![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Touhuilua!Akseli remontti tuli tehtyä ja perrän laakerit olis vaihdettu. näkyy olevan tyyppivikana tuo vetarin Stefan sorvaama syvä ura. kohta menee itsellänikin vetarit korjaukseen kun oli jo aika syvä. Sain auton ulos hallista ja hetken mielijohteesta piti nakkoa varaston hyllystä poppeja autoon kun alko tympimään surkea äänen toisto autossa Ei ollut tarkoitus että homma lähtee lapasesta mutta ainakin soi nyt ihan hyvin minun makuun. ei silti mikään paine kammio mutta kehtaa kuunnella Jukkapoikaa ja Skrillexiä. Mankkana on kahden dinin mankka ja sen laitoin alun perin pakkikameraa varten. Sitten alkoi juonittelemaan tuo pakki kamera ja peruutus valot. aikani etsiessä löysin vian laatikon kyljessä olevasta anturista tai oikeastaan sen johdosta. liittimen sisältä oli yksi pinni poikki ja muutama oli hapettunut. Liitin oli todella ahtaassa ravossa imusarja alla ja startin päällä. auto piti ajaa ristiriipuntaan ojaan ja siitä tunkata keulaa ylös että mahtui renkaan ja lokarin välistä remonttia tekemään. Sitten tuli vähän käytyä testaamassa joustoja että miltäs se omen alusta tuntuu. Sitten jälleen kerran hetken mieli johteesta sain päähäni ruveta entraamaan vakionopeuden säädintä. autoon on vaihdettu jossain välissä rattiakseli ja ratti jolloinka alkuperäiset hallinta laitteet ovat vain jääneet pois. Johdot löytyi rattiakselin tyveltä kohtuu helpostikkin kun ensin haki vain pinnit jotka ei olleet nykyisessä johtosarjassa käytössä ja sen jälkeen pigasin mittarilla ne vakkarin ohjain boxille. Koe ajossa löytyi oikea johdin järjestys ja pitten vain vipu karusti läpi kotelosta ja paikka viritellä sinne. Sinne se sopi vaikka piruntiukkaa se teki Enpä tiennytkään että sille oli merkkivalokin mittarissa. Siinä samalla poistin vanhan hälyttimen piuhat ja ne miljoona rosvoliitintä. Ei uskoisi että se systeemi on voinut toimia kun johtoja oli rosvoiltu miten sattuu. Sitten löytyi jotain semmoista mihin en ole vielä ikinä törmännyt. Kaikkien rosvojen äiti. jospa ne pikku liittimet loppuisi kun ottaisi tuon ison pois...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
To doo listaa...
Vaihdelaatikolle -Lämpömittari -uusi jäähdytin ja kierto pois syylärin yhteydestä -Termostaatti kiertoon talvea varten -Suodattimen ja öljyjen vaihto Peräkonttiin -Työkalu / retkeily väline laatikko -Kompressori
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Oli vähän tylsää niin piti heilauttaa kattoteline paikoilleen... ei ollutkaan ihan pikku juttu sovitella kaikki liikkuvat osat kohdalleen, 61 ja 80 ovat eri evysiä katosta. 80 on kapeampi ja onneksi edellsen omistajan jälet näkyivät ja nillä sai suuntia.
Sitten huomasin että telineen jalat ei riitä siihen että alkuperäiset katto kaiteet jäisivät paikoilleen... niinpä ne pitivät irroittaa ja sekään ei mennyt muitta mutkitta. Ensin ei meinannut löytyä muttereita verhoilujen alta sitten talttapää kannat eivät pitäneet lopuksi päätin porata kannat pois ja se olikin hyvä keino ainoa vain että etupään pultit ja mutterit tippuivat kattoikkuna mekanismin sisään... Olihan se savotta ja vielä pitää saada pultit pois ja sähköt vedettyä...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
se sopii sinne mahottoman hienosti.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vihdoin ja viimein sain hommattua diff lock napin. Tuotahan ei tarvitse kuin talvella kun auto tykkää arpoa onko se etuvetonen vai takavetoinen. Yhtä autoa tuossa jo viimetalvena vähän ruttasinkin kun karkas ennalta arvaamattomuuden takia lapasesta. No oppirahat on maksettu ja nyt tietää varoa mutkassa jos ei laita jakolaatikkoa lukkoon... olikohan se uudemmissa 80 mutta ainakin 100 sarjalaisissa on kitkalukolla jakolaatiko epäilisin että juurikin samasta syystä... lukijat korjatkaa jos väärässä...
nappi kytkee myös abs jarrut pois käytöstä mutta toisaalta sekin vain parantaa tilannetta kun on ajanut pitkään absittomilla maastureilla ja jarrutus matkatkin lyhenee...
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 16.07.2015 21:44 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Työvalojen sijoitus.
Jo Hj aikana huomasin että katolta etupyörälle osoittavat työvalot loisti konepeltiin ja snorkkeliin ja siten häikäisivät hyttiin. Mielessäni oli pyörinyt jo pitempään että niiden pIkka pitäisi olla alempana. Sitten törmäsin i8mud.com palstalla hienoon projektiin ja apinoin sieltä idean lampun sijoitukselle ja kiinnitykselle.
Peilin muovi osat irti ja niitä mallina käyttäen piirtelin lampun jalustan mallia peltiin. Peilin ja oven karmin välissä on todella vähän tilaa mutta niin se vain mahtu tulemaan ulos sieltä. Kun jalustan kiinnitys peilin taakse oli hyvä rupesinnhahmottelemaan lampun paikkaa a innoissani sainnporailtua hden reijän väräänpaikkan. Siitä muistuttaa lopullisessa versiossa puolikas reikä pellin renassa.. no pitäähän se olla ite tehdyn näköinen. Snorkklin puolella ei ollut liikaa tilaa ja lamppu on asemoitu niin että ei oa kiinni edes ovea avatessa. Yksi reikä vielä puuttuu tästä versiosta. Peilinnalla on valmis reikä johdolle mutta se jää tuota peltiä vasten joten sille kohtaa piti laittaa reikä että johto mahtuu tulemaan lampulle.3 Mielestäni lamput istuu hyvin tuohon ja ovat näkymättömissä hytistä käsin. Sitten varaston hyllystä hyppäsi niskaan ledivalo ja pitkä johto perässä. Siitä suivautuneena kävin ruuvaamassa sen kostoksi konepeltiin kiinni. Nyt on öljyjen tarkistus valo ja vanhan varas hälyttimen konepellin avautumis tunnistin sai uuden tehtävän kytkiessään valot päälle kun pelti avataan.
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pirun hyvä idea laittaa tuohon nuo työvalot. Mulla hodarissa kans yläkulmavalot valottaa tuulilasiin ja snorkkeliin niin jotain tuollaasta pitäis väsäillä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä mun Tojoissa (LC90 ja FJ) on ABS pysynyt päällä keskilukkokin päällä. FJ:ssä ESPikin, se menee pois keskilukko päällä. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Talvikelissä HDJ on kyllä esim risteyksestä lähtiessä avoimella keskilukolla arvaamaton kampe.
Joskus voi etupää sutaista jolloin puskee, ja joskus taas takapää saattaa menettää pidon. jolloin mennään kylkimyyryä. Sitten jos alla on vielä esim mudterrain kuvioiset renkaat niin luistot ei lopu ennenkuin auto tökkää johonkin. ![]() Kitkapinnoilla varustettu keskitasauspyörästö voisi olla tähän huomattavasti parempi. Lukko auki sinne jäisi vielä jotain vastusta ettei toinenpää pääse pyörimään ihan vapaasti joutavaa. Toki tällaista ei satu jos lähtee kiihdyttelemään ihan pikkuhiljaa. Nelikolla vaan tulee usein lähdettyä ihan pidon rajamailla. |
![]() |
Luokat |
fzj80, land cuiser 80 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Toyota Land Cruiser HDJ 80 | Kontio | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.12.2013 19:50 |
Myyty Land Cruiser 80 4200€ | HJ61TURBO | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 07.03.2013 21:12 |
Land Cruiser 80 4.2TD | make764 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.04.2011 09:39 |
Land Cruiser 80 flatbed | -MaTTi- | Linkit | 1 | 10.11.2009 20:27 |
Toyota Land Cruiser 80 | pallo | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 11.10.2004 12:22 |