Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.05.2015, 15:52
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

[QUOTE=JSJ;1222589]Jos lukossa ei ole ilmaa ja tiivisteet kunnossa niin ei varmaan hyppää pois paikoiltaan. Siellä on 16bar hydrauli paine joka pitää sen holkin kyllä paikoillaan (ainakin itsellä pysyy vaikka nilkka suorana asvaltilla polttaa kumia ja vääntöäkin löyty semmonen rapiat tuhat newtonia...).

good for you,but...

voisinko muistaa niin väärin..voisin kyllä mutten usko.
16 bar hydraulipaine on kyl niin pieni paine hydrauliikan saralla etten tie mitä tuohon sanoisi..mut tuo et se paine pitää lukkoholkkia paikoillaan,ei taida olla ihan niin..oletko tutkinu sitä lukkomekanismin sielun elämää?
mä muistelen et työsylinterin mäntä ei ole jäykästi siirtohaarukkaan,vaan täytyy siellä olla jousi kuorma joka,hampaiden tullessa kohdilleen,painaa holkin siinä kohdin kiinni.kuten sanoit,jos siellä ei ole ilmaa..neste ei ole joustava elementti,lukko vipu nousee ja laskee kyllä aina esteettä ääri asennosta toiseen,ei ne hampaat ole siel aina just kohdillaan..
hmm..mistä ton 16 baria keksit?työ paine sinne tulee sun ranteesta,niinkus tehostamattomiin jarruihin reidestä ikään.ei siel ole pumppua välissä..suljettu järjestelmä.
Mahtavat on väännöt,mutta eihän se akseli lukko asfaltilla joudukkaan niin rasitukselle ku maastossa,jossa kitkaero renkaiden välillä on tämän tästäkin luokkaa 0-100%.jakolaatikon päälle enempi rassaa..
Toi lukon ilmauskikka on kyl ilmiömäisen hyvä oivallus,ostan sen kyl heti ja vaikka ilman vokaaleja

EDITTIÄ!!!!
jumankaut sälli...sul on mun vanha GEE siel!!!aatteleppa ite
olen mä sitä haikeena ain väliin ajatellu et mitä sille kuuluu ny..hieno homma et viel hengis ja ihan on viel kopillaan olevan näkönenki..
hmm..jos siin lukko pitää etkä oo sille mitään joutunu tekee ni eikö kannattanutkin viilata siinä tapauksessa hampaitapunainenhan se oli lähtiessä,mut parlokit ja helmat tunnistan kyl,kätteni töinä,tais toi lommokin helmassa tulla kaupantekijäisinä..

__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..

Viimeksi muokannut G280E : 05.05.2015 16:32
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.05.2015, 16:46
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
Jos lukossa ei ole ilmaa ja tiivisteet kunnossa niin ei varmaan hyppää pois paikoiltaan. Siellä on 16bar hydrauli paine joka pitää sen holkin kyllä paikoillaan (ainakin itsellä pysyy vaikka nilkka suorana asvaltilla polttaa kumia ja vääntöäkin löyty semmonen rapiat tuhat newtonia...).
good for you,but...

voisinko muistaa niin väärin..voisin kyllä mutten usko.
16 bar hydraulipaine on kyl niin pieni paine hydrauliikan saralla etten tie mitä tuohon sanoisi..mut tuo et se paine pitää lukkoholkkia paikoillaan,ei taida olla ihan niin..oletko tutkinu sitä lukkomekanismin sielun elämää?
mä muistelen et työsylinterin mäntä ei ole jäykästi siirtohaarukkaan,vaan täytyy siellä olla jousi kuorma joka,hampaiden tullessa kohdilleen,painaa holkin siinä kohdin kiinni.kuten sanoit,jos siellä ei ole ilmaa..neste ei ole joustava elementti,lukko vipu nousee ja laskee kyllä aina esteettä ääri asennosta toiseen,ei ne hampaat ole siel aina just kohdillaan..
hmm..mistä ton 16 baria keksit?työ paine sinne tulee sun ranteesta,niinkus tehostamattomiin jarruihin reidestä ikään.ei siel ole pumppua välissä..suljettu järjestelmä.
Mahtavat on väännöt,mutta eihän se lukko asfaltilla joudukkaan niin rasitukselle ku maastossa,jossa kitkaero renkaiden välillä on tämän tästäkin luokkaa 0-100%.
Toi lukon ilmauskikka on kyl ilmiömäisen hyvä oivallus,ostan sen kyl heti ja vaikka ilman vokaaleja

EDITTIÄ!!!!
jumankaut sälli...sul on mun vanha GEE siel!!!aatteleppa ite
olen mä sitä haikeena ain väliin ajatellu et mitä sille kuuluu ny..hieno homma et viel hengis ja ihan on viel kopillaan olevan näkönenki..
hmm..jos siin lukko pitää etkä oo sille mitään joutunu tekee ni eikö kannattanutkin viilata siinä tapauksessa hampaitapunainenhan se oli lähtiessä,mut parlokit ja helmat tunnistan kyl,kätteni töinä,tais toi lommokin helmassa olla mun jäljiltä..
On avattu ja jousi on vain palautusta varten. Käyttö vipuhan liikkuu asennosta toiseen ja 16bar on silloin kun vipu on yläasennossa (vipu menee yläasentoon kun lukon hampaat menee pohjaan) kunhan lukko oikeen säädetty. Akselssa olevaa käyttölaitettahan pystyy säätämään sivusuunnassa. Juu on sun vanha Gee ja onhan tuohon rahaa ja aikaa palanut että on saanut tuon kunnolla kuntoon ja taas geen näköiseksi Eli parlokit on poistettu kaikki jouset iskarit puslat jne. laitettu. Niin ja lukko ei sillä viilatulla holkilla pitänyt ollenkaan, mutta kun ostin ebaystä uuden niin nyt pitää.

Tuossa vielä kuva melkein valmiista pirssistä. Tuon kuvan jälkeen vielä etu puskuri laitettu kuntoon sekä kylkilistat ja levikkeet.

Edit: Omassa lukko on muuten toteutettu uudemman geen alipainevahvistimella eli toimii kuten uudemmassa mallissa sähkökytkimellä. Tuo alipainevahvistin on saksassa noin 250e siihen lisäksi sähköinen venttiili jolla ohjataan alipaine ja siinäpä se.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	gee.jpg‎
Views:	314
Size:	101,5 Kt
ID:	59882  

Viimeksi muokannut JSJ : 05.05.2015 17:51
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.05.2015, 18:49
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
On avattu ja jousi on vain palautusta varten. Käyttö vipuhan liikkuu asennosta toiseen ja 16bar on silloin kun vipu on yläasennossa (vipu menee yläasentoon kun lukon hampaat menee pohjaan) kunhan lukko oikeen säädetty. Akselssa olevaa käyttölaitettahan pystyy säätämään sivusuunnassa. Juu on sun vanha Gee ja onhan tuohon rahaa ja aikaa palanut että on saanut tuon kunnolla kuntoon ja taas geen näköiseksi Eli parlokit on poistettu kaikki jouset iskarit puslat jne. laitettu. Niin ja lukko ei sillä viilatulla holkilla pitänyt ollenkaan, mutta kun ostin ebaystä uuden niin nyt pitää.

Tuossa vielä kuva melkein valmiista pirssistä. Tuon kuvan jälkeen vielä etu puskuri laitettu kuntoon sekä kylkilistat ja levikkeet.

Edit: Omassa lukko on muuten toteutettu uudemman geen alipainevahvistimella eli toimii kuten uudemmassa mallissa sähkökytkimellä. Tuo alipainevahvistin on saksassa noin 250e siihen lisäksi sähköinen venttiili jolla ohjataan alipaine ja siinäpä se.
Okay,näin muisti toimii,kun ikä sitä moukaroiJoku jousikuorma sieltä jäi takaraivoon kolisemaan.
kieltämäti,parlokit söivät tehokkaasti Geemäisyyttä..siihen imiziin mitenkää sovi parlokin pyöreys.Tuli jossain kohdin laiskuus ja tarvi saada kolmevitoset safarille pyöriin.
Vai män viilaukset vituralleen,no tiesinhän sen,ku ei pitäny itelläkään
millasia speksejä tos äänieristees on,olis ajatus hiljentää toi mölli sisält.son paku ny ja ku penkit heitti takaa veks,ni äänimaailmasta tuli hippasen häiritsevä..onko hyvin onnistunu eristys?asiallisesti toteutettu.
Joops,asiallista päivitystä,hieno seuraa täält sivusta
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.05.2015, 19:05
Jyki:n Avatar
Jyki Jyki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.04.04
Sijainti: Lintuvaara, Espoo, Finland.
Viestit: 181
Perusasetus

Terve.
Ongelmana kuskin/lukon puoleisen etuvetarin irroitus. Vetari tulee ulospäin 3-4cm (lukko kiinni), sitten tökkää. Lukko auki 5-6cm ja sitten tökkää. Onko väliä missä asennossa lukkoholkki on? Tippuuko holkki akseliputkeen, jos auki? Olisko vaan mahdollisesti vetari kiertynyt?
Ei viitsi taas korvata voimalla puuttuvaa järkeä. Ottaa liikaa lompakon päälle..
-Jyki
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.05.2015, 06:12
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyki Näytä viesti
Terve.
Ongelmana kuskin/lukon puoleisen etuvetarin irroitus. Vetari tulee ulospäin 3-4cm (lukko kiinni), sitten tökkää. Lukko auki 5-6cm ja sitten tökkää. Onko väliä missä asennossa lukkoholkki on? Tippuuko holkki akseliputkeen, jos auki? Olisko vaan mahdollisesti vetari kiertynyt?
Ei viitsi taas korvata voimalla puuttuvaa järkeä. Ottaa liikaa lompakon päälle..
-Jyki
Itsellä ei ole edessä lukkoa, mutta ainakin takaa kun vetarin käytin irti niin lukon käyttölaite pois ja sitten vain kiskaisi niin vetari tuli pois ja lukkoholkki jäi omalle paikalleen. Käyttölaitteen kun ottaa pois niin siitä reijästä voi tietty sopivalla tampilla koputella holkkia irti jos on kaveri pitämässä vetaria.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.05.2015, 14:31
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
Itsellä ei ole edessä lukkoa, mutta ainakin takaa kun vetarin käytin irti niin lukon käyttölaite pois ja sitten vain kiskaisi niin vetari tuli pois ja lukkoholkki jäi omalle paikalleen. Käyttölaitteen kun ottaa pois niin siitä reijästä voi tietty sopivalla tampilla koputella holkkia irti jos on kaveri pitämässä vetaria.
Eli kun lukonpuolen vetarin ottaa irti niin lukkoholkki ei pääse putoomaan mihinkään paikaltaan eikä lukon tarvi olla kytkettty?
Tarvii palastella g-mersun etuakseli kun välityksen hampaat on senverran kuluneet että pinjoni ei saa otetta isosta lautaspyörästä. Olisko öljyjen totaaalipuute syynä mene ja tiedä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2015, 17:57
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Eli kun lukonpuolen vetarin ottaa irti niin lukkoholkki ei pääse putoomaan mihinkään paikaltaan eikä lukon tarvi olla kytkettty?
Tarvii palastella g-mersun etuakseli kun välityksen hampaat on senverran kuluneet että pinjoni ei saa otetta isosta lautaspyörästä. Olisko öljyjen totaaalipuute syynä mene ja tiedä.
Ei pitäsi pudota ja ei tarvi olla lukon kytkettynä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.05.2015, 06:07
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
Okay,näin muisti toimii,kun ikä sitä moukaroiJoku jousikuorma sieltä jäi takaraivoon kolisemaan.
kieltämäti,parlokit söivät tehokkaasti Geemäisyyttä..siihen imiziin mitenkää sovi parlokin pyöreys.Tuli jossain kohdin laiskuus ja tarvi saada kolmevitoset safarille pyöriin.
Vai män viilaukset vituralleen,no tiesinhän sen,ku ei pitäny itelläkään
millasia speksejä tos äänieristees on,olis ajatus hiljentää toi mölli sisält.son paku ny ja ku penkit heitti takaa veks,ni äänimaailmasta tuli hippasen häiritsevä..onko hyvin onnistunu eristys?asiallisesti toteutettu.
Joops,asiallista päivitystä,hieno seuraa täält sivusta
Tuossa tuon äänieristeen speksit: http://www.hifikonex.fi/product_details.php?p=1135 ja hyvin kyllä tippui meteli nyt voi satasen vauhdissa puhua vieruskaverille melkein normi äänellä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.05.2015, 18:07
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
Tuossa tuon äänieristeen speksit: http://www.hifikonex.fi/product_details.php?p=1135 ja hyvin kyllä tippui meteli nyt voi satasen vauhdissa puhua vieruskaverille melkein normi äänellä.
Ok,kiitos,tarvii laittaa sivu talteen.Näyttää ihan asialliselta matskulta..
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.05.2015, 16:41
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Vanteiden ET


Kerran jo taisin kysellä.... Millä ET:llä vanteiden pitäis olla ????
8 leveys on hakuses ja 12.5 gummi tulossa... Ei vaan kehtais kaikkea kahteen kertaan tehä....
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.05.2015, 11:04
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Murroksen sokka?


Laakeriremontti etenee ja nyt olis vuorossa vetarinkumin vaihto mutta mutta...
Kuinkas ton murroksen saa tosta akselista irti???
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.05.2015, 12:59
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PutKari Näytä viesti
Kerran jo taisin kysellä.... Millä ET:llä vanteiden pitäis olla ????
8 leveys on hakuses ja 12.5 gummi tulossa... Ei vaan kehtais kaikkea kahteen kertaan tehä....

Tuolta katselemaan:

http://www.rubicon-trail.com/G-Class/wheels/start.html
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 01:01 (GMT +2).