Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 27.04.2015, 11:55
sössö84:n Avatar
sössö84 sössö84 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.02.08
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

lyhennys


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ipu33 Näytä viesti
Paljonko vetareita lyhensit? Niin siis mitkä laakerit ei sopinut paikalleen?
Otin omasta kitkan pois hiluksin(65) etuperästä ,korvasin avoimella niin 5-6 milliä piti päähän lisätä matskua vetariin et sattu kaikki muut osat kohdalleen. tuon verran kun ottaa pois niin pitäs mennä. pelivaraa on myös murroksen päässä jos ottaa lukkorenkan pois,mutta pohjaa murroksen pohjaan jos ei ota perän puolelta pois matskua.

46 hiluxin perän kuoriin jos laittaa 65 kitkalukko tasaus pyörästön,niin 46 perän poski laakerin keskireijät liian pienet joten tasauspyörästö sorviin ja laakeri pesän kaula sopivaksi.
täydellinen 65tai lj:n murikka ei tarvii laakeri muutosta.

Viimeksi muokannut sössö84 : 27.04.2015 12:12
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 27.04.2015, 12:30
Ipu33:n Avatar
Ipu33 Ipu33 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: Rauma, Finland
Viestit: 818
Perusasetus

Juu aivan aivan, itellä siis kokonainen 65 murikka joten ei muuta kun vetareista muutama milli pois.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 28.04.2015, 00:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis minne lisäsit materiaa? että sattu muut kohdalle?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sössö84 Näytä viesti
Otin omasta kitkan pois hiluksin(65) etuperästä ,korvasin avoimella niin 5-6 milliä piti päähän lisätä matskua vetariin et sattu kaikki muut osat kohdalleen. tuon verran kun ottaa pois niin pitäs mennä. pelivaraa on myös murroksen päässä jos ottaa lukkorenkan pois,mutta pohjaa murroksen pohjaan jos ei ota perän puolelta pois matskua.

46 hiluxin perän kuoriin jos laittaa 65 kitkalukko tasaus pyörästön,niin 46 perän poski laakerin keskireijät liian pienet joten tasauspyörästö sorviin ja laakeri pesän kaula sopivaksi.
täydellinen 65tai lj:n murikka ei tarvii laakeri muutosta.
Ja tuo kitkalukko etuakselilla, varsinkin jäykällä nelivedolla, tuo ongelmia kääntymiseen, siis "puskee" entistä enemmän, siis lukitsee etuperää aina kun käännytään: siis molemmat etupyörät pyrkii sutimaan. ja ilman kitkalukkoa jompi/kumpi etunen pyrkii sutimaan, ja sutimaton pyörä ei luista sivuttain....
toki esim. hilux on niin etupainoinen tyhjänä, että edellämainittu ei päde suoraan?
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 28.04.2015, 08:46
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karvanoppa Näytä viesti
itselläni suzukissa 46 akselit. edessä kitka. Vetareita piti lyhentää ja sorvata murikan laakeri pinnat pienemmäksi jotta laakerit käy paikalleen.
Mul on LN-65 aksulat ja lukko oli bolt-on .

Edittinä että vaihdoin koko murikan.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 28.04.2015, 22:43
sössö84:n Avatar
sössö84 sössö84 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.02.08
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja tuo kitkalukko etuakselilla, varsinkin jäykällä nelivedolla, tuo ongelmia kääntymiseen, siis "puskee" entistä enemmän, siis lukitsee etuperää aina kun käännytään: siis molemmat etupyörät pyrkii sutimaan. ja ilman kitkalukkoa jompi/kumpi etunen pyrkii sutimaan, ja sutimaton pyörä ei luista sivuttain....
toki esim. hilux on niin etupainoinen tyhjänä, että edellämainittu ei päde suoraan?
Ei ollut mulla lukkorengasta murroksen sisällä niin piti lisätä vetoakselin päähän lisää rautaa etei vedä poori yli/ohi murroksen sisällä. Hitsasin m8 mutterin akselin päähän joka nojaa avoimen hipinion perän ristitappii. Etu kitkalla ajaessa nelivedolla ja 33, toimii hyvin lumessa ja mudassa mut kun tulee kanto tai kivi niin antaa periksi noin 300tkm ajettu perä. Kääntyi ihan ok mut rattia jäykkä kääntää ajossa. Mitä kuumemaksi perän öljyt hakkuuttaa muta poorissa niin paremmin kitkalukko pitää sen totesin.

Viimeksi muokannut sössö84 : 28.04.2015 22:46
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 29.04.2015, 09:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Sinällään edellisen sivun kymmenen vuotta vanhat jutut ei ole ehkä enää niin oleellisia tai ajankohtaisia, mutta olipa huvittavaa lukea miten pähkäiltiin että c-clipillisessä perässä ei voisi olla kitkalukkoa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä mättää Patrollin etuperässä? SKO Tekniikka & Jutustelu 13 28.06.2006 09:07
Rangen etuperässä väljää. Tekniikka & Jutustelu 1 27.06.2005 16:56
mikä runnerin etuperässä toimii sähköllä? Tekniikka & Jutustelu 7 25.01.2005 08:01
Toimiiko 4 veto vai ei Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 12 08.09.2004 13:26
Minkälaiset stefat lj70:n etuperässä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 2 11.08.2004 10:31


Sivu luotu: 09:02 (GMT +2).