![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Netistä pöllitty laskuri näyttää max 377hp /20psi polttoainepaine 454 80lbs/hr suuttimilla. Tuntuu aika paljolta. Tiedä sitten kuinka paljon tuota polttoainepainetta voi nostaa.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
joskus aikanaan ostin semmosen edelbrokin sarjan missä tuli imusarja uudella läppärungolla ja 8:lla suuttimella ja siinä jäi orkkis tietokone käyttöön, promi vaan vaihtui... |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Olen megasquirttia viritellyt TBI:lle. Semmoninen kävi mielessä, kun noita suuttimia testannut, että pitäisikö niiden naksuhtaa kuuluvasti kun niihin laittaa sähköt?
Muistelisin, että Rangen suuttimet naksahti hieman, kun niihin kytki sähköt, mutta noita TBI:n suuttimia en saa naksahtamaan. Kokeilin megasquirtilla ja suoraan AA-patterilla. Sen veran olen mitannut, että kummankin kela on ehjä. Voi tietysti olla ettei niiden kuuluakaan naksahtaakaan, mutta tarkistan kuitenkin ettei tartte toivottavasti ihmetellä enempää.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Uskaltaako niihin 12V syöttää suoraan? Mittailin, että vastusta on vain hieman reilu ohm. Sehän tekee liki 10A.
"If in doubt - flat out" ![]() Viimeksi muokannut maddis : 14.04.2015 05:31 |
|
|||
|
|||
![]()
Nyt napsuu suuttimet! Ja jopa bensaakin näyttäs suihkuavan. Suuttimen liittimissä olevat vastinkappaleet oli liian etäällä toisistaan eikä ottaneet kontaktia suuttimessa olevaan tappiin. Painoin niitä lähemmäs toisiaan ja nyt toimii. Täytyy seurata toimiiko pitkään vai pitääkö vaihtaa nuo liittimet kokonaan.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En tiedä, tämä on luettua. Tämähän on ehkä jo ohi ajallisesti mutta minulla 4.3TBI astrossa ruiski vain toisesta suuttimesta. Ilmeni Legolandin matkalla ruotsalaisella moottoritiellä, kun meinasi voima loppua. Vika ei ollut suuttimessa vaan bensapaineessa. Pumppukin oli loppujen lopuksi ehjä vaikka sen vaihdoinkin mutta oikea vika oli pumpun ja polttoaineputken välillä oleva ~5cm kumiletku (tai mitä joustomateriaalia nyt olikaan). Siinä oli pitkittäinen halkeama ja vuoti paineita takaisin tankkiin. Ainetta ei tullut kuin toiselle suuttimelle. Täydellä tankilla tietysti pelasi paremmin kuin vajaalla. Viimeksi muokannut toyopet : 16.04.2015 12:43 |
|
|||
|
|||
![]()
Mitä olen netistä lueskellut kans itse, niin virtaa niillä vastuksilla on rajoitettu eikä sovitettu impedanssia. Megasquirttihan tarjoaa myös ohjelmallisen virranrajoituksen tai sitten megaa voi muuttaa ja käyttää oikeaa ohjausta jossa on raudassa itsessään virtarajoitus.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä siitä suuttimesta ääni kuuluu kun sille virtaa antaa akusta
|
|
||||
|
||||
![]()
Lämpeneekö teillä noi boxit ajossa? Mul on niin kuuma et kädellä ei kärsi koskee ja nyt hajos jo toinen! Ei ohjaa bensapumppua lainkaa ja kyllä, olen kytkennät tarkastanu et pitäs olla kohillaa
|
|||
|
|||
![]()
Itselläni TBI:tä ohjaa megasquirt, mutta ihan noin elektroniikan kannalta niin ei siellä kaikki oo ihan hyvin jos noin kuumaksi lämpenee ettei kädellä kestä koskea.
Megasquirt lämpenee juuri ja juuri havaittavasti ajossa.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5058 | 03.09.2025 20:22 |
Patrol kysy/vastaa | jubet | Tekniikka & Jutustelu | 1806 | 24.10.2024 21:23 |
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
Ostettu gm tbi ruiskuun johtosarja ja imusarja. | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.07.2011 10:22 |