Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.06.2015, 20:55
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Onko millanen homma vaihtaa nuo puslat?
pystyykö vääntämään ne paikolleen ihan renkaat maassa vai täytyykö autoa saada ylös?
Tanko irti ja vaikka viilapenkissä painelee vanhat irti ja uudet paikalleen. Taitaa se tanko mahtua pois renkaat maassakin jos muuten mahtuu nujuamaan siellä alla.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.07.2015, 03:01
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

paikalleen nimenomaan renkaat maassa tai akseli lipee sivuun, siis säädettävällä tangolla. oma vakionsa voi vaatia pikkusen voimaa et menee paikalleen, ko lähtökohtasesti jenkeillä on vähän reilummat toleranssit nuissa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.07.2015, 09:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Nyt täytyy vuorostaan itse kysellä apua/ mielipiteitä.. 5.9 alkoi vähän piiputtamaan, on tehnyt saman jo kerran aiemmin yli puoli vuotta sitten. Silloin probleema hävisi itsestään vikakoodit nollaamalla.

Kun kone on lämmennyt käyttölämpötilaan, niin alkaa armoton pätkiminen ja räkiminen joka pahenee kunnes kone käytännössä sammuu. Kun sammuttaa moottorin/ virrat pois ja takaisin päälle, auto toimii hetken (muutamasta sadasta metristä pariin kilometriin), kunnes sama taas uudestaan.

Ainoa vikakoodi mitä on antanut on lambdatunnistim(i)en liian korkea jännite; tämä kuitenkin vaikuttaisi olevan enemmänkin oire kuin se varsinainen vika. OBDII- dataa livenä lukiessa sieltä ei käytännössä löydy mitään normaalista poikkeavaa; kaikki antureiden arvot on ihan mitä pitääkin.

Minulla on kaksi uutta alkuperäistä NTK:n lambdaa, jotka aion toki vaihtaa. Epäilen kuitenkin vahvasti että etummainen lambda ei olisi vian aiheuttaja. Anturivika tämä voisi olla, mutta silloin ei luulisi antavan livedatassa niin oikean oloista signaalia?
Huomattavaa on, että kylmällä koneella ongelmaa ei ole, eikä myöskään yli n.3000rpm:n kun ajaa riittävän reilulla kaasulla. Eli tuntuu että open loop- moodissa kone toimisi ihan normaalisti, mutta closed- loop moodissa ei..


En ole ikinä ollut mikään erityinen guru sähköpuolen asioissa, mutta osaan kyllä mitata jännitteet/ resistanssit, ja lukea korjausopasta yrittäen diagnosoida ongelman. Mutta mielipiteet on aina tervetulleita, mistä lähteä liikkeelle. Ongelma tässä tosiaan on kuten jo kirjoitin, että ainoa vikakoodi on etummaisen lambdan korkea jännite (= liian rikas seos). Ajaessa kun katsoin arvoja, ne oli ihan normaalilla tasolla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.07.2015, 10:30
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

ECM-vika, alkaa olemaan jo sen ikäinen tuokin auto, että eka veikkaus (joku konkka kuivunut, ei ole enää konkka)....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.07.2015, 17:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
ECM-vika, alkaa olemaan jo sen ikäinen tuokin auto, että eka veikkaus (joku konkka kuivunut, ei ole enää konkka)....
Sitä minäkin pelkään, mutta olisiko muuta vaihtoehtoa ensin.. PCM:n diagnosointi on hieman hankalaa, ainakaan avaamatta ja/ tai ilmqn oskilloskooppia
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.07.2015, 20:34
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Tanko irti ja vaikka viilapenkissä painelee vanhat irti ja uudet paikalleen. Taitaa se tanko mahtua pois renkaat maassakin jos muuten mahtuu nujuamaan siellä alla.
Riittääkö tuo pusla vai täytyykö koko tanko uusia? se pallonivel on kait kiinteä?
Kai se on tutkittava onko se pusla vai se pallonivel..

Edessä on ilmeisesti vastava? liekkö noilla väliä onko yksi vai kaksiosainen pusla?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.07.2015, 21:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Riittääkö tuo pusla vai täytyykö koko tanko uusia? se pallonivel on kait kiinteä?
Kai se on tutkittava onko se pusla vai se pallonivel..

Edessä on ilmeisesti vastava? liekkö noilla väliä onko yksi vai kaksiosainen pusla?
Edessä on se idioottimainen pallonivel + surkea kiinnitys korin päässä, takana on puslat molemmissa päissä ja läpipultit.

Jos edessä on pallonivel kulahtanut, niin uusi panhardi on tarpeen. Takana voi vaihtaa puslat, jos vanhat vain saa sieltä järkevästi irti..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.07.2015, 19:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
ECM-vika, alkaa olemaan jo sen ikäinen tuokin auto, että eka veikkaus (joku konkka kuivunut, ei ole enää konkka)....
Sitä minäkin pelkään, mutta olisiko muuta vaihtoehtoa ensin.. PCM:n diagnosointi on hieman hankalaa, ainakaan avaamatta ja/ tai ilmqn oskilloskooppia

Olihan niitä vaihtoehtoja.. näyttäisi siltä että ei lopulta ollut kummempaa kuin viallinen etummainen lambda Hassusti kyllä oirehti, ei ole tuolla tavalla missään muussa autossa viallinen lambda tehnyt temppuja.

Otin akkukengän irti muutaman tunnin ajaksi että PCM:n adaptiivinen muisti nollautuu, ja lambdan asennuksen jälkeen vielä nollasin vikakoodit uudestaan. Muutaman kilsan testilenkin perusteella ei mitään ongelmia, kun ennen vaihtoa tai lambdan johto irrotettuna rykiminen alkoi välittömästi kun kone oli käyntilämpöinen.


Taas oppi jotain uutta, että lambda voi aiheuttaa näinkin isoa probleemaa ja tällä tavalla
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.07.2015, 09:54
psycholic:n Avatar
psycholic psycholic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.06
Sijainti: Pori
Viestit: 79
Perusasetus

Vaihteisto vaivaa


-96 5.2 grandi temppuilee... Välillä toimii ok mut useimmin lakkaa nopeusmittari toimimasta. Kun temppuilu alkaa ni joko ei vaihda ykköstä isommalle tai lähtee liikkeelle kakkosella. Vaihdettu uus nopeusanturi, kokeiltu toista mittaristoa ei vaikutusta. Vilkkukoodit antaa numerot 12 15 21 45 37 55
Ent. Omistaja kuulemma vaihtanut kuvernöörin ja senderin
AAPUVA!!
__________________
...legendaarista...

Viimeksi muokannut psycholic : 04.07.2015 10:41
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.07.2015, 10:35
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

takana tosiaan ihan lapipultti kiinnitys ja puslat vaihtamalla, eessä sit maaliman paskin panhard systeemi ja jos tarviat "about kunnossa" olevaa ni ajele/huutele, miulla on nuita orkkiksia hyllys vissii kolome+ kiinnikkeet.. omaani en enää ikinä laita moista pasketta

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Riittääkö tuo pusla vai täytyykö koko tanko uusia? se pallonivel on kait kiinteä?
Kai se on tutkittava onko se pusla vai se pallonivel..

Edessä on ilmeisesti vastava? liekkö noilla väliä onko yksi vai kaksiosainen pusla?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.07.2015, 20:16
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
takana tosiaan ihan lapipultti kiinnitys ja puslat vaihtamalla, eessä sit maaliman paskin panhard systeemi ja jos tarviat "about kunnossa" olevaa ni ajele/huutele, miulla on nuita orkkiksia hyllys vissii kolome+ kiinnikkeet.. omaani en enää ikinä laita moista pasketta
Mikäs olisi parempi kuin tuo originaali?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.07.2015, 20:25
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Mikäs olisi parempi kuin tuo originaali?
Eteen vastaavanlainen kuin takana.. eli puslat+läpipulttaus vaatii tietenkin toisenlaisen korinpuolen kiinnikkeen ja mielellään akselinpuoleisen kiinnikkeen vahvistuksen..

Taisi siihen orkkis kiinnikkeeseenkin olla joku "Hieman" kestävämpi ns.pultattava versio,,,, korostan hieman.
Ja käytetyn orikinelli tangon saa noutaa ihan ilmatteeksi täältäkin jos tahtoo..
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,

Viimeksi muokannut apupoika : 04.07.2015 20:32
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.07.2015, 23:10
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Question

Ei ole vika vaan ominaisuus....?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
Eteen vastaavanlainen kuin takana.. eli puslat+läpipulttaus vaatii tietenkin toisenlaisen korinpuolen kiinnikkeen ja mielellään akselinpuoleisen kiinnikkeen vahvistuksen..

Taisi siihen orkkis kiinnikkeeseenkin olla joku "Hieman" kestävämpi ns.pultattava versio,,,, korostan hieman.
Ja käytetyn orikinelli tangon saa noutaa ihan ilmatteeksi täältäkin jos tahtoo..
-Ei taida alkuperäinen olla kovassa kurssissa?
-Mistäs niitä kestävämpiä saa....?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.07.2015, 06:37
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Tyyliin tällanen?
http://www.kevinsoffroad.com/cart/ha...wobble-p-1017/

Vähän tyyris kyseinen minun mielestä? No köyhälle kaikki on kallista.

Tästä varman johtuu se ratin vatkaus, kun ajaa monttuun. Eli syksyn aikana uutta vaihettava.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 12:29 (GMT +2).