Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.04.2015, 12:07
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Valokuidusta ja operaattoreista


On välillä yksinkertainen asia tehty vaikeaksi.


Valokuituoperaattori (ipp) ei salli, että käyttäjä muuttaa päätelaitteen asetuksia. Siis ihan vaan lähiverkon asetuksia, porttiohjauksia ym. Hallinta ja asetusten muutos on varattu etänä tehtäväksi ja laskuttavat 79 euroa kerta.

Jos olisin sopimusehtoja lukenut kuin piru raamattua, niiin tämä olisi tosin vältetty. Ehdoissa lukee, että heillä on päätelaitteen hallintaoikeus. En tollaistä osannut aavistaa, kun ei ole ennen moista vastaan tullut vaikka noiden purkkien kanssa on tullut jo tovi tapeltua.

Oppirahat, määräaikaisen sopimuksen purku (24x15=360) ja nyt maksetut kytkentämaksut(79) taitaa mennä taivaan tuuliin, koska näyttää siltä, että joudun tekemään sopimuksen toisen toimittajan(sonera) kanssa.

Olisi siis hyvä joskus luekea ehdot ja osata vielä tulkita niiden merkitys oikein.


Viimeksi muokannut Jhl : 14.04.2015 23:52
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.04.2015, 21:18
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 522
Perusasetus

Minkälainen päätelaite tuossa sitten tuli tai siis mikä estää nyt laittamasta siihen sitten ihan omaa laitetta taikka tekemään oman verkon hallinta erillisellä vasta päätelaitteen jälkeen? Tai siis kun en näistä juuri mitään ymmärrä

Parissakin paikassa tullut ja tulee nyttenkin valokuitu, mutta lie hieman eroa, kun on taloyhtiöinä..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.04.2015, 21:33
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

On kyllä, etten sanoisi, kusetusta.

Omaa operaattoria en voi kyllä kuin kehua (Kaisanet), nyt jää speedtest viisi megaa alle luvatun mutta käyrä näyttää siltä että oma kone kuristaa. Pienemmällä liittymällä ei koskaan jäänyt alle luvattujen nopeuksien, yleensä 10-50% yli. Lisäksi, kun ukkonen rikkoi päätteen, uuden asennus tuli samaan hintaan laitteen kanssa (joo, ei ole vaikeaa mutta kävivät kuitenkin...)
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.04.2015, 21:41
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.941
Perusasetus

Ilmeisesti johtuu siitä että ipp omistaa sen verkon ja pömpelin. Ipp toimii kyllä hyvin ja jos se pömpeli sattuu vaikka hajoamaan niin vaihtavat sen ilmaiseksi uuteen. Kerran meni ukkosesta sököksi ja ennen kuitua sain muutamankin adsl pömpelin uusittua ilmaiseksi.

Miks pitää vaihtaa soneraan ?

Viimeksi muokannut HV : 14.04.2015 21:44
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.04.2015, 21:42
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Mulle kelpaa hyvin puhelinarua pitkin tuleva yhteys.


Usampi vuosi sitten kaivettiiin kadulle kuitukaapeli. Tiedustelin liittymän hintaa, oli usamman K€:n eli mun puolesta sai jäädä. Olisi pitänyt vielä pitänyt nostaa ajotien ja autokatoksen kivetykset ylös ja kaivaa kanaali kaapelille.
En edes tiedä kuinka moni tältä kadulta otti sen. Luultavasti ei kukaan.
Ihmettelen miten k.o rojektit voi olla kannattavia. Taitaa olla näissäkin valtion tai kaupungin/kunnan "tunkki" mukana.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.04.2015, 23:52
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pt. Näytä viesti
Minkälainen päätelaite tuossa sitten tuli tai siis mikä estää nyt laittamasta siihen sitten ihan omaa laitetta taikka tekemään oman verkon hallinta erillisellä vasta päätelaitteen jälkeen? Tai siis kun en näistä juuri mitään ymmärrä
Täytys saada dyndns toimiin ja porttiohjaukset, toi mukana tuleva intenoFG500 on täysin nattavassa tilassa, oma perään laitettava himmelit vaatisi edes yhden sillatun portin.
Ei toi mukana tullut laite mikään erikoinen ole, siis on mulla sen hallinta jo, perustietämyksellä siitä sai dekoodattua pääkäyttäjän salasanan, mutta niin ei saisi tehdä, siitä on kyse.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Miks pitää vaihtaa soneraan ?
Paikallisessa kuituseutuverkossa toimii vaan kaksi operaattoria. Tällä hetkellä Dna:n adsl, jossa ei mitään valittamista ole ollut mutta vauhtia lisää ja hintaa vähemmän sopisi olla.

Viimeksi muokannut Jhl : 14.04.2015 23:56
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.04.2015, 01:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.399
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Usampi vuosi sitten kaivettiiin kadulle kuitukaapeli. Tiedustelin liittymän hintaa, oli usamman K€:n eli mun puolesta sai jäädä. Olisi pitänyt vielä pitänyt nostaa ajotien ja autokatoksen kivetykset ylös ja kaivaa kanaali kaapelille.
Useamman k€, missäpäin Helsinkiä? Minä kun kysyin Elisalta paljonko on hintaero parikaapelin ja kuidun välille, niin hintaero oli hyvinkin mitätön - puhuttiin muutamasta satasesta ja niin, että muutaman kymmenen metrin kuitu kadulta tontille olisi maksanut reilusti alle 2k€. Ongelmana vain oli, että sinne mihin rakennettiin taloa, ei kadun alla kulkenut kuin kupari.


Nyt kun muutettiin 100 megaisesta VDSL- taloudesta perinteisen ADSL:n piiriin, niin kyllähän vituttaa tämä netin tökkiminen ja kaiken mahdollisen sekä imurointi että uppaus - varsinkin se uppaus.. tänäpäivänä vähänkin aktiivisemmin nettiä käyttävälle ja tarvitsevalle kiinteä 50 megainen on aikalailla minimini. Täälläkin 24 megan ADSL käytännössä toteutuu max. 14 megaisena.. huhhei
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.04.2015, 01:27
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Mun tapauksessa kuitu kadulle oli jälkiasennus.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Useamman k€, missäpäin Helsinkiä? Minä kun kysyin Elisalta paljonko on hintaero parikaapelin ja kuidun välille, niin hintaero oli hyvinkin mitätön - puhuttiin muutamasta satasesta ja niin, että muutaman kymmenen metrin kuitu kadulta tontille olisi maksanut reilusti alle 2k€. Ongelmana vain oli, että sinne mihin rakennettiin taloa, ei kadun alla kulkenut kuin kupari.


Nyt kun muutettiin 100 megaisesta VDSL- taloudesta perinteisen ADSL:n piiriin, niin kyllähän vituttaa tämä netin tökkiminen ja kaiken mahdollisen sekä imurointi että uppaus - varsinkin se uppaus.. tänäpäivänä vähänkin aktiivisemmin nettiä käyttävälle ja tarvitsevalle kiinteä 50 megainen on aikalailla minimini. Täälläkin 24 megan ADSL käytännössä toteutuu max. 14 megaisena.. huhhei
Eli suurella vaivalla kaivettin kadulle kuitu, mutta hintapolitiikan seurauksena ei ollut ottajia koska kaikilla riitti puhelin naruissa riittävästi pareja jolloin saadaan kaistaan leveyttä kupareilakin numeroita yhdistämällä.
Ei tule mulle kuitua.....Tulevaisuudessa jos nuoriso sen tarvii niin saa myös maksaa ja tehdä työt sen eteen. Mä pärjään hivenen hitammallakin yhteydellä, eikä maksa niin paljoo.....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.04.2015, 08:04
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Eli suurella vaivalla kaivettin kadulle kuitu, mutta hintapolitiikan seurauksena ei ollut ottajia koska kaikilla riitti puhelin naruissa riittävästi pareja jolloin saadaan kaistaan leveyttä kupareilakin numeroita yhdistämällä.
Ei tule mulle kuitua.....Tulevaisuudessa jos nuoriso sen tarvii niin saa myös maksaa ja tehdä työt sen eteen. Mä pärjään hivenen hitammallakin yhteydellä, eikä maksa niin paljoo.....
Täällä 8mb/s Adsl on maksanut kuukaudessa 42€, nyt kuidulla 50mb/s jäisi operattorista riippumatta alle 20€ kuussa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.04.2015, 10:00
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.318
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jhl Näytä viesti
Hallinta ja asetusten muutos on varattu etänä tehtäväksi ja laskuttavat 79 euroa kerta.
Saisiko sieltä tilattua sillä 79€ maksulla sen purkin siltaavaksi?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.04.2015, 11:03
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Nyt kun muutettiin 100 megaisesta VDSL- taloudesta perinteisen ADSL:n piiriin, niin kyllähän vituttaa tämä netin tökkiminen ja kaiken mahdollisen sekä imurointi että uppaus - varsinkin se uppaus.. tänäpäivänä vähänkin aktiivisemmin nettiä käyttävälle ja tarvitsevalle kiinteä 50 megainen on aikalailla minimini. Täälläkin 24 megan ADSL käytännössä toteutuu max. 14 megaisena.. huhhei
Sama ongelma. Juuri muutti kaapelikämpästä pois ja menetti welhon yhteyden. Ennen tuli se 100/10 linja. Nyt joku kurppanen adsl.. Pitäisi muka olla 24meganen niin tiukkaa teettää 14 megaa. Uploadia ei löydy edes megaa. Mutta onneksi on 4G alueella. Kaverina on 4G purkki, minkä kautta saa kohtuu vakaasti 25/25 yhteyden. Naapurilla tulee vain pelkkä 4G mokkulan kautta. Sama operaattori ja itseasiassa pitäisi olla sama nopeus, mutta sillä linja on yleensä aina 45/30. Naapuriin etäisyyttä 15m. Joten laite ilmeisesti vaikuttaa melkoisesti tuohon nopeuteen. Sen mokkula vaan oli halvin paska mitä löytyy. Itse aattelin investoida laatuun ja purkki maksoi 200e.. Ei näköjään ois kannattanut investoida laatuun.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.04.2015, 12:15
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Saisiko sieltä tilattua sillä 79€ maksulla sen purkin siltaavaksi?
Ymmärsin että ei, vaan kytkevät yhden kiinteän ip:n purkin dynaamiseen.
Intenon purkki tukee kyllä suoraan dyndns-palvelua esim. dy.fi, jota olen käyttänyt. Siis ominaisuuksiltaan hyvä tasoa, jos saa käyttää.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.04.2015, 12:32
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Kivasti on kaivettu uusille OK aluille ( HKI alueella ) kuitua jo valmiiksi ja kiepitetty tonttien reunaan. Hinnoista en tiedä mutta Tonneista olen itsekkin kuullut huhua. Huomattavasti enempi sitä on töngitty muutenkin kuin cuparia ( Tai sitten mulle on vaan osunut noi hommat ).
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.04.2015, 17:12
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

Rakensin pari vuotta sitten. Kuitu tulee kyllä sisälle, mutta en ole raaskinut ottaa liittymää, kun vain laskut tulee koneella maksettua ja adsl oli ilmainen liittymä.
Soneran sivuilla oli joskus ne liittymä hinnat, niin oisko ollu pari tonnia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään h7 ja h1( 35 ja 75W) xenon muutos-sarja Jani E O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 20.12.2013 07:02
Myyty mazda b2600 napalukot ja ehyet vetarit ja jarrulevyt paikallaan Karhu85 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2011 18:40
Myydään Nyt tilauksesta uusia kesä ja talvi renkaita ja vanteita samppa31 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 04.12.2011 15:40
Myydään Hiluxin osia ja ohj.iskari ja ja... azizp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 24 14.02.2010 19:44
Ostetaan Vitaraan vanteet ja renkaat 7-8x15 ja 235/75-15 anracing O/M/V Renkaat ja vanteet 2 23.09.2008 12:33


Sivu luotu: 07:28 (GMT +2).