Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.04.2015, 20:27
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Ite oon päätellyt tollasessa tilanteessa, et se väärä öljy liukastaa kylmänä liikaa syncroneita jolloin ne ei kiihdytä sitä kakkosen ratasta/kytkentää pääakselin vauhtiin se neloselle pukkaaminen todennäköisesti nostaa sen kakkosen vauhtia tai hidastaa pääakselia sen verran, et se kakkonen kytkeytyy
Tohon vois kokeilla et etit sopivan mäen jossa auto rullaa hidastumatta ja pidät kytkintä pohjassa hetken ja sit tarjoot kakkoseen.
Toinen mitä voi kokeilla on kaksois kytkin eli "kytkin, vaihde vapaalle, kytkin ylös, kytkin ja kakkonen sisään" tai sit oikasee "vaihde vapaalle, kytkin ja kakkonen pesään" ton kun opettelee sopivasti tekemään niin äkkinäinen ei ees huomaa vaikka osasta vaihteita syncrot puuttuis,pienempää survoessa sit tarttee väli kaasua annostella eli vaihde vapaalle kytkimellä tai ilman, kytkin ylös kierroksia, kytkin ja kakkonen sisään.

Ton voi olla vammauttanut sama kuin yhessä voyagerissa, vanhempi herra oli opettanut itselleen ja rouvalleen, et kakkosella risteyksiin
Eli maantiellä 90Kmh vauhdista kytkin ja kakkonen pesään, sit jarrutellaan sopivaan vauhtiin,voi vaan arvata mitä tekee syncroille niiltä kierroksilta pakotta "seisova" ratas liikeelle
Mahtaisiko olla ällän laatikko tehty sellaiseksi, ettei sitä saisi hajotettua liiallisen alaväännön takia...?
Eli ei anna isompaa päälle liian alhaisessa vauhdissa, eli kun ottaa 1. vaihteella reippaammin kierroksia niin vaihtuu jo aika joutusaan ylöspäin. Mutta sitten taas ihmetyttää, että miksi alaspäin tuleminen ahdistaa välin (kyse vaihteen vaihtamisesta). Voisiko se vaan olla kytkin loppu? Mutta, sitä voi ihmetellä taas asian kanssa, eli miksi lämpöisenä vaihtuu paremmin... Tähän on joitakin mahdollisia vikoja, mutta sitten taas osa toiminnasta eliminoi vaihtoehtoja pois...

__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #2  
Vanha 08.04.2015, 16:53
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Miten ***keleessä saa 1991 vuosimallisesta Saab 900:sta alapallonivelen sen tapin irti kääntöpäästä? Mutteriki on jo käytännössä pois siitä tapin kierteeltä sitä vetonivelen "koteloa" vasten. Jousikuormaki on just ja just kevennetty pois ja iskarin alapää irrotettu. Ja koitettu vääntää ja hakata pitkin maisemaa Vai pitääkö muka investoida semmonen haarukka?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 08.04.2015 16:55
  #3  
Vanha 08.04.2015, 19:45
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Haarukka toimii monesti noissa. Joko oot koittanu lyödä kovaa siihen pesään? Joku 2-3kg isojen poikien ja tyttöjen vasara on tossa hommassa hyvä
  #4  
Vanha 08.04.2015, 19:58
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

mikäs ihmeen sekasikiö tämmönen voi olla ??http://www.nettikaravaani.com/mercedes-benz/508/1419387

kun on mukamas henkilöauto 5000kg kokonaismassalla. ja kuormaautosta kuitenkin tehty.
  #5  
Vanha 08.04.2015, 20:28
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Onko "tuhatjalkaisesta" eli siitä lyhennetystä mäyriksestä juttua palstalla?
__________________
WUOKSI OFFROAD
  #6  
Vanha 09.04.2015, 11:37
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Onko seuraavat yhdistelmät sallittuja, vetoautona normi henkilöauto ja vaununa jarruton peräkärry.

1. Talvella autossa nastarenkaat ja vaunussa nastattomat kitkarenkaat
2. Kesällä autossa kesärenkaat ja vaunussa nastattomat kitkarenkaat
__________________
Tumpula Racing Team
  #7  
Vanha 09.04.2015, 11:48
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.403
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Onko seuraavat yhdistelmät sallittuja, vetoautona normi henkilöauto ja vaununa jarruton peräkärry.

1. Talvella autossa nastarenkaat ja vaunussa nastattomat kitkarenkaat
2. Kesällä autossa kesärenkaat ja vaunussa nastattomat kitkarenkaat
Jos kärry on jarruton kokonaismassaltaan alle 750 kg:n, ei tarvitse talvirenkaita / nastarenkaita.

750kg - 3500kg niin on talvirengaspakko kuten autoillakin, ja rengastus pitää olla sama kuin vetoautossa

nastarenkaat > nastarenkaat,

nastattomat/kitkat > nastattomat/kitkat

EDIT: tais olla kyllä että kärryssä saa olla nastat vaikka vetoautossa olis vaan kitkat mutta ei toisinpäin...

EDIT 2: eli 1) ei sallittu paitsi alle 750kg kärri 2)sallittu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 09.04.2015 11:56
  #8  
Vanha 09.04.2015, 17:02
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Onko seuraavat yhdistelmät sallittuja, vetoautona normi henkilöauto ja vaununa jarruton peräkärry.

1. Talvella autossa nastarenkaat ja vaunussa nastattomat kitkarenkaat
2. Kesällä autossa kesärenkaat ja vaunussa nastattomat kitkarenkaat

Yksinkertaisesti vaunussa/perävaunussa pitää olla "paremmat" renkaat

Ja pikku muulissa alle750kg ei ole merkitystä

Nastarenkaat on suomessa kielletty kesällä, ei talvi tai kitka renkaita,, tosin riippuu vaunusta onko miten kamala kiskoa jos vetelät kitkat alla



P.S ja sit kun lukee koko kysymyksen niin selviää ettei ole kyse mistään vaunusta vaan pikkukärrystä
Jos vaikka 500 hessua puhuttelee vaunuksi niin voi olla ehkä aavistuksen väärin käsityksiä

PPS Onko niistä kitkoista nypitty nastat kun nastattomat on
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
  #9  
Vanha 18.04.2015, 22:50
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aslakki Näytä viesti
Onko "tuhatjalkaisesta" eli siitä lyhennetystä mäyriksestä juttua palstalla?
Tuskin muualla kuin iltanuotioilla?
__________________
WUOKSI OFFROAD
  #10  
Vanha 09.04.2015, 22:10
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Haarukka toimii monesti noissa. Joko oot koittanu lyödä kovaa siihen pesään? Joku 2-3kg isojen poikien ja tyttöjen vasara on tossa hommassa hyvä
Mätänetistä semmonen pitkä kiiltävä haarukka, mitä piti tosin rälläkällä hioo vähä leveemmäks sisältä. Sit tunkilla pallonivelen alta nostoa, haarukka tyveen asti kääntöpään ja tukivarren välii ja sit tunkki alas --> Jumitus lakkas

Ihme säätämistä Kasaaminen oli onneks hauskempaa ku purkaminen, tosin oli jotenki käsittämättömän vaikee saada taas pultinreiät kohilleen.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
  #11  
Vanha 09.04.2015, 16:46
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
Mahtaisiko olla ällän laatikko tehty sellaiseksi, ettei sitä saisi hajotettua liiallisen alaväännön takia...?
Eli ei anna isompaa päälle liian alhaisessa vauhdissa, eli kun ottaa 1. vaihteella reippaammin kierroksia niin vaihtuu jo aika joutusaan ylöspäin. Mutta sitten taas ihmetyttää, että miksi alaspäin tuleminen ahdistaa välin (kyse vaihteen vaihtamisesta). Voisiko se vaan olla kytkin loppu? Mutta, sitä voi ihmetellä taas asian kanssa, eli miksi lämpöisenä vaihtuu paremmin... Tähän on joitakin mahdollisia vikoja, mutta sitten taas osa toiminnasta eliminoi vaihtoehtoja pois...
Taas tullut kilometrejä, joten päivitetään aihetta.
Eli ylöspäin vaihtaa kohtuu hyvin, kunhan muistaa 1. ottaa väh pari tonnia jenkaa. Muut menee ylöspäin normaalisti.
Alaspäin tullessa on häikkää... 5.--> 3. vaihtaa ok, 5.--> 4. ok, 4.--> 3. ok, mutta aina kun yrittää kakkosta, niin ei mene vasta kun auto on pysähtynyt. Toki saa, kun oikein repii... Mutta kun auto on paikallaan sitten, niin kaikki toimii hienosti.
Myös uusi huomattava asia ilmennyt pari päivää, siis 3. moottorijarrutuksessa kuuluu ihme vinkunaa (samanlainen kuin jarrusta). Loppuu heti kun veto palaa.

Että että, kytkimen vaihtoon (n. 600€ vaihdettuna) vai vaihteistoa purkaamolta...?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2014 ! lavanelikko Chit-Chat 1901 31.12.2014 15:33
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! SuurSyömäri Chit-Chat 2193 01.01.2014 17:02
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! SuurSyömäri Chit-Chat 1015 03.01.2013 18:46
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55
mitä tehä patrollille ku ei käänny?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 21.03.2011 16:41


Sivu luotu: 09:24 (GMT +2).