkasin irti koko kaasuläpän.
alustavien kokeilujen perusteella kaasu tuntui paremmalta.
Koe ajolle en päässyt kun kerkesin lämpimän päivän kunniaksi nauttia sihi juomaa...



aluksi näytti että läppä ei ole kuin vähän tummunut mutta tarkempi tutkiskelu osoitti että pinttynyttä nokea tai vastaavaa oli ihan jonkin verra. Puhdistuksen nälkeen löysin imuläpän rungosta kolme pientä reikää ihan läpän vierestä. Ja olivat varmasti noen peittäminä kun en niitä heti huomannut...reijät olivat alipaine letkun lähtöjä että varmaan ihan tarpeellisia...
__________________
! Because earth aint not flat !

Viimeksi muokannut Glutton : 17.08.2015 06:08
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
fzj80, land cuiser 80


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Toyota Land Cruiser HDJ 80 Kontio O/M/V Ajoneuvot 3 16.12.2013 19:50
Myyty Land Cruiser 80 4200€ HJ61TURBO O/M/V Ajoneuvot 3 07.03.2013 21:12
Land Cruiser 80 4.2TD make764 Tekniikka & Jutustelu 9 30.04.2011 09:39
Land Cruiser 80 flatbed -MaTTi- Linkit 1 10.11.2009 20:27
Toyota Land Cruiser 80 pallo Tekniikka & Jutustelu 18 11.10.2004 12:22


Sivu luotu: 23:48 (GMT +2).