Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.03.2015, 20:31
pstj pstj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.14
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 79
Perusasetus

Tulihan korjattua epämääräisesti toiminut automaattiloota (42re): vaihdoin sisään atf+4 öljyt. En uskonut, että 1993 vuodelta olevaa laatikkoa kiinnostaisi onko siellä pyörimässä Dexron III (öljytikussa lukee Dexron II) vai Mopar approved liemet, mutta tuntuu tuo tietävän mikä sille sopii. Dexronit oli ostettaessa sisällä ja pohdin kaikenlaisia muita syitä ongelmiin.

Oireet: kylmänä kolmonen ei kytkeytynyt ollenkaan, jurnasi kakkosella. Laatikko ei kuitenkaan luistanut. Lämmettyään kolmonen kytkeyi ja ajo sujui jokseenkin normaalisti. Ongelmana oli, että lämpimänäkään kolmonen ei kytkenyt, jos kaasujlkaa ei höllännyt vähän. Tämä häiritsi jos teki rajumpaa kiihdytystä, kun pykälä ei vaihtunut, vaikka kierroslukumittari kiipesi punarajan pahemmalle puolelle.

Nyt vaihdoin öljyt, ihan vain sen mitä pohjasta valui ilman suodattimen vaihtoa ja 10km lenkillä toiminta normalisoitui. Täyskaasukiihdytyksessäkin vaihteet vaihtui kuten piti. Auton jäähdyttely vähissä ja toimi kylmänäkin kuten pitää. Täytyy tehdä vielä uusi vaihto suodattimen kanssa ja toivoa toiminnan jatkuvan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.03.2015, 20:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pstj Näytä viesti
Tulihan korjattua epämääräisesti toiminut automaattiloota (42re): vaihdoin sisään atf+4 öljyt. En uskonut, että 1993 vuodelta olevaa laatikkoa kiinnostaisi onko siellä pyörimässä Dexron III (öljytikussa lukee Dexron II) vai Mopar approved liemet, mutta tuntuu tuo tietävän mikä sille sopii. Dexronit oli ostettaessa sisällä ja pohdin kaikenlaisia muita syitä ongelmiin.

Oireet: kylmänä kolmonen ei kytkeytynyt ollenkaan, jurnasi kakkosella. Laatikko ei kuitenkaan luistanut. Lämmettyään kolmonen kytkeyi ja ajo sujui jokseenkin normaalisti. Ongelmana oli, että lämpimänäkään kolmonen ei kytkenyt, jos kaasujlkaa ei höllännyt vähän. Tämä häiritsi jos teki rajumpaa kiihdytystä, kun pykälä ei vaihtunut, vaikka kierroslukumittari kiipesi punarajan pahemmalle puolelle.

Muistaakseni ATF+4:ssa on enemmän peseviä aineita ja on liukkaampaa kuin Dex II tai Dex III. Jos vanha laatikko temppuilee ja alkaa toimia tuontyyppisen liemien vaihdon jälkeen, on usein syynä laatikkoon johonkin paikkaan jumittunut mömmö. Paremmat pesevämmät liemet voi liuottaa liat pois ja saada laatikon toimimaan - ainakin hetkeksi. Hyvällä tuurilla toimii ihan normaalisti jos oli vain liasta kiinni, huonolla tuurilla oli laatikko jo muutenkin huonona ja uudet aineet tuo viat hetken päästä uudestaan esiin. Jos laatikko alkaa luistaa myöhemmin, kannattaa muistaa että puhtaat uudet öljyt eivät ole laatikkoa rikkoneet. Se on jo ollut viallinen, mutta likaiset öljyt on pitäneet luiston kurissa.

Toivottavasti sinulla kyse oli vain jumittavasta venttiilikoneistosta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.03.2015, 22:36
pstj pstj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.14
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 79
Perusasetus

Toivotaan toivotaan.. Onneksi vaikka onkin eka maasturi ja Jeeppi kyseessä, niin sen verran on ameriikan ihmeitä ollut, ettei laatikkoremppa ole ihan vieras ajatus. Kuunaan en ole vaan törmännyt noin selkeään toiminnalliseen eroon pelkällä öljynvaihdolla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.04.2015, 07:05
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Niin tämä autohan on mun entinen "Uncle ZJam", josta selvittelin laatikon solenoidiongelmaa pitkään. Ennen myyntiä laitoin kaikki hyllystä löytyneet 5L uutta ATF+4:sta lootaan, muttei se sillon vielä juuri auttanut. Nyt näköjään seos vahveni tai aika teki tehtävänsä niin, että seurausta oli. Venttiilikoneiston purin atomeiksi, muttei siellä mitään tukoksia ollut. Jos niitä on ollut, niin se on ollut jossain syvemmällä lootan syövereissä. Vähän nyt kyllä ketuttaa auton myynti varsinkin siihen hintaan, mutta hyvä jos seuraavalla omistajalla pelaa kunnolla. Ostinhan mä yhden Jeepin käyntihäiriöisenä ja sitten kotona ilmeni yhden tulpanjohdon olevan irti. Siitä maksoin selkeästi ihan liikaa mutta tulipahan harrastettua.

Multa löytyy muuten hyllystä sun lootaan käypäinen uusi suodatin + tiiviste...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 10:19 (GMT +2).