Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.05.2015, 17:43
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
jos letku kylmä niin onko termari jumissa?

irti ja kattilaan kiehumaan niin näkee toimiiko se.
Alavesiletku oli tosiaan kylmä, vajaan 10km ajon jälkeen vaikka koneen lämmöt oli normaalit...
Eikä tullut yhtään lämmintä sisälle...
Voiko olla että tuon "ylikiehumisen" aiheutti viallinen syylärin korkki ja nyt järjestelmässä oli vain ilmaa toisella ajokertaa, kun ei lämmintäkään tullut hyttiin? Eli päästää paineet liian helposti paisuntasäiliöön...

Ps. Termarin testasin juuri hetki sitten ja se toimii...

__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2015, 17:48
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Korkki rikki ja/tai syyläri tukossa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2015, 17:54
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Korkki rikki ja/tai syyläri tukossa?
Syyylärin korkki pitää varmaa kokeilla, jos sillä korjaantuisi...
Ei kehtaisi aukaista vielä kantta jos vika olisikin muualla.... liian monta korjausta olen tehnyt kunnossa oleville osille.
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.05.2015, 19:42
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

en usko syylärin korkkia. se nostaa vaan kiehumispisteen 100 asteesta johonki 120 päälle paineesta riippuen.
ainakin mulla moottori pyrässä flektiki lähtee vasta 108 asteessa ja varotusvalo 120astetta.
ja autoissa normaali lämmöt on kuitenki alle sadan.

jos kuplia alkaa heti tulla moottorin käynnistyttyä eikä ne lopu niin siltähän se vaikuttaa että pytystä pääsis paine vesitilaan.

ite koittasin käyttää konetta paikallaan ja ilmata järjestelmää niin huomaa alkaako se vesi kiertää vai nostaako lämpöjä liikaa. jos sitä ei saa ilmattua ja kuplia vaan tulee niin joko kansi tai pahvi on sökö.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.05.2015, 20:12
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TOPPAHOUSU Näytä viesti
Eikä tullut yhtään lämmintä sisälle...
Toi on ainakin varma merkki siitä, että jäähdytysjärjestelmässä on ilmaa. Tai vesi ei jostain tosi oudosta syystä kierrä.

Lämppärin hana kokonaan auki, syylärin korkki auki ja kone käymään lämpimäksi. Sit ku alkaa kuplat tulla pikkuhiljaa pihalle ni täyttelee samalla syyläriä, ei tosin ihan piripintaan, muuten saattaa tulvia siinä vaiheessa, kun kone lämpenee ja nesteet taas laajenee. Sit kun/jos termari aukee niin pitäisi siinä syylärin yläpinnassa vähän näkyä, kun nesteet liikkuu, ainakin jos kääntää hennosti kierroksia koneeseen.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.05.2015, 21:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Olisko vesipumpusta siivet irti?

Kokeile käyttää ilman syylärin korkkia (onhan tässä vielä korkki syylärissä?)
Tuo kannentiivisteen/kannen pettäminen on myös mahdollista. Minä mittaisin koneen lämpötilan imfrapunalämpömittarilla, josko lämpömittari ei näytä oikein.

Normaalin ajon jälkeen alavesiletku on aika kylmä, varsinkin koneissa, jossa siivet pyörii jatkuvasti.

p.s kerran hain vastaavaa vikaa, koneessa ei pysynyt nesteet sisällä, vaan työnsi nestettä pihalle enen kuin lämmöt oli eses normaalissa ja testeri näytti että nesteessä ei ole ole pakokaasua.
Oli jossain vaiheessa, olikohan termarin vaihdossa, laitettu lisäyksenä raakaa tuulilasinpesunestettä.... siis alkoholi alkoi kiehua/lislaantua n. 80 asteessa...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.05.2015, 23:33
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.394
Blog Entries: 5
Perusasetus

Jos ylävesiletku on pinkeä ja kuplii paisarissa, niin todennäköisesti kannen tiiviste tai kansi.

Mulla teki Naperossa aikanaan samaa, aika kauan kesti ennekuin viimein meni sitten vedet ölppien sekaan...pahvi oli mennyt, mutta usein noissa menee myös kansi, eli kannattaa koeponnistuttaa ennen kuin laittaa takas. Halkeamat aika usein siinä venttiilien välissä, näkyy ihan silmällä...
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.05.2015, 06:54
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Olen kerran paininut samanlaisen vian kanssa ei tullut lämpöä sisälle eikä lämmennyt alavesiletku ja teki painetta jäähdyttimeen sekä kupli poistin termostaatin kokonaan vika vaai jatku.Koneeseen olin vaihtanu vesipumpun vuotta aiemmin jakopään vaihdon yhteydessä silti vika meni vesipumppuun kun pumppu avattiin siellä oli siipi irrallaan katkennu akselin juuresta eikä ole ainut pumppu kun on akseli katkennut.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.05.2015, 08:28
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Mulla oli saman firman tuotteella samankaltaisia oireita. Kansipahvihan siitä oli menny.
Alko niin että välillä ei tullu lämmintä kabiiniin, sitten rupes lämmöt seilaamaan ja paisarissa rupes myös haisemaan bensalle.
Lopulta rupes käynnistymään röpöttäen kun jäähdytysnestettä pääs pyttyynpäin auton seisoessa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.05.2015, 09:19
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Kyllä se niin vain taitaa olla, että ainakin kansipahvi otti kipeää tuosta lumessa möyrimisestä...
Taisi tulla kilometrit täyteen... eli ruvetaanpa purkamaan, niin siitä se selviää.
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
sprinter, crafter vai joku muu?? hitoy Chit-Chat 7 27.06.2013 17:15
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2010 12:27
Ostettu Turvatankki tai joku muu tankki hoojii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 15.05.2009 21:39
Kierre,ilma vai joku muu jousi rikuBJ Tekniikka & Jutustelu 15 03.03.2008 14:09
trooperiin joku muu kone? lisko70 Tekniikka & Jutustelu 2 26.12.2004 20:16


Sivu luotu: 05:44 (GMT +2).