![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuo "kova letku" on aika huono määritelmä. Moni tulkitsee sen jo kovaksi korkin tekemällä paineella ja osa ei.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä mulla viimeisin volvo keitti sen takia kun paisarin korkki hajos, ja termari oli jo huono. Uudet laitoin niin tuli kuntoon.
Jos se on keittänyt niin silloin sinne järjestelmään on myös päässyt ilmaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Veikaanpa tukosta jäähdytys järjestelmässä.. Kokeile nyt ensiksi ilman termaria vaikka kunhan saat nesteet todistetusti kiertämään ja uudella paisarin korkilla..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
onko jossaki autossa normilämmöt yli 100 astetta jos kaikki syyttää korkkia?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Auto huomioiden, kansi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jep. Myös semmonen tullu vastaa että vesipumpuissa jossain mallissa irtoo siivet akselista, eli lyö sutia.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Niin, tuonne aikasempaan kommenttiini ja kompaten muita, itsekin lähdin aikanaan siitä et vaihdoin ensin syylarin korkin. Sitten zekkasin termarin, ja vesikin kiersi ilman termaria, eli vesipumppu toimi. Lämpömittarin epämääräinen toiminta johtui siitä, että tuuppasi nestettä paisarin ylivuotoletkusta pihalle > anturi ei ollut kunnon kosketuksessa jäähdytysneesteeseen kun vajaa. Ja silloin tosiaan lämppärikään ei anna kunnolla kuumaa.
Ja se ylävesiletkuhan pitäis kuitenkin sen verran antaa periksi, että pystyy sormivoimin reilummin painamaan sitä kasaan, omassa oli niin pinkeänä, ettei painunut ollenkaan kasaan. Ja kuplat paisarissa kyllä kertoo siitä, että korkista ylimääräistä painetta pääsee läpi. Ja viimeisellä ne vedet sitten pääsi öljyjen sekaan > kansipahvi oli kaputt. Mutta tutki ja testaa, ja pistä sitten tänne mikä oli vika....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Bemarit tykkää kans varsin kuumista koneista.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onhan tommosen normaali japsidieselin korkissakin merkintä 0.9 bar, aika kovaksi nesteellä täytetty letku tossa paineessa jo tulee..
Se että paisarissa ei pysy neste on jo selvempi indikaattori.. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Kansipahvihan se...![]() Ehehhee... We have a winner!!! Kansipahvi pamahtanut ykkös sylinterin kohdalta... Kannentiiviste oli muutenkin aika valmiin näköinen, joten ihan syytäkin se vaihtaa. Kansi itsessään näyttää ehjältä.
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
sprinter, crafter vai joku muu?? | hitoy | Chit-Chat | 7 | 27.06.2013 17:15 |
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.01.2010 12:27 |
Ostettu Turvatankki tai joku muu tankki | hoojii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 15.05.2009 21:39 |
Kierre,ilma vai joku muu jousi | rikuBJ | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.03.2008 14:09 |
trooperiin joku muu kone? | lisko70 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.12.2004 20:16 |