Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.06.2015, 17:06
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Mulla on semmonen käsitys, että leukku ja valmet koneisessa on sama kytkinlevy. Ja samaa levyä löytyy esim pikku volvoistakin, sillä niissä käytetään samaa ZF S5-35 laatikkoa, tosin eri välityksillä. Muissakin pienissä kuorma-autoissa oli samaa levyä, mutten enää muista mitä ne olivat.

Alkuperäinen kytkinlevyn paksuus 11.8 mm puristettuna.

Asetelmia on protoissa kolmea erilaista. Löysimmästä jäykempään:
Leyland EO.401 (vapari), EO.410 (turbo), ja Valmet 611 C (vapari).
Asetelmien jousien määrä 12, 16 ja 20 kpl.

Peruskunnostuksissa on saattanut livahtaa toisen mallinen asetelma paikoilleen rempan yhteydessä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.06.2015, 20:19
Volvoton:n Avatar
Volvoton Volvoton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.06
Sijainti: Mansessa, Finland.
Viestit: 362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Mulla on semmonen käsitys, että leukku ja valmet koneisessa on sama kytkinlevy. Ja samaa levyä löytyy esim pikku volvoistakin, sillä niissä käytetään samaa ZF S5-35 laatikkoa, tosin eri välityksillä. Muissakin pienissä kuorma-autoissa oli samaa levyä, mutten enää muista mitä ne olivat.

Alkuperäinen kytkinlevyn paksuus 11.8 mm puristettuna.

Asetelmia on protoissa kolmea erilaista. Löysimmästä jäykempään:
Leyland EO.401 (vapari), EO.410 (turbo), ja Valmet 611 C (vapari).
Asetelmien jousien määrä 12, 16 ja 20 kpl.

Peruskunnostuksissa on saattanut livahtaa toisen mallinen asetelma paikoilleen rempan yhteydessä.
Volvo F4 kytkin luki netin syövereissä, sitä en muistanut Ossille kerto, huomenna suuntaa kertomilleni aarekätköille, saattaa löytyä oikea valmetin voimapata kyytiin��

Viimeksi muokannut Volvoton : 16.06.2015 22:42
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.06.2015, 06:02
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Kertokaas mulle, mistä mie löydän ehjän (ehjemmän) työsylinterin protoon? Poljinsylinterikin menis...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.06.2015, 16:06
Volvoton:n Avatar
Volvoton Volvoton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.06
Sijainti: Mansessa, Finland.
Viestit: 362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Kertokaas mulle, mistä mie löydän ehjän (ehjemmän) työsylinterin protoon? Poljinsylinterikin menis...
Sisuapalstalla kertoivat saaneensa hyvää palvelua turun jarruosa nimisessä puljussa kun kytkin sylintereiden kumeja laitelleet, onkos Aten vai ate/lockhead sylkyt niitä kysytään kun sinne yhteyttä otat. http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?t=481 Muuten sieltä saa sitten tilattua uudenkin työsylinterin, miksei myös pääsylinteriä, vanhan hinnaston mukaan oli tuolla työsylinterillä hintaa 350, joten jäi nyt tilaamatta. http://www.jarruosa.fi/

Viimeksi muokannut Volvoton : 18.06.2015 16:34 Perustelu: linkki sisusivuille ja jarrupuljuun
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.06.2015, 16:54
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Juu, hyvää palvelua jarruosasta saa. Ja on kaiken lisäksi "vanhanliiton" paikka eli ei joka osaa koneelta katella ja heti olla kädet pystyssä jos joku ongelma tulee vastaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.06.2015, 19:31
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joo, turun jarruosasta mie jo uudet kumit tilasinkin, mutta ne kestää aina pari viikkoa kerrallaan, ku sylinterit on jo nii ruostuneet ja kuluneet. Paikallisesta raskaankaluston liikkeestä sais pääsylinterin ~250e, työsylinteriä ei ollu saatavilla...

Lähinnä aattelin, oisko kellään ollu valmiiksi sellasta halvempaa ratkaisua, esim. joku toinen auto, josta kävis noi samat osat helpolla soveltamisella?

Viimeksi muokannut Viipo : 18.06.2015 19:34
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Tiivistesarja Sisu / Valmet 611 kompuraan MetAxi O/M/V Muut 0 16.11.2014 13:49
Myydään Valmet 611 osia. aatu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.07.2014 11:46
Huuto Valmet 611 huru-ukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.12.2009 19:44
Myydään Kardaanin osia Proto- Sisu ja muu Sisu kalusto PikkuMyy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.10.2009 18:50
M: VALMET 611 CIT (CS) turbomoottori MouhijärvenMies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.12.2006 18:49


Sivu luotu: 00:34 (GMT +2).