Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.06.2015, 10:14
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Jäikö minulta jotain tajuamatta, vai mitä veetä? Auto/ajoneuvoveron suunniteltu alennus, hirmu hypetys... alennus on esimerkkinä mainitusta ~30ke autosta vajaa 2ke NELJÄN VUODEN aikana!!???

Eli, enkö minä nyt taas tajua jotain vai onko tämä just sitä ihteään... gringon kusetusta?

Juu ei, en ole ostamassa autoa. Todellakaan, purskahdin vaan nauruun kun uutisissa tuosta kohkattiin.
Vaalilupaukset on suurta hypetystä

__________________
Tumpula Racing Team
  #2  
Vanha 25.06.2015, 17:24
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Pistetään nyt tännekin kysymys, kun tuolla lj topicis ei ole oikeen vastauksia tullu.
Hommasin LJ:hin jo Ironmanin n.3" tuumaa korottavat vieterit ja nyt pitäis iskarit vielä hommata kunhan saan mitattua minkä mittaiset pitää olla. Olen pohtinut oisko nestevaimentimet maastossa mukavammat kuin kaasut, itellä ei ole kokemusta kuin kaasuista.
Maantiellä huojumiset keikkumiset ym. ei haittaa itseä kun olen tottunut sellaiseen, metsässä toimivampi ratkaisu nyt hakusessa.
Alla tosiaankin 3" korottavat vieterit, takaiskarit jonkun verran vinoon asennettu (oisko n.55 astetta), etuiskarit pystyssä kuten alunperinkin.
Hiukan kävi mielessä et josko taakse kaasut koska asennus vinossa eli vaimennusteho on heikompi ja eteen nesteet koska ovat vaimennutehon kannalta optimiasennossa.
Onkos porukalla käytännön kokemusta kaasu ja nesteiskareiden erosta maastossa ja kadulla?
Entä onko jossain ylipäänsä myynnissä ns. 4x4 nesteiskareita, Rancholla on hyvät tiedot iskareista mm. mitoista mut niitten valikoimassa taitaa olla pelkästään kaasuja tai sit en vaan osannut hakea.
  #3  
Vanha 26.06.2015, 20:07
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Sähköpuolen probleema, eli matkailuauton sähköihin liittyvä kymysys. Miten käy jos inventteristä syöttää virtaa pistorasiaan auton ollessa "irti" valtakunnan verkosta? voiko hajottaa jotain? Ois pirun paljon helpompaa pyörittää mikroa kun ei tarviis mulkata johdonpaikkaa,,,on v-mäisessä paikassa,,luulis kaikkien pistorasioiden olevan yhteydessä toisiinsa?
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
  #4  
Vanha 26.06.2015, 20:58
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- Näytä viesti
Sähköpuolen probleema, eli matkailuauton sähköihin liittyvä kymysys. Miten käy jos inventteristä syöttää virtaa pistorasiaan auton ollessa "irti" valtakunnan verkosta? voiko hajottaa jotain? Ois pirun paljon helpompaa pyörittää mikroa kun ei tarviis mulkata johdonpaikkaa,,,on v-mäisessä paikassa,,luulis kaikkien pistorasioiden olevan yhteydessä toisiinsa?
Syötä vaan, ei se pistorasia "tiedä" mistäpäin se virta tulee.
  #5  
Vanha 27.06.2015, 18:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- Näytä viesti
Sähköpuolen probleema, eli matkailuauton sähköihin liittyvä kymysys. Miten käy jos inventteristä syöttää virtaa pistorasiaan auton ollessa "irti" valtakunnan verkosta? voiko hajottaa jotain? Ois pirun paljon helpompaa pyörittää mikroa kun ei tarviis mulkata johdonpaikkaa,,,on v-mäisessä paikassa,,luulis kaikkien pistorasioiden olevan yhteydessä toisiinsa?
Ja jos vahingossa syöttää (pistorasioita sekä-) invertteriä valtakunnanverkolla, niin silloin taitaa invertteristä tulla entinen...

-> verkon syötön valintakytkin olisi vähintään suositeltava...
  #6  
Vanha 27.06.2015, 20:32
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Pitääpä siis tuohon johto tekasta, pitää tehdä joku muistutustarra tonne verkkopuolen pistokkeen kanteen .
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
  #7  
Vanha 28.06.2015, 06:59
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

kumpi on parempi kärry vedellä, telillä oleva vai 1 aks. ?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #8  
Vanha 28.06.2015, 07:09
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
kumpi on parempi kärry vedellä, telillä oleva vai 1 aks. ?
Telivaunu tulee perässä selkeesti tasasemmin kuin yksiakselinen, ainakin mitä asuntovaunuja on tullut kiskottua.
__________________
Tumpula Racing Team
  #9  
Vanha 28.06.2015, 10:51
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
kumpi on parempi kärry vedellä, telillä oleva vai 1 aks. ?
Tavarankuljetuskärrynä jarruttomana kärrynä itelle se ainoa vaihtoehto on 1 akselinen, koska se tykkää kääntyä vähän pehmeemmälläkin alustalla ilman, että renkaiden ympärille kertyy maavalli. Ja jos ei jaksa kaivaa mitään autoa vaunun siirtelyyn sen kääntely on käsin paaljon helpompaa. Ja jos ei ole nokkapyörää niin telikärryn aisa on jonkun verran veemäisempi nostaa vetokoukulle jos koukku on korkeammalla, kuin kärryn aisa, riippuu tiety vähän siitä onko teli keinuva vai ei, mutta joissain tilanteissa sen keinunkin liikevara voi loppua kesken ja sit saatkin kammeta koko kärryn painoa sen kantamaan jäävän akselin varassa. Sitten jos on enemmänkin painoa (esim. autotraileri) niin se teli onkin paljon parempi, koska se myös vakauttaa menoa maantieajossa, eli vaunu haluaa mennä paremmin suoraan.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 28.06.2015 10:54
  #10  
Vanha 28.06.2015, 17:04
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
kumpi on parempi kärry vedellä, telillä oleva vai 1 aks. ?
Jos oikea teli, siis että alkelit kytketty elämään, niin mukavanpi vetää kuin 1-akselinen,
Nuo kaksoisakselit, siis mitkä ei jousta toistensa suhteen, vaan on suoraa pultattu runkoon kiinni on ikävämpiä vetää kuin teli, varsinkin jos koukku ei ole justiinsa oikealla korkeudella.
mutta kuten jo tuossa aikaisemmin todettiin, niin ahtaissa paikoissa telivaunu tahtoo tehdä pahaa jälkeä esim. nurmikkoon....
Ja ompa jopa akseleita/vanteita vääntynyt, kun urille jäätyneellä tiellä on väkisin käännetty telikärryä.
  #11  
Vanha 27.06.2015, 18:38
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Pistetään nyt tännekin kysymys, kun tuolla lj topicis ei ole oikeen vastauksia tullu.
Hommasin LJ:hin jo Ironmanin n.3" tuumaa korottavat vieterit ja nyt pitäis iskarit vielä hommata kunhan saan mitattua minkä mittaiset pitää olla. Olen pohtinut oisko nestevaimentimet maastossa mukavammat kuin kaasut, itellä ei ole kokemusta kuin kaasuista.
Maantiellä huojumiset keikkumiset ym. ei haittaa itseä kun olen tottunut sellaiseen, metsässä toimivampi ratkaisu nyt hakusessa.
Alla tosiaankin 3" korottavat vieterit, takaiskarit jonkun verran vinoon asennettu (oisko n.55 astetta), etuiskarit pystyssä kuten alunperinkin.
Hiukan kävi mielessä et josko taakse kaasut koska asennus vinossa eli vaimennusteho on heikompi ja eteen nesteet koska ovat vaimennutehon kannalta optimiasennossa.
Onkos porukalla käytännön kokemusta kaasu ja nesteiskareiden erosta maastossa ja kadulla?
Entä onko jossain ylipäänsä myynnissä ns. 4x4 nesteiskareita, Rancholla on hyvät tiedot iskareista mm. mitoista mut niitten valikoimassa taitaa olla pelkästään kaasuja tai sit en vaan osannut hakea.
Liekö noissa kovin suurta eroa maastokäytössä. Kun niiden kaasuiskareidenkin toiminta perustuu yhtälailla siihen virtaavaan öljyyn, mutta niissä on lisänä se paineistettu kaasu estämässä esim vaahtoamista ja sillä pystytään myös säätämään vaimennusominaisuuksia. Ainakaan maastossa tyypillisissä jousituksen hitaissa liikkeissä en näkisi olevan juuri eroa iskarin tyypillä.
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2014 ! lavanelikko Chit-Chat 1901 31.12.2014 15:33
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! SuurSyömäri Chit-Chat 2193 01.01.2014 17:02
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! SuurSyömäri Chit-Chat 1015 03.01.2013 18:46
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55
mitä tehä patrollille ku ei käänny?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 21.03.2011 16:41


Sivu luotu: 06:04 (GMT +2).