![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tietty voi olla ilmaakin,mut siin on mersun akilleenkantapääkin nilkka ojossa,eli kytkentäholkin hampaista kantit menny.siel on koplinki jota siirtohaarukka siirtää vastinetta päin näiden"hampaiden"tarvii painuu toistensa lomitse.ne voi nytkin painua,mutta liikkuva koplinkikappale on alkuperin niin pehmeää matskua,ettei tarvii monesti hypätä yli ku menee jo kantit vituiks ja hylkää pois päältä.sen ku sais teetätettyy kovemmasta aineesta toimis varmasti,muistaisin et perän puolen hammastukseen ei mulla ainakaan tullu vaurioo..tuli niit viilailtuu ja rälläköityy joskus suorakanttisemmiks,muttei ne kauaa kuiten pitäny. Siks olis tärkee että lukko toimiis aina virheettömästi. toi vacum systeemi on varmasti paras keino ilmata järjestelmä. voi sen ilmata tyyliin jarrujen ilmaus,muttei ilmaannu ihan niin helposti ku jarrut. arvasin jousien olevan jäykät..jos vapaamitta on alkuperäistä lyhempi ja silti korottaa huomattavasti,taitaa olla tosi topakat:/ mun mielestä paras lopputulos on uudet orkkisjouset ja jalan alle tavaraa tarvittava määrä. MIKAMAN; kokeilitko perä ilmassa kuormittaa liukukappaletta kun pyörität toista rengasta?Se ei mene jokakohdassa päälle vaan sillon ku hampaat tulee kohdalleen. Tais olla viel niin että jousikuorma painaa sen lopulta paikoilleen sylinterin ollessa paikallaan. Perän lukon osalta operoinnit onnistuu perän takakannen kautta,kun käyttää vasenta vetaria ulkona niin et saa kytkentäholkin käteen sieltä. Vaik se on hieno ajatuksena hydraulinen lukon kytkentä,ni kyl se on paskamainen epävarmuus tekijä koko systeemi.joku risu tai oksa tai mikä vain voi työntää lukon pääsylinterin letkun irti(imu)sit hiljalleen huomaamatta alkaa vetään ilmoja eikä enää mene perille.mä hankkiutuisin siit jousisysteemistä erilleen ja järkkäisin kunnon topakalla lankavaijerilla ja uudella mekanismilla toimivaksi,esim tyyliin että itse kuormittaisin siirtovipua niin kauan että lukko menis päälle ja lukittuis kunnolla jäämään päälle.lukon vapautukseen sama ruottiks eli vastoinpäin.ei pääsis missään olosuhteis kytkentä holkki hyppään pois.halkeais ennen
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 28.04.2015 20:19 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
|||
|
|||
Paineventtiilin tiivisteet
Ykkös- ja kolmossylinterin paineventtiilit näyttävät vuotavan naftaa pumpun päälle. Onko mitään erikoista tiivisteiden vaihdossa? Mikä voi mennä vituralleen? Moottori OM617 ja vm. 1988.
Oireina huono käynnistyvyys, varsinkin nokka ylämäkeen parkkeeraamisen jälkeen. Viimeksi muokannut Tuhnu : 04.05.2015 07:54 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=JSJ;1222589]Jos lukossa ei ole ilmaa ja tiivisteet kunnossa niin ei varmaan hyppää pois paikoiltaan. Siellä on 16bar hydrauli paine joka pitää sen holkin kyllä paikoillaan (ainakin itsellä pysyy vaikka nilkka suorana asvaltilla polttaa kumia ja vääntöäkin löyty semmonen rapiat tuhat newtonia...).
good for you,but... voisinko muistaa niin väärin..voisin kyllä mutten usko. 16 bar hydraulipaine on kyl niin pieni paine hydrauliikan saralla etten tie mitä tuohon sanoisi..mut tuo et se paine pitää lukkoholkkia paikoillaan,ei taida olla ihan niin..oletko tutkinu sitä lukkomekanismin sielun elämää? mä muistelen et työsylinterin mäntä ei ole jäykästi siirtohaarukkaan,vaan täytyy siellä olla jousi kuorma joka,hampaiden tullessa kohdilleen,painaa holkin siinä kohdin kiinni.kuten sanoit,jos siellä ei ole ilmaa..neste ei ole joustava elementti,lukko vipu nousee ja laskee kyllä aina esteettä ääri asennosta toiseen,ei ne hampaat ole siel aina just kohdillaan.. hmm..mistä ton 16 baria keksit?työ paine sinne tulee sun ranteesta,niinkus tehostamattomiin jarruihin reidestä ikään.ei siel ole pumppua välissä..suljettu järjestelmä. Mahtavat on väännöt,mutta eihän se akseli lukko asfaltilla joudukkaan niin rasitukselle ku maastossa,jossa kitkaero renkaiden välillä on tämän tästäkin luokkaa 0-100%.jakolaatikon päälle enempi rassaa.. Toi lukon ilmauskikka on kyl ilmiömäisen hyvä oivallus,ostan sen kyl heti ja vaikka ilman vokaaleja ![]() EDITTIÄ!!!! jumankaut sälli...sul on mun vanha GEE siel!!!aatteleppa ite ![]() olen mä sitä haikeena ain väliin ajatellu et mitä sille kuuluu ny..hieno homma et viel hengis ja ihan on viel kopillaan olevan näkönenki.. hmm..jos siin lukko pitää etkä oo sille mitään joutunu tekee ni eikö kannattanutkin viilata siinä tapauksessa hampaita punainenhan se oli lähtiessä,mut parlokit ja helmat tunnistan kyl,kätteni töinä,tais toi lommokin helmassa tulla kaupantekijäisinä..
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 05.05.2015 16:32 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli parlokit on poistettu kaikki jouset iskarit puslat jne. laitettu. Niin ja lukko ei sillä viilatulla holkilla pitänyt ollenkaan, mutta kun ostin ebaystä uuden niin nyt pitää. Tuossa vielä kuva melkein valmiista pirssistä. Tuon kuvan jälkeen vielä etu puskuri laitettu kuntoon sekä kylkilistat ja levikkeet. Edit: Omassa lukko on muuten toteutettu uudemman geen alipainevahvistimella eli toimii kuten uudemmassa mallissa sähkökytkimellä. Tuo alipainevahvistin on saksassa noin 250e siihen lisäksi sähköinen venttiili jolla ohjataan alipaine ja siinäpä se. Viimeksi muokannut JSJ : 05.05.2015 17:51 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Joku jousikuorma sieltä jäi takaraivoon kolisemaan.kieltämäti,parlokit söivät tehokkaasti Geemäisyyttä..siihen imiziin mitenkää sovi parlokin pyöreys.Tuli jossain kohdin laiskuus ja tarvi saada kolmevitoset safarille pyöriin. Vai män viilaukset vituralleen,no tiesinhän sen,ku ei pitäny itelläkään ![]() millasia speksejä tos äänieristees on,olis ajatus hiljentää toi mölli sisält.son paku ny ja ku penkit heitti takaa veks,ni äänimaailmasta tuli hippasen häiritsevä..onko hyvin onnistunu eristys?asiallisesti toteutettu. Joops,asiallista päivitystä,hieno seuraa täält sivusta
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Terve.
Ongelmana kuskin/lukon puoleisen etuvetarin irroitus. Vetari tulee ulospäin 3-4cm (lukko kiinni), sitten tökkää. Lukko auki 5-6cm ja sitten tökkää. Onko väliä missä asennossa lukkoholkki on? Tippuuko holkki akseliputkeen, jos auki? Olisko vaan mahdollisesti vetari kiertynyt? Ei viitsi taas korvata voimalla puuttuvaa järkeä. Ottaa liikaa lompakon päälle.. -Jyki |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
![]() |
| Luokat |
| mercedes, mersu |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
| Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
| Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
| Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
| Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |