Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.04.2015, 07:47
psycholic:n Avatar
psycholic psycholic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.06
Sijainti: Pori
Viestit: 79
Perusasetus

Mistäs mahtaa johtua nopeusmittarin sekoilu? Välillä ei näytä nopeutta lainkaan ja välillä näyttää mitä sattuu... Ja mahtaako liittyä jotenki samaan kun mittari alkaa sekoilla välillä sekoilee myös laatikko?
Kyseessä siis vm 96 5.2 Grandi.

__________________
...legendaarista...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.04.2015, 17:41
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja psycholic Näytä viesti
Mistäs mahtaa johtua nopeusmittarin sekoilu? Välillä ei näytä nopeutta lainkaan ja välillä näyttää mitä sattuu... Ja mahtaako liittyä jotenki samaan kun mittari alkaa sekoilla välillä sekoilee myös laatikko?
Kyseessä siis vm 96 5.2 Grandi.
Tuolla vialla, väittäisin että nopeusanturi viallinen tai johtosarja viallinnn. Vaihteiston tietokone tarvitsee auton nopeustiedon toimiakseen oikein...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2015, 18:57
psycholic:n Avatar
psycholic psycholic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.11.06
Sijainti: Pori
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Tuolla vialla, väittäisin että nopeusanturi viallinen tai johtosarja viallinnn. Vaihteiston tietokone tarvitsee auton nopeustiedon toimiakseen oikein...
Missäs toi anturi sijaitsee ja minkä näkönen kikkare on?
__________________
...legendaarista...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.04.2015, 10:07
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja psycholic Näytä viesti
Missäs toi anturi sijaitsee ja minkä näkönen kikkare on?
Jakolaatikon hännässä, takakardaanin etupuolella, se ainoa töpseli mikä siinä hännässä on...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.04.2015, 13:24
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja psycholic Näytä viesti
Missäs toi anturi sijaitsee ja minkä näkönen kikkare on?
Laitettu yv:tä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.04.2015, 18:34
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

huomasin ikäväkseni et Barbiessa näyttää tehostajan nesteet olevan rusehtavat ja ajon jälkeen oli hiukan vaahtoo pöntössä. mistäs tuo kielii muusta, kun et nesteet on vaihtokypsät? ja millanen ameriikan temppu ne on vaihtaa?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.04.2015, 12:41
BeePee BeePee ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.08.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 96
Perusasetus

Jeep ZJ takavetarit ja laakerit sekä stefat


Taitaa olla se hetki, että ZJ:n tapapyörien laakerit, stefat ja vetaritkin pitää uusia.
Onko kellään jäänyt ylimääräisiä hyllyyn? Uusia, uudenveroisia tai vähintään hyviä. Perähän oli 44 alumiini dana. Ja molemmin puolin pitäisi saada. Jos ei keltään löydy niin mistähän saisi parhaalla hinta/laatu suhteella hankittua?
Saakos noita laakerin ulosvetimiä jostain vai millä ootte repiny vanhat laakerit pois?

Laittaa yv:tä jos on tarjota tuotteita kaupan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.04.2015, 16:11
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BeePee Näytä viesti
Taitaa olla se hetki, että ZJ:n tapapyörien laakerit, stefat ja vetaritkin pitää uusia.
Onko kellään jäänyt ylimääräisiä hyllyyn? Uusia, uudenveroisia tai vähintään hyviä. Perähän oli 44 alumiini dana. Ja molemmin puolin pitäisi saada. Jos ei keltään löydy niin mistähän saisi parhaalla hinta/laatu suhteella hankittua?
Saakos noita laakerin ulosvetimiä jostain vai millä ootte repiny vanhat laakerit pois?

Laittaa yv:tä jos on tarjota tuotteita kaupan.
Uusia osia hyllyssä!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.04.2015, 16:49
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

No nyt on isot ongelmat!

Näpläilin noita nupikoita sieltä sun täältä ees sun taas ja lopulta nykäsin puhalluksen suunnan nappulan irti enkä saa sitä enää takaisin kun akseli menee karkuun just sen verran ettei nappula tartu akselin päähän.

Onks joku joskus purkaillut tuota lootaa sen verran että on hajua että saako enemmän purkamalla pidettyä akselia vastaan että saa nappulan takaisin paikoilleen?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.04.2015, 18:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BeePee Näytä viesti
Perähän oli 44 alumiini dana. Ja molemmin puolin pitäisi saada. Jos ei keltään löydy niin mistähän saisi parhaalla hinta/laatu suhteella hankittua?
Jos minulta kysytään, tämä on hinta-laatusuhteeltaan varmaan aikalailla paras setti.. uudet cromo- vetarit ja uudet stefat + pyöränlaakerit. Lähetyskulut + tulli + alv. toki nostaa hintaa, varsinkin tämänhetkisellä taalan kurssilla..

http://www.quadratec.com/products/52400_0613_07.htm

Lainaus:
Saakos noita laakerin ulosvetimiä jostain vai millä ootte repiny vanhat laakerit pois?
Lähtee ne kikkailemalla monellakin tavalla, mutta itselle tein ulosvetimen 12mm mutterista ja pätkästä lattarautaa minkä päät on pyöristetty akseliputken sisämitan mukaan. Sopivalla kappaleella akseliputken ympäri (riittävän iso loppuunkulunut rasiaterä mistä on hampaat rälläköity pois ), pulttia hyväksikäyttäen laakerit ulos.

Muista sitten yksi asia: jokseenkin joka ikinen ei Jeeppeihin erikoistunut varaosakauppa tarjoaa D44a akseliin rautakoppaisen D44:n "set 10"- laakereita, mitkä EIVÄT kelpaa! Eli D44a syö sisäänsä samat laakerit ja stefat kuin vastaavan vuosimallin D35. Tämä ongelma pätee käytännössä myös kaikissa ulkomaisissakin kaupoissa, ei vain Suomessa.

Uudet laakerit saa sisään vanhaa laakeria ja vasaraa apunakäyttäen, stefat kannattaa prässätä paikalleen pitkällä kierretangolla, parilla mutterilla ja parilla järeällä prikalla. Ideana siis että poskiratasta vasten on toinen iso prikka, ja stefan ulkokehään toinen iso prikka/ pyöreä levy, ja mutterilla paketti kasaan -> stefa menee ehjänä ja suoraan paikalleen.
Fakiirina voi yrittää naputella vasaralla ja saattaa onnistuakin, mutta ainakin itse olen sillä metodilla onnistunut muutamat stefat vääntämään solmuun. Kierretangolla en yhtäkään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 20:15 (GMT +2).