Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 14.06.2015, 22:28
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
hodarin etujouset sopii vanhakoppaseen läjään joka nurkkaan...ainaski mulla sopi kasikutoseen
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jarppi88 Näytä viesti
Ite ostin hdj etujouset ja mallailin niitä omaan 87vm läjään. Eteen ei passannu ku ylä lautanen on liian pieni, alapäähän ois passannu. Taakse ois passannu paikoilleen vaan korotus on 150mm joten vaatii panhardien pitennystä ja jarruletkujen pidennystä. Tai saa varmaan paikalleen ilman panhardin pitennystä jos on tarpeeksi raju jousipuristin ku ne jouset on niin helvetin jäykät

Joo no pitää vissiin kokeilla kantapään kautta että meneekö uuskoppaseen miten..

Ja näin olen itsekki lukennu ja päätelly että vanhakoppaseen menee hdj etujouset joka nurkkaan..

Vastaa lainaten
Vanha 16.06.2015, 05:15
vv87 vv87 ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 08.02.13
Sijainti: Liminka
Perusasetus

Moro. mitäs yksinkertasuudessaan tarvihtee jakolaatikkoon vaihtaa -88 läjään kun haluaa pientäpuolta välittää hitaammaksi?
Pitääkö mitä osia olla vanhasta käypiä ja mitä uusia tarvitsee jne?
Mulla on laatikko missä kävi kevyesti hammaspeikko kylässä ja mietin siitä toisen laatikon rakentamista.
Vastaa lainaten
Vanha 16.06.2015, 20:36
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vv87 Näytä viesti
Moro. mitäs yksinkertasuudessaan tarvihtee jakolaatikkoon vaihtaa -88 läjään kun haluaa pientäpuolta välittää hitaammaksi?
Pitääkö mitä osia olla vanhasta käypiä ja mitä uusia tarvitsee jne?
Mulla on laatikko missä kävi kevyesti hammaspeikko kylässä ja mietin siitä toisen laatikon rakentamista.
Siis mikäli itse olen ymmärätänyt niin molemmat rattaat tulevat uudet sinne jakiksen sisään. Ainostaaan akselit ois hyvä ilmeisesti olevan kunnossa ja sitä jakiksen koppaahan pitää reilulla kädellä työstää sekä lisätä vähän kuoreen ainetta
Vastaa lainaten
Vanha 17.06.2015, 06:31
vv87 vv87 ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 08.02.13
Sijainti: Liminka
Perusasetus

Kiitos. Ei kun osia tilaamaan. Pitänee kateella mistä sais ne osat.
Vastaa lainaten
Vanha 17.06.2015, 22:13
Korsto Korsto ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 17.06.15
Sijainti: tampere
Perusasetus

Moro. Tuli hommattua lj70 ja siihen olis tarkoitus tilata insan special trackit koossa 33x12.5x15 vanteiksi tulee 10x15 et-44. Kysymys kuuluu joutuuko tekemään muutoksia että sopivat siellä pyörimään? Autoa on korotettu 50mm dobinssonin alustasarjalla.
Vastaa lainaten
Vanha 17.06.2015, 22:17
ttervola ttervola ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 02.01.13
Sijainti: Kemijärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korsto Näytä viesti
Moro. Tuli hommattua lj70 ja siihen olis tarkoitus tilata insan special trackit koossa 33x12.5x15 vanteiksi tulee 10x15 et-44. Kysymys kuuluu joutuuko tekemään muutoksia että sopivat siellä pyörimään? Autoa on korotettu 50mm dobinssonin alustasarjalla.
Ainaki roiskeläpät pois mikäli vielä paikallaan. Kaariin levikettä jos meinaa tienpäällä ajella, itellä ainaki tuommosella korotuksella sopi normi 33" pyörimään ja joustamaan, mutta nuo insathan vähän reilummalla mitotuksella.
Vastaa lainaten
Vanha 24.06.2015, 19:25
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Perusasetus

Sit on alustan päivitys menossa. Hommasin jo Ironmanin n.3" tuumaa korottavat vieterit ja nyt pitäis iskarit vielä hommata kunhan saan mitattua minkä mittaiset pitää olla. Olen pohtinut oisko nestevaimentimet maastossa mukavammat kuin kaasut, itellä ei ole kokemusta kuin kaasuista.
Maantiellä huojumiset keikkumiset ym. ei haittaa itseä kun olen tottunut sellaiseen, metsässä toimivampi ratkaisu nyt hakusessa.
Alla tosiaankin 3" korottavat vieterit, takaiskarit jonkun verran vinoon asennettu (oisko n.55 astetta), etuiskarit pystyssä kuten alunperinkin.
Hiukan kävi mielessä et josko taakse kaasut koska asennus vinossa eli vaimennusteho on heikompi ja eteen nesteet koska ovat vaimennutehon kannalta optimiasennossa.
Onkos porukalla käytännön kokemusta kaasu ja nesteiskareiden erosta maastossa ja kadulla?
Entä onko jossain ylipäänsä myynnissä ns. 4x4 nesteiskareita, Rancholla on hyvät tiedot iskareista mm. mitoista mut niitten valikoimassa taitaa olla pelkästään kaasuja tai sit en vaan osannut hakea.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27

Sivu luotu: 02:03 (GMT +2).