Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.06.2015, 20:35
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

2" korotettu. Panhardin ja työntövarren kulmat ei luulis menevän ketulleen jos ei niitä ole mulkattu?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.06.2015, 21:24
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rocker Näytä viesti
2" korotettu. Panhardin ja työntövarren kulmat ei luulis menevän ketulleen jos ei niitä ole mulkattu?
No niinhän se kyllä on, jos ovat alkuperäisissä kiinnikkeissä kiinni.
Ei kyllä tullu tuotakaan ajateltua.

Vikakuvaksesta tuli vain mieleen ekana, kun itellä Jeepissä kyseinen ongelma... Aiheuttaa kyllä järkyttävän woblauksen monttujen jälkeen, jos tukivarsissa tai panhardissa on väljää
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -

Viimeksi muokannut D_Bar : 07.06.2015 21:27
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.06.2015, 06:05
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Saiko etuvarsille jostain pelkät puslat ettei tarvis vaihtaa kokonaan uusia varsia? Myös jos jollain kokemuksia säädettävistä varsista niin kertomuksia otetaan vastaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.06.2015, 14:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Kyllä minä ihan suosiolla vaihtaisin koko varret, ne ei hirveitä Rockautossa maksa.. puslien irtisaaminen voi jossain tapauksissa olla aikamoinen homma, jolloin uusilla varsilla säästää aikaa, vaivaa, hermoja - ja parhaimmillaan ihan silkkaa rahaakin.

Säädettävistä varsista otat melkein mitkä vain, missä on toisessa päässä alkuperäistyyppinen Cleviten kumipulsla, ja toisessa päässä flex joint.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.06.2015, 15:34
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

No wj tuli ostettua. 700 km oston jälkeen alkoi naksutus voimansiirron. Voimistuu kunnolla vedättäessä. Kardaaneja heilutellessa etukardaanin taaemmassa nivelessä tuntui hieman säteittäistä ja pitkittäistä välystä. Eli varmaan tuossa on se vika, kun muut nivelet tuntui timmeiltä. Vai pitääkö tuossa olla välystä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.06.2015, 15:56
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Liekköhän mahtuu pyörimään 265/65r17 katusliksit 2"korotuksella ja vakio vanteilla? Pitäs täältä reissun päältä ostaa renkaat niin minkähän kokoset uskaltaa alle pukata ilman modifikaatioita?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.06.2015, 18:09
Korpune Korpune ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: P-Satakunta
Viestit: 94
Perusasetus

Luulis menevän, mulla Insaturbo Dakarit 265/65r17 ja varmaan on isommat mitä normi katukumet. Profiilissa joku kuvanen. 50mm korotettu.
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix
FJDC member.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.06.2015, 10:30
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
No wj tuli ostettua. 700 km oston jälkeen alkoi naksutus voimansiirron. Voimistuu kunnolla vedättäessä. Kardaaneja heilutellessa etukardaanin taaemmassa nivelessä tuntui hieman säteittäistä ja pitkittäistä välystä. Eli varmaan tuossa on se vika, kun muut nivelet tuntui timmeiltä. Vai pitääkö tuossa olla välystä.
Kellään ei taida olla tietoa tai viitseliäisyyttä käydä omastaan kokeilemassa että minkä tuntuinen tuo nivel on.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.06.2015, 11:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Ei missään voimansiirron nivelessä kuulu olla väljää. Väljää -> korjattava. Kardaanissa hyvinkin pieni välys voi aiheuttaa kaikenmoista ongelmaa tärinästä meluun yms.. korjaamattomana yleensä rikkoo sitten pidemmän päälle pinionin laakerin ja jakiksen lähdön laakerin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 06:36 (GMT +2).