Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.07.2015, 16:14
Diskokaveri Diskokaveri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: aa
Viestit: 82
Perusasetus

Kilkkeet kotiutettu, huomenna sorvinääreen. Mites paljon jeepistä löytyy eksoottisia pultti/ mutterikokoja? Normaalit milliset löytyy kyllä...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.07.2015, 16:36
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Pultit ja mutterit.


Terve.
Muistaakseni millisillä taitaa pärjätä.
Vaan joskus ovat kovasti jumiutuneet takajousien isot pultit ja mutterit ja silloin voi tarvita polttoleikata pultit pois jos ei mahdu rälläkällä katkomaan vaan toivotaan jotta sulla hyvästi aukeaa.

t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Diskokaveri Näytä viesti
Kilkkeet kotiutettu, huomenna sorvinääreen. Mites paljon jeepistä löytyy eksoottisia pultti/ mutterikokoja? Normaalit milliset löytyy kyllä...
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.07.2015, 17:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Diskokaveri Näytä viesti
Kilkkeet kotiutettu, huomenna sorvinääreen. Mites paljon jeepistä löytyy eksoottisia pultti/ mutterikokoja? Normaalit milliset löytyy kyllä...
Tuumaisia on kohtalaisen paljon (varsinkin moottorissa), osan niistä saa kyllä millisilläkin auki. Alustan pultit pääsääntöisesti millisiä kaikki. Lisäksi on torxeja siellä täällä, vaihtelevissa määrin.

Varaudu siihen, että suurimman osan alatukivarsien, takajousien molempien päiden, riippukkeiden, ja takaiskarin yläpäiden pulteista/ muttereista on jumissa. Yleensä mutteri lähtee auki, tai pultti kiertymään koripalkin sisään hitsatusta mutterista, mutta mutteri on totaalisen jumissa puslan sisällä. Jos näin käy, niin mielestäni aivan turhaa tuhlata aikaa niiden kanssa pelleilyyn -> rälläkällä pultit auki/ poikki, ja uudet 10.9 vahvuiset kaupasta tilalle.. lievästi jumivat yleensä saa lämmöllä ja/tai irrotuslitkuilla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 15.07.2015 17:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.07.2015, 17:46
poksutin poksutin ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.14
Sijainti: riihimäki
Viestit: 245
Perusasetus

Moottorissa millisiä ja tuumasia ja kaasuläppäkotelossa torxeja. Laatikossa millisiä ja E12 laatikon yläpäässä. Jarrunipoissa tais olla 13 ja 3/8 jouset ja iskarit millisillä ja kovaa on kii. Korjatkaa jos meni väärin

Ite sain jousien pultit haarukalla tulemaan ulos

Viimeksi muokannut poksutin : 15.07.2015 17:49
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.07.2015, 19:28
Diskokaveri Diskokaveri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: aa
Viestit: 82
Perusasetus

No juu, ja saletisti on piukassa kun ei ole 25 vuoteen pyöritelty�� kasan laikkoja ja lämmittelyvehkeet olen varannut valmiiksi.

Viimeksi muokannut Diskokaveri : 04.11.2015 21:06
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.07.2015, 04:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Takajousien etummaiset pultit on se isoin persreikä.. pitää saada ensin pyörimään, vasta sitten poikki. Muuten sulla on jumissa oleva pultinjämä koripalkin sisään kiinnihitsatussa mutterissa jumissa.. riipukkeen ylempi pultti vähän sama homma, mutta jostain syystä se ei yleensä ole yhtä paha jumittaja.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.07.2015, 11:01
Diskokaveri Diskokaveri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: aa
Viestit: 82
Perusasetus

No just. Muut lähti ihan helpost, paitsi to mainitsemasi lehtien etupää. On ihan s@@tanan piukassa. Muita ehdotuksi kun liotus?
Takaata ylempiä en aatellut ees avata, kun jää orkkis riipukkeet paikallensa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.07.2015, 11:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kunnolla kuumaa, sitten pitkällä varrella vähän auki, toivot ettei hitsattu mutteri lähde irti, ja kun pultti vähän pyörii niin lehden etulenkki poikki/ halki (pilkot sen pois), sitten pusla palasiksi, pultti pois, kierteen putsaus ja uusilla pulteilla kasaan.

Alkuperäiset riiput ei oikeasti toimi hyvin korottavien pakkojen kanssa, on aivan liian lyhyet ja väärässä kulmassa -> kivireki.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.07.2015, 11:19
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Muistaakseni silloin kun ite tappelin niiden takajousten etummaisten pulttien kanssa, niin korin palkin alapinnassa oli sen pultin kohdalla reikä, mistä pääsi kaasutoholla antaan lämpöä mutterille. Pultin kun sai vähän pyörimään, niin poikki puslan molemmilta puolilta. Sitten hitsasin mutterin pultin jämän päähän ja pyörittelin pois..
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LÄJÄ rojekti JASA Maasturiprojektit 10 26.06.2009 08:36
M:LJ rojekti tomikoo O/M/V Ajoneuvot 20 15.06.2008 15:37
töpöhiluski rojekti Holle Maasturiprojektit 47 13.01.2008 15:48
Bronkko rojekti pjtk Maasturiprojektit 7 17.09.2007 14:01
Vaihteisto rojekti HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 11 26.11.2004 13:53


Sivu luotu: 07:35 (GMT +2).