Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.06.2015, 20:42
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Jos jostain löydät autisan alumiinisen 70cc läppäpytyn niin siitä saa parhaan kun muut palikat on kohdallaan, saa toimimaan myös kohtuu pienellä kaasarilla... +16mm kumminkin... muuten malossin tai crd:n tms. Läpätön 80cc pannu ja min 20mm kaasari, mieluiten isompikin, tälläkin pitää olla sit muut osat kohdallaan.

Pikku vinkki -94 ja uudemmilla sähköillä olevilla ei saa KUNNOLLA pelaamaan mitään pytty/tehari/kaasari kompinaatiota. vanhemmat ei tuoreöljyvoitelulla olevat moottorit on eri käämikentillä. Tunnistaa siitä et uudemmat käämikentät ei ole säädettävissä, siis ajoitus ei ole säädettävissä. Vanhemmat on ja vaikutus tehoon on suuri.
mm. 50ccläppäpytty, vakio pakoputki ja 16mm kaasari + välitykset, uudemman mallin sähköillä max.65-70km/h.
Sama mopo ja samat osat vanhan mallin sähköillä 85km/h...

Sama mopu mutta 80cc läpätön malossi, tehari, 22mm kaasari ja välitykset, uusilla sähköillä maks 85km/h ja vanhoilla sähköillä 120km/h

Nää noin nopeesti muisteltuna 15v takaa.... tosin joskus tuli ropailtua enemmänkin noita, 9-16v ikäisenä oli mopoja jotain kolkyt yhteensä, peeveitäkin lähemmäks kymmenen


Viimeksi muokannut jv : 09.06.2015 20:44
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.06.2015, 21:08
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Ehdottomasti valurautanen 80 läpätön malossi. Ja siihen päälle 80cc kansi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.06.2015, 21:29
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
Jos jostain löydät autisan alumiinisen 70cc läppäpytyn niin siitä saa parhaan kun muut palikat on kohdallaan, saa toimimaan myös kohtuu pienellä kaasarilla... +16mm kumminkin... muuten malossin tai crd:n tms. Läpätön 80cc pannu ja min 20mm kaasari, mieluiten isompikin, tälläkin pitää olla sit muut osat kohdallaan.

Pikku vinkki -94 ja uudemmilla sähköillä olevilla ei saa KUNNOLLA pelaamaan mitään pytty/tehari/kaasari kompinaatiota. vanhemmat ei tuoreöljyvoitelulla olevat moottorit on eri käämikentillä. Tunnistaa siitä et uudemmat käämikentät ei ole säädettävissä, siis ajoitus ei ole säädettävissä. Vanhemmat on ja vaikutus tehoon on suuri.
mm. 50ccläppäpytty, vakio pakoputki ja 16mm kaasari + välitykset, uudemman mallin sähköillä max.65-70km/h.
Sama mopo ja samat osat vanhan mallin sähköillä 85km/h...

Sama mopu mutta 80cc läpätön malossi, tehari, 22mm kaasari ja välitykset, uusilla sähköillä maks 85km/h ja vanhoilla sähköillä 120km/h
höpö höpö mulla ainakin kulki ihan yhtä hyvin vm98 kuin vanhemmatkin samoilla osilla...kärjelliset peeveet oli sitten täysin paskoja.
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.06.2015, 22:08
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Kuinkahan vanhaan pitää mennä että on kärjet. Itellä oli vissiin -83 ja kärjetön sytkä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.06.2015, 10:50
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Viestit: 121
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi Näytä viesti
Kuinkahan vanhaan pitää mennä että on kärjet. Itellä oli vissiin -83 ja kärjetön sytkä.
Mulla oli -82 ja siinä oli kärjet sytytyksessä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.06.2015, 21:00
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Jos aletaan puhumaan koko moottorin vaihdosta niin minun mielestä se ei o enää sama asia.Näitähän on mihin on rakennettu esim. 1000cc kyykkypyörän kone jne. Mullakin on 150cc 4T kiinan nelarilla varustettu PV mutta kyllä semmonen alkuperäsellä viritetyllä moottorilla oleva "Pekkalan Veikko" saa herkistymään
Mopoikäsenä n.20v sitten mulla oli '91 50cc läppiksellä ja välillä 60cc pytty,välityksillä huiput tais olla jossain 80km/h.

Tossa videota jonka kuvasin silloi ku se 150cc pv oli vielä kaverin (joka videolla ajaa)Nyt siinä on edessä 15 ja takana 28 piikkiset rattaat ja korotettu n. 20cm,ihan tappolaitehan se vieläkin on..
https://youtu.be/uOmaWq25-WI
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.06.2015, 23:26
gaz66 gaz66 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.12
Sijainti: oulun seutu
Viestit: 77
Perusasetus

Malossi on viilaamattomana tehokkaampi kuin läppäpytty, mutta huuhtelut virtaa huonommin kuin p+ ja sen takia p+ on parempi aihio .
Kyllähän nuo tehokkaimmat pv:t on power plus sylinterisiä, eli "80" valurauta läppäpytty joka viilattu oikein ja läppäkanava tukittu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.06.2015, 07:30
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gaz66 Näytä viesti
Malossi on viilaamattomana tehokkaampi kuin läppäpytty, mutta huuhtelut virtaa huonommin kuin p+ ja sen takia p+ on parempi aihio .
Kyllähän nuo tehokkaimmat pv:t on power plus sylinterisiä, eli "80" valurauta läppäpytty joka viilattu oikein ja läppäkanava tukittu.
Onko ihan mitattua vai pelkkää mutua? Malossissahan huuhtelu suuntautuu ihan eritavalla ku perus 6 kanavaisessa ja imukanavan yläpuolelta tuleva puhallus huomattavasti tehokkaampi & perstuntumalta järkevämpi.. Vakio alupytystä kairattu läppis mihin jyrsitty samantyyppinen "kanava" ja rei'itetty mäntä kiertää ja vetää ihan erilailla ku power+..
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.06.2015, 22:10
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Malossi 80cc ja siihen sovitettuna 26mm kehiin + jonkun tunturi sportin tehari oli aika hieno yhistelmä s1:ssä. Neljä piikkiä isompi eturatas ja huiput n.115 ylä sekä alamäkeen vakio lokarista tosin joutu luopumaan ku ei jäähytys pelannu, semmosella rengasta nuolevalla rokkasi. Tolla samalla putkella ja väleillä sain susukin vakio 50cc läppäpytyn menemään 95, ei tosin ylämäkeen

Pv:ssä en saanu toimivaks ku ei vaa löytyny soivaa putkea, siankellit ja power lussat oli ihan hanurista, ei vaan laulanut. Välityksillä kyl kulki mut ei niiku ois pitäny, ehkä just satasta suosiolla.. Loppujen lopuks pilasin ton pytyn tekemällä siitä läppiksen, luonne meni vituiks ku vääntö katos mut ylhäältä veti perkuleesti..

Valmiita isompia läppiksiä saanu kertaakaan kiertämään kunnolla ni niistä jäi aika paska maku, semmosia päristimiä..

Sillointällöin humalaspäissään suunnitellu et orkkis malossi, ~26 ellei jopa isompi kaasari sovitettuna, viides vaihde ja jonku crossin putki
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.06.2015, 05:59
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Jossain suzukin lasten crossissa oli sama kone 80cc,5 vaihteinen.Siinä on kaiketi vahvemmat runkolaakerit mutta samaa konetta oli varhesemmissa peeveissä,muistaaksen sen ties siktä että magneeton kopassa oli vaihdekaavio 5 vaihteelle asti
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.06.2015, 06:36
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hutikka Näytä viesti
Jossain suzukin lasten crossissa oli sama kone 80cc,5 vaihteinen.Siinä on kaiketi vahvemmat runkolaakerit mutta samaa konetta oli varhesemmissa peeveissä,muistaaksen sen ties siktä että magneeton kopassa oli vaihdekaavio 5 vaihteelle asti
Rm:ssä ja Ds:n koneissa oli 5 vaihdetta ja kasikymppisiä läppiksiä Muuten meni heittämällä peeveeseen. Vanhemmissa peeveen koneissakin oli toi 5 vaiht. kaavio piilossa sivuposkessa 4 vaiht. tarran alla.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.06.2015, 06:44
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.135
Perusasetus

Ei ainakaan omaan mieleen saanu noista läppiksistä toimivia. Parhaiten sai vetoja ihan normi 80cc Zetan tai cdc pytystä hiukan viilailemalla ja 22-24 kaasarilla +teharilla.
Mulla ei oo kokemusta noista uudemmista tuorevoitelu laitteista kun mun peevee ikä ajoittuu noihin vanhempiin vehkeisiin
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.06.2015, 07:24
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.715
Perusasetus

pojalla varastossa kevariajan "talvimopo" pv, 80 malossi, 80rm kansi, 5-vaihteisen rataspaketti, putkeksi sovitettu joku kotarin 80cc crossin hormi, kaasarina joku mikä lie.

kuulemma "hönkii" ihan hyvin. pitäis kuulemma joskus hienosäätää ja mennä pevettimiesten vauhtipäiville jossa ajetaan nopeuksia. nyt ollut niin paljon muita rojekteja että pevettiä ei ole taidettu ajaa reiluun vuoteen ollenkaan. pieksämäellä 17-19.7 mopomiesten vauhtipäivät johon olis hienoa keretä vaikka katsomaan.

jos pusukit kiinnostaa niin kannattaa käydä pv forumilla, äärimmäisen hienoja rojekteja enimmäkseen "aikuisten" poikien tekeminä jotka ovat syttyneet rakentelemaan mopoja. ja ennenkaikkea kokemusperäistä tietotaitoa toimivista kombinaatioista. vaarallisen mielenkiintoinen ja pieneen tilaan mahtuva kevyt ja puhdas harrastus verraten offiin!!

tässä top-10 listaa jossa osa nopeuksista mitattu tutkalla eikä esson baarissa vuosikymmenten takaisella ajofiiliksellä, jolloin nopeudet määritelty jameksien lahkeen lepatuksesta jonka kertoimena käytetty uhmakkaan puberteetti-ikäisen finnien määrää ja pohjatonta itseluottamusta ...http://www.pv-foorumi.org/viewtopic....huippunopeudet
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.06.2015, 08:39
Rngd Rngd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.08.13
Sijainti: Turku, Suomi
Viestit: 312
Perusasetus

80cc läpätön pytty, hiukan viilattuna, laskettu kansi, 28mm kaasari, tehoputki ja rattaat 17 edessä, 32 takana. Kulki 110km/h todistetusti -90 luvun taitteessa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Suzuki PV villev51 O/M/V Muut 1 28.11.2014 11:29
Ostetaan Suzuki Pv apolys O/M/V Muut 0 16.06.2013 00:26
Huuto Suzuki PV. Juspe88 O/M/V Ajoneuvot 1 23.10.2012 02:45
Myydään suzuki pv offi81 O/M/V Muut 2 07.07.2010 13:30
Myydään Suzuki PV Tunari55 O/M/V Muut 4 28.12.2008 02:25


Sivu luotu: 10:53 (GMT +2).