![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jep.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Just kävin korjauttamassa syylärin ja ihan kosani pienellä kynäruiskun kokoisella toholla oli niillä käytössä. Silti lämpeni liikaa ja joutui juottamaan myös kennon juotokset.
Ensin laittoi happoa, sitten pienellä teräsharjalla maalit ynm. paskat pois , juoksute ja tina päälle. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Korjatkaa jos olen väärässä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tinallahan messinkipäätyiset on alkujaankin kasattu.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tollasella onnistuu-->http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...ra+233511/2531
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Käypä kysyy ahosen jyrkiltä neuvot...
![]()
__________________
-ISORY OFFROAD-
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juuri näin. Siihen tinan kanssa touhuumiseen on netti pullollaan tietoa niin puolesta ku vastaanki, tiiä sitten onko porukka mimmosella metodilla tehny noita jos ei ole tinalla kestänyt ja saanu tärinöistä ja värinöistä sen paikan irtoomaan sieltä. Tulee myös esille onko miten suuria eroja juotostinalla, ja koritinalla... Ihan vaan jos joku kokeillu molempia niin tietäs varmasti erot? ![]() Pitänee käydä hakemassa tarvikkeita, ja ottaa testit miten se onnistuu semmosella pienellä kaasujuottimella. Vanhaan syyläriin tehä reikiä ja alottaa kokeilut ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Itse olen muuttanut letkulähtöjä yms. pienellä propaanitoholla ja normaalilla elektroniikkakolvilla, toki joku n. 200-300wattinen olisi varmaan parempi.
-> siis ensin paikat puhtaaksi, sitten pohjusteelle/juotosnesteellä käsittely, ja sitten koko syylärin pää lämpöiseksi toholla tms. ja sitten juotetaan kolvilla letkulähtö paikalleen tavallisella elektroniikkatinalla, ja sitten sammutuspeittoa taikka villaa lämpöeristeeksi (ei saa koskettaa letkulähtöä) ja antaa jäähtyä rauhassa. Lämppärin kennoja olen juottanut kuumailmapuhaltimella ja elektroniikkakolvilla, syyläriin ei tahdo riittää tehot tuossa kuumailmapuhaltimessa. Tosimiehet juottaa pillitkin kuntoon nestekaasu/happi pilleillä, mutta monta kennoa on mennyt pilalle opetellessa.... siksi tuo sähköjuotin/Kolvi on aloittajalle turvallisempi... Homma voi mennä pieleen pääasiassa kolmella tavalla; tina/juoksute poltetaan, kappaleet likaisia/liian kylmiä ja saumaa liikutetaan jäähtymisen aikana. Ja sitten tietysti se, että sulatetaan jotain vierestä irti.... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Saako happi / asettipulloja air liquid vai mikä se hieno nimi nykyään on?
Eli toimii kuten paskakaasu, kerran kaasut hakisessa maksaa pullosta ja kaasusta, sen jälkeen vaan kaasusta, mittarit on aina pulloissa kiinni. |
![]() |
Luokat |
juottaminen, jäähdytin, korjaus, messinki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Syylärin juottaminen | maddis | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.04.2014 06:50 |
kuparin/raudan juottaminen | VOLIATTI | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 15.01.2014 21:38 |