![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Itse olen aina mööpelini vienyt liikkeesee, jottei tapahdu mitään äkkiarvaamatonta ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei kai nuissa nii tarkkaa. Kuha jotai luistavaa laittaa. Jokainen omaa suosikkiaan työntää. Esim mobil delvac halpa ja paria eri laatua talvex/kesäx/ molempiin. Varmaan jokainen tän päivän öljy luokitukset täyttää... |
|
|||
|
|||
![]()
Itse olen huomannut näissa paljon ajetuissa näitä matalakitka/longlife-öljyjä (iso osa 0W- öljyistä) käyttäessä että öljynkulutus on isompi kuin 5W- tai 10W- laaduissa.
Ja kuten Hiluvitkutin totesi, melkein mikä vaan moottoriöljy täyttää näiden luokitusvaatimukset.
|
|||
|
|||
![]()
Kysymys ehkä väärin muotoiltu sillä kiinnostaa mitä käytätte nimenomaan paljon ajetuissa toyota dieseleissä jossa EI ole turboa. Eli paljon ajetut ja sen seuraoksena vähän väljätkin niin saahan öljykin olla vähän paksumpikin kai että jonkinlaiset öljypaineet pysyisi matalimmallakin kieroksilla
|
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä siinä koneessa öljynpaineet pysyy sillä teboilin diamond dieselillä riittävällä tasolla. Eikä nykyään taida löytää mistään niin huonoa moottoriöljyä että tuo turbo valintaan vaikuttaisi...
5W-40 teboilin dd (välillä SHPD, riippuen mitä oli vaihtaessa) oli omassa +400tkm ajetussa ympäri vuoden, eikä mitään ongelmaa paineiden kanssa vaikka kesähelteellä kiskottiin ylisuurta vaunua(+3000kg). Jos tolpasta pääsee aina talvella lähtemään niin 10W-40 öljykin menee.
|
||||
|
||||
![]()
0w öljyjä en laittais en omaanikaan,5tai 10w..delvac on ihan ok kesällä.
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 10.07.2015 16:56 |
|
|||
|
|||
![]() Onko 400 tkm vm. 1990 autolle paljon....
Siis enkä kirjoitin tuon otsikon väärin..
Siis paljonko pitää lisätä öljyä normi vaihtovälillä? ja paljonko kilometrejä tulee vuodessa/paljonko normaali ajomatka on talvella/ ajatko yli 100 km pätkiä? Mutta tuossa TB diamond 5w-40 :ssa (oliko tämä?) lienee ainut huonopuoli hinta? toki 30e/4 litraa voi olla siedettävä. (itse ajan tb:n shpd 5w-40:llä, joka 20 litran pänikässä hivenen halvempaa, mutta ei kovin paljon,) Mutta jos tuolla hiluxillasi on ajettu kokoajan tuolla/vastaavalla öljyllä, ja normaaliajoa normaaleilla vaihtoväleillä, niin kone voi kestää vielä toisen 400 tkm öljyjen puolesta! JOS starttaisin useamman kerran vuodessa lämmittämättä alle -30 asteen lukemista/säännöllisesti -30 asteesta niin silloin olisi syytä olla 0w-xx öljy. Ja tuo hiluxin 2L2 (olihan tuo) ei normaaliajossa saa niin kuumaksi, että tuo 5w-40 kävisi liian liruksi kuumana. -> se on kieltämättä tosi, että niin huonoa dsl-moottoriöljyä ei varmaan enää saa, että se ei tuohon riittäisi, mutta pikkasen lisää litrahintaan, niin saa parempia öljyjä... ja luotettavaa voitelua myös ääritilanteissa. |
|
||||
|
||||
![]()
Tämähän ei kerro mitään kuumaviskositeetista. 0W40 on kuumana paksumpaa kuin 15W30.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
jeep gc wj V8 4,7 moottoriöljy?? | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 07.12.2014 10:12 |
Ostettu Hiluxiin osia | toukopar | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.04.2012 16:01 |
Ostetaan Hiluxiin!!! | tommia | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 23.06.2008 17:05 |
Hiluxiin kaaret? | härdelli | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.05.2007 21:19 |
Hiluxiin takalokasuojankaaria | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.05.2006 21:53 |