Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 31.03.2015, 19:36
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Perusasetus

Netistä pöllitty laskuri näyttää max 377hp /20psi polttoainepaine 454 80lbs/hr suuttimilla. Tuntuu aika paljolta.

Tiedä sitten kuinka paljon tuota polttoainepainetta voi nostaa.

Vastaa lainaten
Vanha 31.03.2015, 20:31
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Netistä pöllitty laskuri näyttää max 377hp /20psi polttoainepaine 454 80lbs/hr suuttimilla. Tuntuu aika paljolta.

Tiedä sitten kuinka paljon tuota polttoainepainetta voi nostaa.
ei yli 18 ilman että tyhjäkäyti menee pilalle, 4 suutinta vakioboksi saattaa jaksaa aukoa, tai sitte ei, kelat on aika kova kuorma

joskus aikanaan ostin semmosen edelbrokin sarjan missä tuli imusarja uudella läppärungolla ja 8:lla suuttimella ja siinä jäi orkkis tietokone käyttöön, promi vaan vaihtui...
Vastaa lainaten
Vanha 31.03.2015, 22:09
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
ei yli 18 ilman että tyhjäkäyti menee pilalle, 4 suutinta vakioboksi saattaa jaksaa aukoa, tai sitte ei, kelat on aika kova kuorma

joskus aikanaan ostin semmosen edelbrokin sarjan missä tuli imusarja uudella läppärungolla ja 8:lla suuttimella ja siinä jäi orkkis tietokone käyttöön, promi vaan vaihtui...
Elikä melkein sovinnolla mentävä tohon 8 suutinta systeemiin minkä oomisia suuttimia tuohon Gm poksiin pitäs ruveta suunittelemaan, muistaakseni johtosarja aihioita kammalla toiset päät vapaana oli saatavana noihin pokseihin läppärungon varmaan teen vanhasta kaasarista. pitää tuosta 1 taso sarjasta varmaan tehdä sarja sihen helpoin rakentaa suutimille paikat.

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
Vanha 10.04.2015, 08:57
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Perusasetus

Olen megasquirttia viritellyt TBI:lle. Semmoninen kävi mielessä, kun noita suuttimia testannut, että pitäisikö niiden naksuhtaa kuuluvasti kun niihin laittaa sähköt?

Muistelisin, että Rangen suuttimet naksahti hieman, kun niihin kytki sähköt, mutta noita TBI:n suuttimia en saa naksahtamaan. Kokeilin megasquirtilla ja suoraan AA-patterilla. Sen veran olen mitannut, että kummankin kela on ehjä.

Voi tietysti olla ettei niiden kuuluakaan naksahtaakaan, mutta tarkistan kuitenkin ettei tartte toivottavasti ihmetellä enempää.
Vanha 10.04.2015, 22:51
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Olen megasquirttia viritellyt TBI:lle. Semmoninen kävi mielessä, kun noita suuttimia testannut, että pitäisikö niiden naksuhtaa kuuluvasti kun niihin laittaa sähköt?

Muistelisin, että Rangen suuttimet naksahti hieman, kun niihin kytki sähköt, mutta noita TBI:n suuttimia en saa naksahtamaan. Kokeilin megasquirtilla ja suoraan AA-patterilla. Sen veran olen mitannut, että kummankin kela on ehjä.

Voi tietysti olla ettei niiden kuuluakaan naksahtaakaan, mutta tarkistan kuitenkin ettei tartte toivottavasti ihmetellä enempää.
kyl ne napsuu ainaki 12v, patterin voimasta en osaa sanoa...
Vastaa lainaten
Vanha 13.04.2015, 05:19
Konkari

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
kyl ne napsuu ainaki 12v, patterin voimasta en osaa sanoa...
Uskaltaako niihin 12V syöttää suoraan? Mittailin, että vastusta on vain hieman reilu ohm. Sehän tekee liki 10A.

Viimeksi muokannut maddis : 14.04.2015 05:31
Vastaa lainaten
Vanha 15.04.2015, 20:12
Konkari

Perusasetus

Nyt napsuu suuttimet! Ja jopa bensaakin näyttäs suihkuavan. Suuttimen liittimissä olevat vastinkappaleet oli liian etäällä toisistaan eikä ottaneet kontaktia suuttimessa olevaan tappiin. Painoin niitä lähemmäs toisiaan ja nyt toimii. Täytyy seurata toimiiko pitkään vai pitääkö vaihtaa nuo liittimet kokonaan.
Vanha 16.04.2015, 12:40
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Perusasetus

Lainaus:
Kokeilin megasquirtilla ja suoraan AA-patterilla. Sen veran olen mitannut, että kummankin kela on ehjä.
Muistelen jostain joskus lukeneeni, että TBI-suutin tarvitsee megaruutan kanssa esivastukset impedanssisovituksen takia.
En tiedä, tämä on luettua.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jande Näytä viesti
Juu itse en ole kerinnyt tähän perehymään, isäntä oli tutkinut niin ei tule bensaa ollenkaan toiseen.
Tämähän on ehkä jo ohi ajallisesti mutta minulla 4.3TBI astrossa ruiski vain toisesta suuttimesta. Ilmeni Legolandin matkalla ruotsalaisella moottoritiellä, kun meinasi voima loppua. Vika ei ollut suuttimessa vaan bensapaineessa. Pumppukin oli loppujen lopuksi ehjä vaikka sen vaihdoinkin mutta oikea vika oli pumpun ja polttoaineputken välillä oleva ~5cm kumiletku (tai mitä joustomateriaalia nyt olikaan). Siinä oli pitkittäinen halkeama ja vuoti paineita takaisin tankkiin. Ainetta ei tullut kuin toiselle suuttimelle. Täydellä tankilla tietysti pelasi paremmin kuin vajaalla.

Viimeksi muokannut toyopet : 16.04.2015 12:43
Vastaa lainaten
Vanha 16.04.2015, 13:00
Konkari

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Muistelen jostain joskus lukeneeni, että TBI-suutin tarvitsee megaruutan kanssa esivastukset impedanssisovituksen takia.
En tiedä, tämä on luettua.
Mitä olen netistä lueskellut kans itse, niin virtaa niillä vastuksilla on rajoitettu eikä sovitettu impedanssia. Megasquirttihan tarjoaa myös ohjelmallisen virranrajoituksen tai sitten megaa voi muuttaa ja käyttää oikeaa ohjausta jossa on raudassa itsessään virtarajoitus.
Vanha 16.04.2015, 19:23
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Mitä olen netistä lueskellut kans itse, niin virtaa niillä vastuksilla on rajoitettu eikä sovitettu impedanssia. Megasquirttihan tarjoaa myös ohjelmallisen virranrajoituksen tai sitten megaa voi muuttaa ja käyttää oikeaa ohjausta jossa on raudassa itsessään virtarajoitus.
no, gm orkkiksena suuttimille tulee kuiteski ihan suoraan sulakerasialta virta ja moottorinohjaus vaan maata yhdistelee niitä aukoakseen, kovin pitkiä jänniteaikoja noi ei kestä eli suositus on että ei olis yli 85% aukioloaikoja, johtunee juuri tuosta jännitteestä...
Vastaa lainaten
Vanha 09.08.2015, 10:12
Legenda

Perusasetus

Kyllä siitä suuttimesta ääni kuuluu kun sille virtaa antaa akusta
Vastaa lainaten
Vanha 09.08.2015, 17:49
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Perusasetus

Lämpeneekö teillä noi boxit ajossa? Mul on niin kuuma et kädellä ei kärsi koskee ja nyt hajos jo toinen! Ei ohjaa bensapumppua lainkaa ja kyllä, olen kytkennät tarkastanu et pitäs olla kohillaa
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
Vanha 09.08.2015, 18:31
Konkari

Perusasetus

Itselläni TBI:tä ohjaa megasquirt, mutta ihan noin elektroniikan kannalta niin ei siellä kaikki oo ihan hyvin jos noin kuumaksi lämpenee ettei kädellä kestä koskea.

Megasquirt lämpenee juuri ja juuri havaittavasti ajossa.
Vanha 12.08.2015, 21:01
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti
Lämpeneekö teillä noi boxit ajossa? Mul on niin kuuma et kädellä ei kärsi koskee ja nyt hajos jo toinen! Ei ohjaa bensapumppua lainkaa ja kyllä, olen kytkennät tarkastanu et pitäs olla kohillaa
Sen verran mitä kojetaulun sisässä lämpiää kun on noissa blazereissa asennettu lämityslaitteen päälle alunperinkin mut ei se kättä lämpösempi ole ikinä ollu.

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
Vanha 15.04.2015, 21:11
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
Elikä melkein sovinnolla mentävä tohon 8 suutinta systeemiin minkä oomisia suuttimia tuohon Gm poksiin pitäs ruveta suunittelemaan, muistaakseni johtosarja aihioita kammalla toiset päät vapaana oli saatavana noihin pokseihin läppärungon varmaan teen vanhasta kaasarista. pitää tuosta 1 taso sarjasta varmaan tehdä sarja sihen helpoin rakentaa suutimille paikat.
10 a sulake suuttimelle aina onkin...
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5058 03.09.2025 20:22
Patrol kysy/vastaa jubet Tekniikka & Jutustelu 1806 24.10.2024 21:23
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Ostettu gm tbi ruiskuun johtosarja ja imusarja. tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.07.2011 10:22

Sivu luotu: 23:44 (GMT +2).