Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.07.2015, 00:53
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Tässä alku asetelmaa.
Vaikka alla onkin pukit, lepää keula renkaiden alla olevien pölkkyjen päällä, ja perän alla on tunkki, joten jousituksen osalta istuu siinä missä kuosissa tuo vakio alusta oli.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	PhotoGrid_1436395566679.jpg‎
Views:	461
Size:	103,0 Kt
ID:	61636  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.07.2015, 00:59
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Lisää kuvei.
Ja viimoisessa keula jo aikalailla valmis, mut vielä ei täysin omalla painollaan lepää, koska perä on levällään :-D
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	PhotoGrid_1436394780152.jpg‎
Views:	428
Size:	758,8 Kt
ID:	61639   Click image for larger version

Name:	PhotoGrid_1436394719237.jpg‎
Views:	432
Size:	819,8 Kt
ID:	61638   Click image for larger version

Name:	PhotoGrid_1436394645773.jpg‎
Views:	443
Size:	750,4 Kt
ID:	61637   Click image for larger version

Name:	PhotoGrid_1436394924992.jpg‎
Views:	433
Size:	803,1 Kt
ID:	61640   Click image for larger version

Name:	PhotoGrid_1436395045577.jpg‎
Views:	411
Size:	815,3 Kt
ID:	61641  

Click image for larger version

Name:	PhotoGrid_1436395118379.jpg‎
Views:	469
Size:	753,8 Kt
ID:	61642  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.07.2015, 01:03
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Voisiko Mode siirrellä tämän threadin tuonne projektit puolelle!?
-Kiitos- :-)

Viimeksi muokannut Borg : 09.07.2015 01:09
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.07.2015, 05:45
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Tällain istuis ny. Hieman tuntuu jäykältä tuo sarja, mut vetristyyhän se siitä jonkin verran.
Vaihdelaatikkoa ei laskettu nyt alas yhtään. Tukipalkin kiinnityksen neljästä, kaksi oli mutterilla ja kaksi pultilla. Sarjan mukana tuli neljä pulttia, enkä iltatuimaan keksiny enää, et kuin olis tuon (mutteri) pultin irrottanu rungosta. Katkomaan, poraamaan ja kierteyttämään ei tähän hätään lainatiloissa ollut mahdollisuutta.
Auto kulkee suoraan, eikä vetele suuntaan tai toiseen.
Metsään ei ole tarkoitus tarjota, ennen kuin on ruostehommat tehty. Myös SYE-kit on hankinta listalla. Lievä kardaanin jurraus kuuluu n.40-50km/h vauhdissa, eli nivelen kulmaa olis loivennettava.

Karvanoppa :lle iso kiitos asennusavusta ja tallin käytöstä!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	PhotoGrid_1436498988163.jpg‎
Views:	624
Size:	124,0 Kt
ID:	61674  

Viimeksi muokannut Borg : 10.07.2015 05:55 Perustelu: Autocorrect!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.07.2015, 23:12
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Sehän rupes näyttämään maasturilta. Koska meinaat mätäviat korjata?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.07.2015, 23:11
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Täs pitäis koittaa järjestää ainakin pari päivää putkeen vapaata, niin vois purkaa Jeepistä sisustan ulos ja paikkailla kerralla kuntoon, jos nyt edes riittää tuo pari päivää.

Tukivarsi-jousipeti setin vois tehdä heti kun saan hommattua sopivaa rhs-palkkia, C tai U mallisena tms. Sitä pystyis mallailemaan tuon toisen Jeepin allakin, niin ei tarvii heti laittaa ajopeliä pukille.
Meneehän tuohonkin tietty oma-aikansa tuumaillessa ja testaillessa. Tosin mun valovirta Telvinistä loppuu varmaan puhti noille tukivarsi seteille, mut heppailemaan pystyy ainakin ja täräyttää sit jossain tukevammalla koneella kiinni.
Peltihommat hoituu tollakin varmasti ihan hienosti.

Hieman pääs kyllä myyjäliike höpläyttään meikäläistä tuossa ostotilanteessa.
Kiireellä ei kyllä pitäis koskaan lähteä autokaupoille ja varsinkaan toiselle puolen Suomea.
Sen ostopäätöksen kerkee siinä matkalla kutomaan melko tiukkaan tuonne omaan päähänsä ja sitten on jo kohtalaisen suuret laput silmillä kun pyöriä potkii

Vähän kummastuttaa myös, et miten ihmeessä tuo on saatu katsastettua tuos kesäkuun alussa, pari viikkoa ennen ostoa?
Abs vikavalo palaa, toinen rekkarivalo puuttuu kokonaan, koiranluiden puslat edessä ja takan roikkui riekaleina, takapump-stopperit ruostunu pois (ei siis ollenkaan niitä), etu-alatukivarren kiinnitys korvakkeessa tulitikkuaskin mentävä ruostereikä, toinen takariipun "poski" ruostunut puhki, eli riippu lähes poikki, pohja ylipäätään niin ruostunu, et vaikka helmoja oli räkä-hitsailtu, niin silti löyty vielä kymmenkunta mätäreikää mistä pysty sormin paineleen pohjasta läpi.

Kaiken saa kuntoon toki ja kuuluu asiaan, mutta jos noi kaikki olis löytäny kun hinnasta keskusteltiin, niin olishan siitä nyt päässy tosissaan keskustelemaan. Abs-valosta tosin päästiin yhteisymmärrykseen myyjän kanssa.
Mutta tämä on sitä itseään, eli rakkautta lajiin, ja tuleepahan auto tutuksi kun kaiken ryönää läpi.

Joo, ja trippi mittari täkytti paikallaan ja otin mittariston käteen, enkä keksiny et miten olis nopeusmittarin neula lähteny irti (-92) ilman sorkkarautaa, niin roplasin vähän tripin rullaa mittarilevyn välistä josko elpyisi.
Noh... jotain tapahtu kyllä. Nyt sitten myös matkamittari toimii silloin kun huvittaa, eikä trippi toimi edelleenkään
Pitänee hommata toinen mittaristo jostain.

Vai ei joku tietäis saisko tuon -00 vuosimallin digi näytöllä olevan mittarin toimiin tuohon vanhempaan?
Kilometrit siellä ei tietenkään täsmäis, mut ne nyt ei varmaan tule täsmään muutenkaan, kun ei kerta toimi enää matkamittarikaan kunnolla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.07.2015, 08:11
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Borg Näytä viesti
Täs pitäis koittaa järjestää ainakin pari päivää putkeen vapaata, niin vois purkaa Jeepistä sisustan ulos ja paikkailla kerralla kuntoon, jos nyt edes riittää tuo pari päivää.

Tukivarsi-jousipeti setin vois tehdä heti kun saan hommattua sopivaa rhs-palkkia, C tai U mallisena tms. Sitä pystyis mallailemaan tuon toisen Jeepin allakin, niin ei tarvii heti laittaa ajopeliä pukille.
Meneehän tuohonkin tietty oma-aikansa tuumaillessa ja testaillessa. Tosin mun valovirta Telvinistä loppuu varmaan puhti noille tukivarsi seteille, mut heppailemaan pystyy ainakin ja täräyttää sit jossain tukevammalla koneella kiinni.
Peltihommat hoituu tollakin varmasti ihan hienosti.

Hieman pääs kyllä myyjäliike höpläyttään meikäläistä tuossa ostotilanteessa.
Kiireellä ei kyllä pitäis koskaan lähteä autokaupoille ja varsinkaan toiselle puolen Suomea.
Sen ostopäätöksen kerkee siinä matkalla kutomaan melko tiukkaan tuonne omaan päähänsä ja sitten on jo kohtalaisen suuret laput silmillä kun pyöriä potkii

Vähän kummastuttaa myös, et miten ihmeessä tuo on saatu katsastettua tuos kesäkuun alussa, pari viikkoa ennen ostoa?
Abs vikavalo palaa, toinen rekkarivalo puuttuu kokonaan, koiranluiden puslat edessä ja takan roikkui riekaleina, takapump-stopperit ruostunu pois (ei siis ollenkaan niitä), etu-alatukivarren kiinnitys korvakkeessa tulitikkuaskin mentävä ruostereikä, toinen takariipun "poski" ruostunut puhki, eli riippu lähes poikki, pohja ylipäätään niin ruostunu, et vaikka helmoja oli räkä-hitsailtu, niin silti löyty vielä kymmenkunta mätäreikää mistä pysty sormin paineleen pohjasta läpi.

Kaiken saa kuntoon toki ja kuuluu asiaan, mutta jos noi kaikki olis löytäny kun hinnasta keskusteltiin, niin olishan siitä nyt päässy tosissaan keskustelemaan. Abs-valosta tosin päästiin yhteisymmärrykseen myyjän kanssa.
Mutta tämä on sitä itseään, eli rakkautta lajiin, ja tuleepahan auto tutuksi kun kaiken ryönää läpi.

Joo, ja trippi mittari täkytti paikallaan ja otin mittariston käteen, enkä keksiny et miten olis nopeusmittarin neula lähteny irti (-92) ilman sorkkarautaa, niin roplasin vähän tripin rullaa mittarilevyn välistä josko elpyisi.
Noh... jotain tapahtu kyllä. Nyt sitten myös matkamittari toimii silloin kun huvittaa, eikä trippi toimi edelleenkään
Pitänee hommata toinen mittaristo jostain.

Vai ei joku tietäis saisko tuon -00 vuosimallin digi näytöllä olevan mittarin toimiin tuohon vanhempaan?
Kilometrit siellä ei tietenkään täsmäis, mut ne nyt ei varmaan tule täsmään muutenkaan, kun ei kerta toimi enää matkamittarikaan kunnolla.
Kilautitko tonne katsastus asemalle, jos kerran oli noin näkyviä vikoja? En kyllä tiedä onko siitä mitään hyötyä, mut siistii ostaa katsastettu auto ja tehä heti pari viikkoa remonttia
Tosin tommosta tää katsastus touhu on noitten isojen autojenkin kanssa. Toiset Inssit on aurinkoakin tarkempia ja toiset taas on ilmeisesti umpi sokeita

Mistä muuten ostit Jeepin? Saikohan muuten tosta -92 poistaa Absit?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
korotus Hailuksi Tekniikka & Jutustelu 16 29.05.2011 21:37
Korotus Offimatti Tekniikka & Jutustelu 8 18.07.2006 15:45
Korotus Tekniikka & Jutustelu 1 06.12.2005 17:03
Hiacen korotus Tekniikka & Jutustelu 1 28.10.2005 22:28
K-A:n korotus? miksu1 Tekniikka & Jutustelu 2 23.01.2005 21:05


Sivu luotu: 22:59 (GMT +2).