Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.07.2015, 20:43
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Innostunut tässä kesän aikana taas tuhertamaan 6 vuotta työn alla ollutta rojektia...
410:n valollisen laatikon kasaus menossa ja laitoin uudet käsijarrukengät paikalleen. Rumpu ei vaan enää mahdukaan paikalleen vaikka kengät on säädetty ihan ääriasentoon.

Kyllähän se toki vasaran avustuksella meni paikalleen(ja isolla ulosvetäjällä irti), mutta kun ne kengät oli jo löysätty ääriasentoon niin eipä se laatikko päässyt pyörimään.
Pitää kai sitte käyttää jollaki sorvarilla tuo rumpu että ottaa vähän tavaraa pois, vai onko muutakaan tehtävissä?
Pykälää oli vähän rummun reunassa ja sen hionkin jo pois, mutta eipä tuo auttanut.

Niin, ja vanhoja kenkiä en laita takas ku niissä ei ollu pintaa jälellä yhtään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.07.2015, 04:36
Rieska Rieska ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.07.15
Sijainti: Fi
Viestit: 13
Perusasetus

Tuli hommattua silmät ummessa sj410, joka osottautui ...
Mistä löytyy kuparinen kannentiiviste? Ilmeisesti pahvinen paskana, kylmänä käy huonosti, kolmella pytyllä, savuttaa, lämmettyä käy ok kaikilla pytyillä, kesti ajaa n. 50km lämmöt nousi paineastiassa vettä melkein maksimi, lämmön laskettua katsoin syylarin joka tyhjä?? Vesi ei kierrä? Täsdä vaiheessa eräs kävi jo kuumana. Mikä syylari tuohon kävisi jos vaihtaa.

Kaikki vinkit otetaan vastaan
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.07.2015, 06:22
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Vaihdat vaan sen kannentiivisteet uuteen ja putsaat sen jäähdytysnestekierron ni hyvä tulee... Kyllä mä luulen että ihan vakio tiiviste kestää siellä ihan hyvin, tsekkaa myös vesipumppu ettei oo väljää ja siivet ehjät
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.07.2015, 06:35
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieska Näytä viesti
Tuli hommattua silmät ummessa sj410, joka osottautui ...
Mistä löytyy kuparinen kannentiiviste? Ilmeisesti pahvinen paskana, kylmänä käy huonosti, kolmella pytyllä, savuttaa, lämmettyä käy ok kaikilla pytyillä, kesti ajaa n. 50km lämmöt nousi paineastiassa vettä melkein maksimi, lämmön laskettua katsoin syylarin joka tyhjä?? Vesi ei kierrä? Täsdä vaiheessa eräs kävi jo kuumana. Mikä syylari tuohon kävisi jos vaihtaa.

Kaikki vinkit otetaan vastaan
Termostaatti jumissa. Jos tiiviste on mennyt eli tekee painetta syylariin ja pääsi oikein kovin lämpeemään niin kansi pitää oikasta koneistamolla ja sitten uusi orginaali tiiviste Suzukilta niin kestää.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut artsi777 : 02.07.2015 06:39 Perustelu: kirotusvirhe
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.07.2015, 06:51
Rieska Rieska ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.07.15
Sijainti: Fi
Viestit: 13
Perusasetus

Ei ehtinyt keittää, kuumeni normilämpöä hieman kuumemmaksi, jäähdytin sähköpleksillä. Kannattaako tuolla moottorilla ajaa ilman termostaattia?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.07.2015, 22:39
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieska Näytä viesti
Ei ehtinyt keittää, kuumeni normilämpöä hieman kuumemmaksi, jäähdytin sähköpleksillä. Kannattaako tuolla moottorilla ajaa ilman termostaattia?
No ennemmin ilman termostaattia kuin sellasella joka on kiinni tai avautuu huonosti. Toi kone kestää muuten ajoa/sikaa hyvin mutta ylikuumenemista se ei montaa kertaa kestä
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.07.2015, 06:30
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MattiH Näytä viesti
Innostunut tässä kesän aikana taas tuhertamaan 6 vuotta työn alla ollutta rojektia...
410:n valollisen laatikon kasaus menossa ja laitoin uudet käsijarrukengät paikalleen. Rumpu ei vaan enää mahdukaan paikalleen vaikka kengät on säädetty ihan ääriasentoon.

Kyllähän se toki vasaran avustuksella meni paikalleen(ja isolla ulosvetäjällä irti), mutta kun ne kengät oli jo löysätty ääriasentoon niin eipä se laatikko päässyt pyörimään.
Pitää kai sitte käyttää jollaki sorvarilla tuo rumpu että ottaa vähän tavaraa pois, vai onko muutakaan tehtävissä?
Pykälää oli vähän rummun reunassa ja sen hionkin jo pois, mutta eipä tuo auttanut.

Niin, ja vanhoja kenkiä en laita takas ku niissä ei ollu pintaa jälellä yhtään.
Kengät varmasti oikeat ja oikein päin?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.07.2015, 16:17
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MattiH Näytä viesti
Innostunut tässä kesän aikana taas tuhertamaan 6 vuotta työn alla ollutta rojektia...
410:n valollisen laatikon kasaus menossa ja laitoin uudet käsijarrukengät paikalleen. Rumpu ei vaan enää mahdukaan paikalleen vaikka kengät on säädetty ihan ääriasentoon.

Kyllähän se toki vasaran avustuksella meni paikalleen(ja isolla ulosvetäjällä irti), mutta kun ne kengät oli jo löysätty ääriasentoon niin eipä se laatikko päässyt pyörimään.
Pitää kai sitte käyttää jollaki sorvarilla tuo rumpu että ottaa vähän tavaraa pois, vai onko muutakaan tehtävissä?
Pykälää oli vähän rummun reunassa ja sen hionkin jo pois, mutta eipä tuo auttanut.

Niin, ja vanhoja kenkiä en laita takas ku niissä ei ollu pintaa jälellä yhtään.
Käsijarru vaijerista säätö ihan auki?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.07.2015, 21:49
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Käsijarru vaijerista säätö ihan auki?
Juu täysin "löysätty" kaikki säädöt... jarruhilppeet purin täysin ja putsailin että ne on kyllä ihan ok, kenkiäkään ei oikein voi väärin laittaa.

No vein jakiksen sorvarille että silpasee sen verran rummusta pois että menee paikalleen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.07.2015, 08:39
Rieska Rieska ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.07.15
Sijainti: Fi
Viestit: 13
Perusasetus

Noniin, selvisi taas yksi asia, kolmostulpan kierteet puuttuvat, taisi syy löytyä miksi käynti oli huono kylmänä, tainnut tulppa pysyä pyhällä hengellä, muut oli väännetty lukkomomenttiin, no, ompahan nyt syy purkaa koko kone.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.07.2015, 14:15
Wiiman Wiiman ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.05.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 21
Perusasetus

Kysyin tätä tuossa aiemmin, mutta ilmeisesti jäi jonnekin kysymysten suohon..
Tuon Suzuki Samuraini etuperässä on siis käsin kardaanista pyörittämällä väljäliikettä melkein 40 astetta, kun takaperä aikas ok. Kuuluuko etuperässä olla väljää?

Katselin, että ois purkaamolla -98 samurain tasauspyörästö uudempikoppaisesta. Käykö se -90 Samuraihini?

Kitoos
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.07.2015, 14:41
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wiiman Näytä viesti
Kysyin tätä tuossa aiemmin, mutta ilmeisesti jäi jonnekin kysymysten suohon..
Tuon Suzuki Samuraini etuperässä on siis käsin kardaanista pyörittämällä väljäliikettä melkein 40 astetta, kun takaperä aikas ok. Kuuluuko etuperässä olla väljää?

Katselin, että ois purkaamolla -98 samurain tasauspyörästö uudempikoppaisesta. Käykö se -90 Samuraihini?

Kitoos
Sekä etu- että takavälityksessä kuuluu olla jonkun verran väljää, eli backlashia, mutta liiallinen välys johtuu rattaiden kulumisesta. Hammaskosketusta säätämällä saa kyllä välykset paljon paremmiksi, mutta kosketuskuvioita ei todennäköisesti saa täysin kohdalleen molempiin suuntiin.

En muista varmaksi sanoa voiko murikan vaihtaa uudesta vanhaan, mutta uskoisin että sopii kuitenkin fyysisesti, mutta välityksissä saattaa olla eroja kuitenkin, että sen puolesta ei välttämättä sovi. Uudemmat on myös high-pinion murikoita.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.07.2015, 15:14
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Eipä uudet rattaatkaan hirveästi maksa ja samalla voi vaihtaa välityksiä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 21:26 (GMT +2).