Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.06.2015, 11:28
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Touhuilua!


Akseli remontti tuli tehtyä ja perrän laakerit olis vaihdettu. näkyy olevan tyyppivikana tuo vetarin Stefan sorvaama syvä ura. kohta menee itsellänikin vetarit korjaukseen kun oli jo aika syvä.

Sain auton ulos hallista ja hetken mielijohteesta piti nakkoa varaston hyllystä poppeja autoon kun alko tympimään surkea äänen toisto autossa



Ei ollut tarkoitus että homma lähtee lapasesta mutta ainakin soi nyt ihan hyvin minun makuun. ei silti mikään paine kammio mutta kehtaa kuunnella Jukkapoikaa ja Skrillexiä.



Mankkana on kahden dinin mankka ja sen laitoin alun perin pakkikameraa varten.

Sitten alkoi juonittelemaan tuo pakki kamera ja peruutus valot.
aikani etsiessä löysin vian laatikon kyljessä olevasta anturista tai oikeastaan sen johdosta. liittimen sisältä oli yksi pinni poikki ja muutama oli hapettunut.



Liitin oli todella ahtaassa ravossa imusarja alla ja startin päällä. auto piti ajaa ristiriipuntaan ojaan ja siitä tunkata keulaa ylös että mahtui renkaan ja lokarin välistä remonttia tekemään.




Sitten tuli vähän käytyä testaamassa joustoja että miltäs se omen alusta tuntuu.








Sitten jälleen kerran hetken mieli johteesta sain päähäni ruveta entraamaan vakionopeuden säädintä. autoon on vaihdettu jossain välissä rattiakseli ja ratti jolloinka alkuperäiset hallinta laitteet ovat vain jääneet pois.
Johdot löytyi rattiakselin tyveltä kohtuu helpostikkin kun ensin haki vain pinnit jotka ei olleet nykyisessä johtosarjassa käytössä ja sen jälkeen pigasin mittarilla ne vakkarin ohjain boxille.



Koe ajossa löytyi oikea johdin järjestys ja pitten vain vipu karusti läpi kotelosta ja paikka viritellä sinne.



Sinne se sopi vaikka piruntiukkaa se teki



Enpä tiennytkään että sille oli merkkivalokin mittarissa.



Siinä samalla poistin vanhan hälyttimen piuhat ja ne miljoona rosvoliitintä.
Ei uskoisi että se systeemi on voinut toimia kun johtoja oli rosvoiltu miten sattuu. Sitten löytyi jotain semmoista mihin en ole vielä ikinä törmännyt.
Kaikkien rosvojen äiti. jospa ne pikku liittimet loppuisi kun ottaisi tuon ison pois...

__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.06.2015, 11:36
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

To doo listaa...

Vaihdelaatikolle
-Lämpömittari
-uusi jäähdytin ja kierto pois syylärin yhteydestä
-Termostaatti kiertoon talvea varten
-Suodattimen ja öljyjen vaihto

Peräkonttiin
-Työkalu / retkeily väline laatikko
-Kompressori
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.06.2015, 18:58
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Oli vähän tylsää niin piti heilauttaa kattoteline paikoilleen... ei ollutkaan ihan pikku juttu sovitella kaikki liikkuvat osat kohdalleen, 61 ja 80 ovat eri evysiä katosta. 80 on kapeampi ja onneksi edellsen omistajan jälet näkyivät ja nillä sai suuntia.



Sitten huomasin että telineen jalat ei riitä siihen että alkuperäiset katto kaiteet jäisivät paikoilleen...
niinpä ne pitivät irroittaa ja sekään ei mennyt muitta mutkitta. Ensin ei meinannut löytyä muttereita verhoilujen alta sitten talttapää kannat eivät pitäneet lopuksi päätin porata kannat pois ja se olikin hyvä keino ainoa vain että etupään pultit ja mutterit tippuivat kattoikkuna mekanismin sisään...



Olihan se savotta ja vielä pitää saada pultit pois ja sähköt vedettyä...

__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.06.2015, 19:01
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.649
Perusasetus

se sopii sinne mahottoman hienosti.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.07.2015, 21:42
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Vihdoin ja viimein sain hommattua diff lock napin. Tuotahan ei tarvitse kuin talvella kun auto tykkää arpoa onko se etuvetonen vai takavetoinen. Yhtä autoa tuossa jo viimetalvena vähän ruttasinkin kun karkas ennalta arvaamattomuuden takia lapasesta. No oppirahat on maksettu ja nyt tietää varoa mutkassa jos ei laita jakolaatikkoa lukkoon... olikohan se uudemmissa 80 mutta ainakin 100 sarjalaisissa on kitkalukolla jakolaatiko epäilisin että juurikin samasta syystä... lukijat korjatkaa jos väärässä...



nappi kytkee myös abs jarrut pois käytöstä mutta toisaalta sekin vain parantaa tilannetta kun on ajanut pitkään absittomilla maastureilla ja jarrutus matkatkin lyhenee...
__________________
! Because earth aint not flat !

Viimeksi muokannut Glutton : 16.07.2015 21:44
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.07.2015, 00:47
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Työvalojen sijoitus.


Jo Hj aikana huomasin että katolta etupyörälle osoittavat työvalot loisti konepeltiin ja snorkkeliin ja siten häikäisivät hyttiin. Mielessäni oli pyörinyt jo pitempään että niiden pIkka pitäisi olla alempana. Sitten törmäsin i8mud.com palstalla hienoon projektiin ja apinoin sieltä idean lampun sijoitukselle ja kiinnitykselle.



Peilin muovi osat irti ja niitä mallina käyttäen piirtelin lampun jalustan mallia peltiin.
Peilin ja oven karmin välissä on todella vähän tilaa mutta niin se vain mahtu tulemaan ulos sieltä.



Kun jalustan kiinnitys peilin taakse oli hyvä rupesinnhahmottelemaan lampun paikkaa a innoissani sainnporailtua hden reijän väräänpaikkan. Siitä muistuttaa lopullisessa versiossa puolikas reikä pellin renassa.. no pitäähän se olla ite tehdyn näköinen.



Snorkklin puolella ei ollut liikaa tilaa ja lamppu on asemoitu niin että ei oa kiinni edes ovea avatessa.



Yksi reikä vielä puuttuu tästä versiosta. Peilinnalla on valmis reikä johdolle mutta se jää tuota peltiä vasten joten sille kohtaa piti laittaa reikä että johto mahtuu tulemaan lampulle.3



Mielestäni lamput istuu hyvin tuohon ja ovat näkymättömissä hytistä käsin.



Sitten varaston hyllystä hyppäsi niskaan ledivalo ja pitkä johto perässä. Siitä suivautuneena kävin ruuvaamassa sen kostoksi konepeltiin kiinni. Nyt on öljyjen tarkistus valo ja vanhan varas hälyttimen konepellin avautumis tunnistin sai uuden tehtävän kytkiessään valot päälle kun pelti avataan.
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.07.2015, 01:06
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Pirun hyvä idea laittaa tuohon nuo työvalot. Mulla hodarissa kans yläkulmavalot valottaa tuulilasiin ja snorkkeliin niin jotain tuollaasta pitäis väsäillä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.08.2015, 14:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Glutton Näytä viesti
Tuotahan ei tarvitse kuin talvella kun auto tykkää arpoa onko se etuvetonen vai takavetoinen. Yhtä autoa tuossa jo viimetalvena vähän ruttasinkin kun karkas ennalta arvaamattomuuden takia lapasesta. No oppirahat on maksettu ja nyt tietää varoa mutkassa jos ei laita jakolaatikkoa lukkoon...

nappi kytkee myös abs jarrut pois käytöstä mutta toisaalta sekin vain parantaa tilannetta kun on ajanut pitkään absittomilla maastureilla ja jarrutus matkatkin lyhenee...
Jaa... mun mielestä avoimella keskilukolla paljon paremmin hallussa liukkaissa mutkissa, muuten tuppaa menemään tangentin suuntaan. En kyllä tollasesta lossista tiedä miten se sitten puskee tai tarjoilee persettä vuorotellen.
Kyllä mun Tojoissa (LC90 ja FJ) on ABS pysynyt päällä keskilukkokin päällä. FJ:ssä ESPikin, se menee pois keskilukko päällä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.08.2015, 14:40
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Talvikelissä HDJ on kyllä esim risteyksestä lähtiessä avoimella keskilukolla arvaamaton kampe.

Joskus voi etupää sutaista jolloin puskee,
ja joskus taas takapää saattaa menettää pidon. jolloin mennään kylkimyyryä.
Sitten jos alla on vielä esim mudterrain kuvioiset renkaat niin luistot ei lopu ennenkuin auto tökkää johonkin.

Kitkapinnoilla varustettu keskitasauspyörästö voisi olla tähän huomattavasti parempi.
Lukko auki sinne jäisi vielä jotain vastusta ettei toinenpää pääse pyörimään ihan vapaasti joutavaa.

Toki tällaista ei satu jos lähtee kiihdyttelemään ihan pikkuhiljaa. Nelikolla vaan tulee usein lähdettyä ihan pidon rajamailla.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
fzj80, land cuiser 80


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Toyota Land Cruiser HDJ 80 Kontio O/M/V Ajoneuvot 3 16.12.2013 19:50
Myyty Land Cruiser 80 4200€ HJ61TURBO O/M/V Ajoneuvot 3 07.03.2013 21:12
Land Cruiser 80 4.2TD make764 Tekniikka & Jutustelu 9 30.04.2011 09:39
Land Cruiser 80 flatbed -MaTTi- Linkit 1 10.11.2009 20:27
Toyota Land Cruiser 80 pallo Tekniikka & Jutustelu 18 11.10.2004 12:22


Sivu luotu: 05:18 (GMT +2).