Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.05.2015, 09:28
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Ilmat lämpenee ja sais kohta kesärenkaita alkaa hommaamaan. Mulla ei vain ole kuin yhdet vanteet, jos jollain pyörii nurkissa niin saa tarjota. Tai vinkata, että mistä löytyy sopivia, yksiä sprintterin vanteita koitin sovittaa, mutta ei mennyt paikalleen, jarrusatula pisti vastaan.
Jos peltivanne kelpaa niin Kalajoen kumikorjaamo ja varmaan muutkin myy dotz dakar vannetta tarkkaa hintaa en nyt tähän hätään muista, mutta noin 50-100E kappale.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.05.2015, 12:44
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Onko G:n takapanhardeissa eroa, vai onko sama kaikissa? Ja mikä on suurin taka-akselimassa mitä G:stä löytyy? Tossa kun olis tallissa G:n panhardi, ja pituuden puolesta ois passeli Dodgen keulaan nykyisen paskan tilalle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.05.2015, 10:44
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Onko G:n takapanhardeissa eroa, vai onko sama kaikissa? Ja mikä on suurin taka-akselimassa mitä G:stä löytyy? Tossa kun olis tallissa G:n panhardi, ja pituuden puolesta ois passeli Dodgen keulaan nykyisen paskan tilalle.
Vanhimmissa malleissa on erilaiset puslat kuin uudemmissa, eli ainakin tangon päät on erilaisia. Muuttunut muistaakseni joskus -82 tienoilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.07.2015, 08:28
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
Jos peltivanne kelpaa niin Kalajoen kumikorjaamo ja varmaan muutkin myy dotz dakar vannetta tarkkaa hintaa en nyt tähän hätään muista, mutta noin 50-100E kappale.
Vielä on tuo rengasasia auki. Mitenhän nuo dotzin vanteet, kun ET on 40 ja suunnittelin niihin 305/70R16 renkaita, niin alkaako ahistaa? Joku aiemmin tässä ketjussa kirjoitti, että ET pitäisi isoilla renkailla olla lähellä nollaa. Muuten varmaan tuonkokoiset renkaat pitäisi sopia, jos kerran 37 käytetään. Tuo 305/70R16 on yhden muunnostaulukon mukaan 33x12".
Jousista en tiedä onko alkuperäiset, perstuntumalla näyttäis olevan kohtalaisessa kunnossa. Ei vain ole oikein mihin verrata, osaako joku sanoa alkuperäistä mittaa esim. navasta lokarin reunaan?
Offroadtarvike myi ET 15 vanteita, mutta ei ainakaan aiemmin ollut varastossa, laitoin nyt uutta viestiä sinnepäin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.07.2015, 09:30
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Stefat


Satuin löytään mersuun 711.110 -vaihteiston, joka toivottavasti sopii paikalleen, niin saa 5 vaihdetta ja hitaan ykkösen (siviiliversio 711.116 -laatikosta) Tuota pitäis alkaa viikonloppuna soveltamaan paikalleen ja mielellän siihen vaihtaisin samalla kytkinakselin ja kardaanin lähdön stefat. Laatikko on maakunnassa matkan päässä, niin mielellään hommaisin ko. stefat etukäteen. Käsittääkseni ne ovat samoja kuin mesen orginaalissa nelivaihteisessa teräskuorisessa laatikossa.. Koneena OM617..

Sekavasta tekstistä huolimatta, onko ideoita, minkä kokoisia stefoja siellä on, niin vois käydä laakeriliikkeessä etukäteen?
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.07.2015, 17:44
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Satuin löytään mersuun 711.110 -vaihteiston, joka toivottavasti sopii paikalleen, niin saa 5 vaihdetta ja hitaan ykkösen (siviiliversio 711.116 -laatikosta) Tuota pitäis alkaa viikonloppuna soveltamaan paikalleen ja mielellän siihen vaihtaisin samalla kytkinakselin ja kardaanin lähdön stefat. Laatikko on maakunnassa matkan päässä, niin mielellään hommaisin ko. stefat etukäteen. Käsittääkseni ne ovat samoja kuin mesen orginaalissa nelivaihteisessa teräskuorisessa laatikossa.. Koneena OM617..

Sekavasta tekstistä huolimatta, onko ideoita, minkä kokoisia stefoja siellä on, niin vois käydä laakeriliikkeessä etukäteen?
Laitahan sitten juttua minkälainen homma vaihtaa tuo laatikko. Kardaania pitää varmaan lyhentää? Onko tuo laatikko pakusta vai? Mistä malleista niitä löytää, jos alkaisin itsellekin sellaista etsimään?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.07.2015, 22:57
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Edelleen renkaat puuttuu. Bullfacen 10x15 et0 vanteita olis tarjolla, mutta kun myyjätkään ei oikein tiedä että sopiiko ne. Kertokaahan viisaammat. 8 tuumanen vissiin ainaki käy?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.07.2015, 06:56
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Edelleen renkaat puuttuu. Bullfacen 10x15 et0 vanteita olis tarjolla, mutta kun myyjätkään ei oikein tiedä että sopiiko ne. Kertokaahan viisaammat. 8 tuumanen vissiin ainaki käy?
Oisko tästä mitään apua:
http://www.rubicon-trail.com/G-Class/wheels/start.html
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.07.2015, 15:01
Bäkström Bäkström ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Kouvola
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Edelleen renkaat puuttuu. Bullfacen 10x15 et0 vanteita olis tarjolla, mutta kun myyjätkään ei oikein tiedä että sopiiko ne. Kertokaahan viisaammat. 8 tuumanen vissiin ainaki käy?
10x15 et0 33x12.5" on just hyvä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.07.2015, 22:03
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Vannehommassa kävi nyt niin, ettei tuota 10x15 saanutkaan et nollana, vaan +15. Tilasin sitten 8 tuumaiset ja niihin 33x12,5 GT radial adventurot.
Ja että riittäis teho niiden pyörittämiseen, niin vaihdoin vapari 617:n tilalle turbo 617:n. Vähän reilumpaa tehonlisäystä odotin, mutta ei tuo vakionakaan huonolta tunnu. Ehkä jossain vaiheessa alan siihen jotain piristystä suunnittelemaan.

Aiemmin moitin kytkimen toimintaa, kun pakki aina vähän rusahtaa vaihdettaessa. Syynä oli väärinpäin asennettu kytkinlevy, jonka keskiö hankasi vauhtipyörän pultteihin. Yksi keskiön jousi oli jo kadonnut ja muutkin huonossa kunnossa. Huomenna siis uusi tilaukseen.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 14:16 (GMT +2).