![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() panhardin puslat ja ne tointas vaihtoo molemmat, sekä korin, että akselin puoleinen jos siellä on väljee. nyt en muista et oliko takanen korin päästä hitsattu, siis korikiinnike, jos se on pulttimallia, ni koitapa ihan eka tarkistoo ne pultit ja kiristä ne, se panhardi ottaa kaiken akselin sivuttaisvoiman vastaan, eli siel ei tartte olla turhia välejä missään. edessa tyyppivika on, et se panhardin korikiinnike löystyy ja alkaa kolisemaan, isommil kumeil siis, samoten pallonivel menee herkkään paskaksi (kuulema), miul ei kaho ihellä ole ehjiä koskaan ollukaa omissani ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tossa on uudet puslat: http://www.jamant.fi/puslasarja-cro5...8bu-p-942.html
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko millanen homma vaihtaa nuo puslat?
pystyykö vääntämään ne paikolleen ihan renkaat maassa vai täytyykö autoa saada ylös?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tanko irti ja vaikka viilapenkissä painelee vanhat irti ja uudet paikalleen. Taitaa se tanko mahtua pois renkaat maassakin jos muuten mahtuu nujuamaan siellä alla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
paikalleen nimenomaan renkaat maassa tai akseli lipee sivuun, siis säädettävällä tangolla. oma vakionsa voi vaatia pikkusen voimaa et menee paikalleen, ko lähtökohtasesti jenkeillä on vähän reilummat toleranssit nuissa
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt täytyy vuorostaan itse kysellä apua/ mielipiteitä.. 5.9 alkoi vähän piiputtamaan, on tehnyt saman jo kerran aiemmin yli puoli vuotta sitten. Silloin probleema hävisi itsestään vikakoodit nollaamalla.
Kun kone on lämmennyt käyttölämpötilaan, niin alkaa armoton pätkiminen ja räkiminen joka pahenee kunnes kone käytännössä sammuu. Kun sammuttaa moottorin/ virrat pois ja takaisin päälle, auto toimii hetken (muutamasta sadasta metristä pariin kilometriin), kunnes sama taas uudestaan. Ainoa vikakoodi mitä on antanut on lambdatunnistim(i)en liian korkea jännite; tämä kuitenkin vaikuttaisi olevan enemmänkin oire kuin se varsinainen vika. OBDII- dataa livenä lukiessa sieltä ei käytännössä löydy mitään normaalista poikkeavaa; kaikki antureiden arvot on ihan mitä pitääkin. Minulla on kaksi uutta alkuperäistä NTK:n lambdaa, jotka aion toki vaihtaa. Epäilen kuitenkin vahvasti että etummainen lambda ei olisi vian aiheuttaja. Anturivika tämä voisi olla, mutta silloin ei luulisi antavan livedatassa niin oikean oloista signaalia? Huomattavaa on, että kylmällä koneella ongelmaa ei ole, eikä myöskään yli n.3000rpm:n kun ajaa riittävän reilulla kaasulla. Eli tuntuu että open loop- moodissa kone toimisi ihan normaalisti, mutta closed- loop moodissa ei.. En ole ikinä ollut mikään erityinen guru sähköpuolen asioissa, mutta osaan kyllä mitata jännitteet/ resistanssit, ja lukea korjausopasta yrittäen diagnosoida ongelman. Mutta mielipiteet on aina tervetulleita, mistä lähteä liikkeelle. Ongelma tässä tosiaan on kuten jo kirjoitin, että ainoa vikakoodi on etummaisen lambdan korkea jännite (= liian rikas seos). Ajaessa kun katsoin arvoja, ne oli ihan normaalilla tasolla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ECM-vika, alkaa olemaan jo sen ikäinen tuokin auto, että eka veikkaus (joku konkka kuivunut, ei ole enää konkka)....
__________________
Killing time is not murder |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kai se on tutkittava onko se pusla vai se pallonivel.. Edessä on ilmeisesti vastava? liekkö noilla väliä onko yksi vai kaksiosainen pusla?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos edessä on pallonivel kulahtanut, niin uusi panhardi on tarpeen. Takana voi vaihtaa puslat, jos vanhat vain saa sieltä järkevästi irti..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olihan niitä vaihtoehtoja.. näyttäisi siltä että ei lopulta ollut kummempaa kuin viallinen etummainen lambda ![]() Otin akkukengän irti muutaman tunnin ajaksi että PCM:n adaptiivinen muisti nollautuu, ja lambdan asennuksen jälkeen vielä nollasin vikakoodit uudestaan. Muutaman kilsan testilenkin perusteella ei mitään ongelmia, kun ennen vaihtoa tai lambdan johto irrotettuna rykiminen alkoi välittömästi kun kone oli käyntilämpöinen. Taas oppi jotain uutta, että lambda voi aiheuttaa näinkin isoa probleemaa ja tällä tavalla ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Vaihteisto vaivaa
-96 5.2 grandi temppuilee... Välillä toimii ok mut useimmin lakkaa nopeusmittari toimimasta. Kun temppuilu alkaa ni joko ei vaihda ykköstä isommalle tai lähtee liikkeelle kakkosella. Vaihdettu uus nopeusanturi, kokeiltu toista mittaristoa ei vaikutusta. Vilkkukoodit antaa numerot 12 15 21 45 37 55
Ent. Omistaja kuulemma vaihtanut kuvernöörin ja senderin AAPUVA!!
__________________
...legendaarista... Viimeksi muokannut psycholic : 04.07.2015 10:41 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
takana tosiaan ihan lapipultti kiinnitys ja puslat vaihtamalla, eessä sit maaliman paskin panhard systeemi ja jos tarviat "about kunnossa" olevaa ni ajele/huutele, miulla on nuita orkkiksia hyllys vissii kolome+ kiinnikkeet.. omaani en enää ikinä laita moista pasketta
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |