![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Korvausilmaletkua minäkin arvuuttelin. Jyrdenin kuvasta homma selkisikin. Tankista löytyi irrallaan pieni holkki joka letkun sisälle laitettuna tiivistää letkun aukkoonsa. Varmaa paikkaa en toiselle päälle löytänyt, mutta tuuppasin sen reikään joka johtaa vähän kytkimen takapuolelle. Pääasia, että ei ainakaan ihan solkenaan valuttele bensaa näpeille. Kiitokset avuista.
__________________
RASOR |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Nyt olisi näin. Eli se 'pönttö' nyt kaasarin oikealla puolella.
__________________
RASOR |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Juu, korvausilmaa toimittaa tankkiin. Itselläni on 455, 520SP ja 525.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kiitos et oli apua linkist. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Hei, onhan täällä vielä sahataitajia?
Ostin äskettäin kiinnileikanneen melkein uuden Stihlin MS661:n. Ajattelin putsata sylinterin ja ostaa laadukkaan tarvikemännän alkuperäisen tilalle. Sylinterissä on vain vähän männänjäämiä, joten sen saanen putsattua ihan hyvin. Mäntä on mielestäni mennyttä, imupuolella syvät skraadut. Kampiakselin laakerit tuntuvat "rouheilta", kun akselia pyörittää, kuuluuhan laakereiden olla tuntumatta? Kysymys kuuluu tietenkin, miksiköhän se on leikannut kiinni? Alkuperäinen omistaja on sahannut tällä ainoastaan muutaman tunnin jäätä. Spekulointia kylmän ja uuden sahan huudattamisesta vesisuihkun keskellä? Ajattelin ostaa em. uuden männän, tapin laakerin, kampuran laakerit ja stefat. Onko riskiä uudesta kiinnileikkaamisesta, jos laitan vaan uuden männän paikoilleen ja kokeilen näin? Säästyisi sahan isommalta avaamiselta.. /Tommi |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Katoppa että kaasarissa on läpissä ym kaikki ruuvit kiinni. Jotain outoa on tapahtunut jos imupuolella on raapuja. Jos kiinnileikkaaminen kyseessä, pakopuoli kuumempi joten sillä puolella pitäs olla sillo jäljet...
Itte panostasin alkuperäiseen mäntään, ainakin mulle sattunut todella ei-mittatarkkoja tarvikemäntiä... |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Joo jos normaali kiinnileikkaantuminen niin pakopuolellakin pitäisi olla raamuja , olisikohan ajettu vahingossa tai tietämättömyyttä puhtaalla bensalla. Kampuran laakerit pitäis pyöriä ilman jurinoita ja jyrinöitä mutta jos kiertokangen alapään laakerissa on väljää tai takertelee on koko kampiakseli hylkytavaraa, eli silloin koko remontti on vähän kyseenalainen.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Kiitos vastauksista! Imupuolella on tosiaan jäljet, pakopuolella ei mitään, hyvä, kun sylinterin pinta on edes kiillottunut.
Kaasaria en ole avannut, se on Stihlin mtronic "itseitseään" säätävä hässäkkä. En oikein tiedä, paljonko kampiakselissa saa/tulee olla klappia, pitää mitata. Vaikka tähän joutuisi ostamaan uuden kampuran, hinta pysyisi vieläkin siedettävänä. Uusi saha maksaa kuitenkin jotain 1200 euron luokkaa. Jos tämän laittaa huoltoon, korjauskustannukset muuttuvat täysin - harrasteena meinasin laittaa kuntoon ja käyttää rankojen nippusahauksessa, pihapuihin sekä avantoihin. /Tommi |
|
#9
|
||||
|
||||
pienkonebensa
Piti käydä hakemassa sahaan bensaa kyliltä lasten harrastusten lomassa, kuten arvata saattaa niin tämmönen lahopää unohti kanisterin kotiin.
No ostinpa sitten tota pienkonebensaa. Tuntuu että nyt saa lämpimanä rykiä sahaa käymään hulluna, ennen aina melkeempä laakista tulille. Onko muilla ollut samansuuntaisia kohtaloita vai onko nyt vaan esim. tulppa vaan tullut tiensä päähän? Sahana sthillin joku varmaan 260 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Venäjän kielen taitajia? | sisua45 | Chit-Chat | 7 | 31.12.2009 15:42 |
| Ostetaan Moottorisaha | elhapero | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2009 17:53 |
| M:Moottorisaha | SERMAX | O/M/V Muut | 0 | 28.07.2006 15:32 |
| O: Moottorisaha | Pauli | O/M/V Muut | 18 | 28.06.2005 05:02 |
| O: Moottorisaha | LaaLaa | O/M/V Muut | 0 | 22.08.2003 14:12 |