![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Kuvassa lukee transfer indicator light, vaikka kyseessä on switch eli katkaisija.. Vika voi olla mekaaninen. Jos nelikkoa on tökkinyt päälle/pois veto päällä, ADD holkki voi ottaa siipeensä eikä sovi booriin enää kunnolla. Eka tietty tarkistus että meneekö neliveto oikeasti päälle vaikkei lamppu syty. Jos menee, lamppu palanut. Jos ei mene, vika on muualla. Sitten mittaa että tuleeko noille VSV paineilmasolenoideille jännite vuoron perään yhtä kerrallaan jompaan kumpaan kun keppiä siirtää. Jos tulee, vika on alipainepuolella. Jos ei tule, vika on sähköpuolella. Jos tulee vaan yhteen eikä toiseen koskaan, johto poikki vsv - rele väliltä. Sähköpuolella katsoo ensin sulakkeen. Sitten jos rele naksuu kojelaudan alla kun heppiä keiluttaa, vika on releen ja vsv -venttiilien välillä. Jos ei naksu, vika on releen ja jakolaatikon katkaisijan välillä. Alipainepuolella nykäisee vetarin alipainekellosta letkut irti ja katsoo että tulee kunnon alipaine vuorotellen molempiin kun vatkaa keppiä. Jos ei kumpaankaan niin letku poikki jostain. Jos vaan toiseen niin vsv solenoidi sökö, tai se ei imuttava letku tukossa/poikki. Jaaniin, auto luonnollisesti käymään kun imukykyjä testaa ![]() Alipainepumppua ei bensakoneessa ole. Tota ap-tankkia ei taida omassa olla enää, hyvin toimii ilmankin. ADD VSV solenoidit on ne kaksi erillään lokarissa kiinni. Ja voi olla että puhun täysin puppua ja automaatissa ja dieselissä ja eri vuosimalleissa on eri systeemit sun muuta. Omaa harkintaa käyttäen ![]()
Viimeksi muokannut Reisrdok : 22.04.2015 14:52 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos hirveesti, täytyy jatkaa etsimistä kattelin eilen sitä mut en vielä purkanut mitään. Tosta sun viestistä on apua, täytyy ruveta tekeen ton sun viestin mukaisesti testejä.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos reisrdok, selvittelin tänään sitä nelari vikaa ja
Ainakin ne lokasuojan alemmat solenoidit sininen ja ruskea on virrattomia. Oli keppi missä asennossa vaan niinniihin kahteen ei tule virtaa. Siihen vihreeseen ja ylimmäisiin kahteen tulee. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Noniin ongelma ratkaistu, neliveto toimii taas hyvin. Eli kalvon yks letku irti ja alipaine pumpulia vähän jenkaa, oli ilmeisesti kalvo jumissa. Nyt toimii neliveto hyvin ja valo syttyy... Kiitos kaikille vastauksista. Nyt ruvetaan ratkoon seuraavia vikoja, vanha kun auto on !
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
-91 Hiacen neliveto ei kytkeydy päälle | Hiace-91 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 13.08.2022 17:46 |
4runner neliveto ei kytkeydy | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 14.07.2009 10:16 |
hj:n hidas neliveto ei kytkeydy | Kuuno | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.11.2008 20:08 |
Neliveto ei kytkeydy päälle? | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 31.03.2008 09:20 |