Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #9  
Vanha 10.05.2015, 21:35
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Itse olen muuttanut letkulähtöjä yms. pienellä propaanitoholla ja normaalilla elektroniikkakolvilla, toki joku n. 200-300wattinen olisi varmaan parempi.
-> siis ensin paikat puhtaaksi, sitten pohjusteelle/juotosnesteellä käsittely, ja sitten koko syylärin pää lämpöiseksi toholla tms. ja sitten juotetaan kolvilla letkulähtö paikalleen tavallisella elektroniikkatinalla, ja sitten sammutuspeittoa taikka villaa lämpöeristeeksi (ei saa koskettaa letkulähtöä) ja antaa jäähtyä rauhassa. Lämppärin kennoja olen juottanut kuumailmapuhaltimella ja elektroniikkakolvilla, syyläriin ei tahdo riittää tehot tuossa kuumailmapuhaltimessa.
Tosimiehet juottaa pillitkin kuntoon nestekaasu/happi pilleillä, mutta monta kennoa on mennyt pilalle opetellessa.... siksi tuo sähköjuotin/Kolvi on aloittajalle turvallisempi... Homma voi mennä pieleen pääasiassa kolmella tavalla; tina/juoksute poltetaan, kappaleet likaisia/liian kylmiä ja saumaa liikutetaan jäähtymisen aikana.
Ja sitten tietysti se, että sulatetaan jotain vierestä irti....
Vastaa lainaten
 

Luokat
juottaminen, jäähdytin, korjaus, messinki


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Syylärin juottaminen maddis Tekniikka & Jutustelu 12 17.04.2014 06:50
kuparin/raudan juottaminen VOLIATTI Tekniikka & Jutustelu 2 15.01.2014 21:38


Sivu luotu: 02:31 (GMT +2).