![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Juuri näin. Eilen olimma ajelemassa paukkajalla. Toiseen ojanylitykseen hajos edestä murros. ![]() jaja.. Entisen remontin yhteydessä tehty lommo syyläriin, ei ollu tarpeeksi iso. Eli kun mekaanista on nostettu, niin myös syyläriä on nostettu suhteessa ylöspäin. Tarkottaapi sitä että se vinssin kardaani liippaa aika läheltä sitä syylärin pohjaa. Tälläkertaa se liippas liianki läheltä, ja hankas syylärin puhki siihen samaseen ojan ylitykseen... Olevinaan kahottiin kun tekniikkaa vaihdettiin ja tehtiin lommoa syyläriin, että saatiin sitä laskettua, niin rakoa olisi jääny kardaanin ja jäähyn väliin noin 10-15mm? Ilmeisesti se pääsee siellä elämään... ![]() Mietittiin tossa että ennen seuraavia ajokertoja joutuu joko nostamaan lisää, tai hommaa uuden jäähyttimen, joka olis fyysiseltä kooltaan sen verta matalampi, että mahtus konepelti kiinni vaikka mekaanista vinssiäki on nostettu... Jotain alumiinisia on jo kateltu, vaan järkeviä ideoita kuunnellaan ennenku päätetää mitä tehdää? Saimma auton 'varikolle' ja purettiin syyläri pois, syyläri fiksattiin samana päivänä juottamalla ja illasta käytiin heittämässä jäähytin paikalleen ja ajeltiin romut kotio. Se woblaaminen katos sinne paukkajalle? Taisiis.. Vaihto nopeusaluetta? ennen woblas 45-50-55-60km/h vauhdissa, ja 80km/h vauhdissa. Nyt woblaa vasta 90km/h jälkeen. ![]()
Viimeksi muokannut Ab3 : 10.05.2015 13:04 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Turbon vaihdon jälkeen alko hiljattain kuulua kolkatus koneesta.
Tahti on kierrosten mukaan, ja kuormituksen mukaan. Eli jos yrittää turhan isolla vaihteella kiihdyttää ja painat lapun lattiaan niin kolkatus on voimakkaampi kuin tasakaasulla. Mietittiin tossa diagnoosia, ja todettiin että siellä kolkattelee joko mäntä tai männäntappi? Tai Esikammio tipahtanu limisti alaspäin? Onnistuuko tuo männän ja veivin vaihto alakautta vai käytättääkö kannen irti? Tuosta vanhasta myllystä sais "keräilyerät" sisuksiin.... ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Esikammio ei pääse putoomaan kokonaisena, jos lähteny palasia niin ääni/tuho pahempi.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei sovi mäntä/kk yhdistelmä alakautta tulemaan pois.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Melkein kokemuspohjalta vaihtas koneen nopeammin kun sen männän.... Mitenhä tekis.
Jos sinne uuden Myllyn laittas taas ja noista kahdesta vanhasta kasaisin yhden varalle. Halpoja nuo 2H myllyt ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Varmin ja ehkä jopa järkevin tapa olisi hommata vielä jostain yksi mylly minkä avaisi ja kasaisi uusilla osilla pikkuhiljaa.
Jos ei ole käyttöä hojarillle niin kone nokalta, purkuun ja kasaus uusillla osilla. Yhden koneen niputtaminen kahden koneen osilla on hieman kyseenalaista. Itse olen nuoruudessani sortunut siihen ja se kokeilu ei ainakaan onnistunu pidemmän päälle ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Toisekseen, 2H moottorit tuppaa jälkiahdettuina naputtamaan syystä tai toisesta. Joskus sitä vikaa ei edes löydy, vaikka vaihtaa uudet palikat ja naputus senku jatkuu. Ja nimenomaan, koska moottorit on halpoja, niin tulee se vika kyllä ajamalla pihalle. Saattaa se kestää vaikka toiset puoli miljoonaa.
Ootko muuten muistanu ruuvata syöttöjä pienemmälle? Siellä oli syötöt aika isolla -> saattaa suihkut pisaroida dieselin ja se aiheuttaa naputusta. Sit 2H moottorissa tuntuu olevan melko kriittistä toi ahtopaine. yli 1,5 bar aiheuttaa sen, et männät oksentaa ylimmät männänrenkaat pihalle -> sirpaleita männän ja kannen välissä, reilua huohotusta ja kitkerää savua. Ylikuumenemiset sitten tekee hallaa kansille. Etukammioiden kannethan on aina täynnä pieniä halkeamia, mut sitten se kansi halkeaa pakokanavasta etukammiooon -> pakoseeti muuttuu kananmunan muotoiseksi (ohivirtaus kuuluu tyhjäkäynnillä yhden sylinterin LOP-LOP-LOP äänenä) -> lopulta pakoseeti tippuu kannesta venttiilin lautasen päälle. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj60 | Tepi_p | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.06.2011 15:14 |
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) | Juuz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 25.07.2010 12:13 |
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! | Karvanaama | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2009 23:29 |
M: HJ60 ja HJ60,5 | ZTR | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 12.10.2007 13:51 |
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |