![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Äijähän on ku linja-auto kuski nukkuu suorilla ![]() Kerran olin yhessä firmassa harjoittelemassa, niin tää työkaveri valitti, ettei sais nukkua siirtymiä, mut sit kun valvo niin radio hiljasella joku iskelmä päällä ja mitään ei keskusteltu ![]() Mitä mulla ollu lastaus apua kyydissä niin antaa nukkua tai keskustellaan, mulla on se ratti ja se riittää thai-mekaanikkokin nukku kaikki siirtymät paras oli 20min kuorsauksen se silläkin matkalla sai aikaiseksi ![]()
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Juu puolentunnin tauolla kerkee hyvin vetään parinkymmenenminuutin torkut. ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä en tykkää, vaikka 2-vuorotyössä tuo nukkuminen on mitä on.
|
|
||||
|
||||
![]()
Perseestähän tää siirtely on..
![]() ![]() Eii voi ymmärtää tota talviaikaa?!? Miks ihmeessä pitää siitää sitä edes vähän valoisaa illalta aamuun?! ![]() Tänä aamuna väsytti, kun ei eilen tullu mentyä ajoissa nukkuun vaan piti muuta touhuta. ![]() ..mutta eiköhän tuo pää painu tänään sitten vähän aikasemmin tyynyyn. ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Aivan hanurista tämä kellojen siirto. Tässä yksi asia jonka putin on ymmärtänyt korjata ja niin meidänkin pitäisi. Vaikutukset kansantaloudelle arvaamattomia. Kestää varmaan 2kk että sisäinen kello menee aikaan. Keneltä se sitten on pois, tänään olin noin 20 min myöhässä töistä ja katsotaan milloin tässä "herää" ja on oikeasti "tuottava" töissä. Teen ja olen aina tehnyt 8-16 työpäivää ja sisäinen kello herättää aina ennen kelloa noin klo 7. Vuorotyöläiset on melkoisia sissejä kun jaksavat "kidutusta", tottumiskysymys varmaan osittain mutta minulle se ei sopisi. Jännä juttu vaikka nukkumaan meno ei ole säännöllistä vaan vaihtelee mutta herääminen on aina kellon tarkka. Viikonloppunakin herää samaan aikaan ja jos "nukkuu" pidempään niin se on sellaista puolihereillä pötköttelyä.
Viimeksi muokannut mikjus : 30.03.2015 08:56 |
|
|||
|
|||
![]()
Samaa sarjaa Posti-Itella-Posti hölmöilyn kanssa!
|
|
||||
|
||||
![]()
Heh. Samoilla linjoilla MikJusin kanssa. Menee siinä tovi ku sisäinen kello vireessä. Ja sillä ei suurta merkitystä mihin aikaan menee nukkumaan. Aamulla herää poikkeuksetta samaan aikaan. Tämä tuli todistettua kun toissa viikonloppuna kebabbi kainalossa tuli puol viis kotia niin seiskalta tuntu uni loppuvan
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kesäajan idea tuli joskus muinoin, kun tarvittiin lisää valoisaa aikaa tuottavaan työskentelyyn. Ja täällä pohjoisessa on muutenki kesällä pitempään valoisaa, kuin tuolla keskieuroopan maissa, joista toi kellojen siirtely on lähtöisin. "Käytännössä kesäaika otettiin ensimmäisen kerran käyttöön Saksassa vuonna 1916 ensimmäisen maailmansodan aikana, kun jatkuva sotatila vei maan talouselämän hyvin tiukoille." "Vuodesta 1981 alkaen kesäaika on ollut käytössä myös Suomessa." Eli suomikin pärjäsi ihan hyvin 65 vuotta ilman kellojen siirtelyä sen käyttöönotosta. Ja vaikka itekki on tottunu vuorotöihin vähä erikoisissakin kellonajoissa, niin silti se tunnin siirto laittaa aivot vähä hämilleen "mitä, jokos se kello on noin paljo?" |
|
||||
|
||||
![]()
Tulipa tästä mieleen, jenkeissä on pari osavaltiota (vai oliko niitä yksi, Arizona ainakin), joissa osavaltion kaikki piirikunnat eivät käytä kesäaikaa ollenkaan. Siinä se vasta huumoria onkin, jos on työpaikka toisen piirikunnan alueella ja vaihdat aikavyöhykettä pari kertaa päivässä
![]()
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
|||
|
|||
![]()
Minun mielestä ihan turha homma tämä kellojen ruuvaaminen kahdesti vuodessa. Täällä sillä saatu erittäin kyseenalainen etu valoisuudessa katoaa kuitenkin muutamassa viikossa, kun kevät/syksy etenee.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Venäjän rajalla kello puolestaan on tunnin tai kaksi edellä riippuen siitä, käännelläänkö venäjällä kelloa, tai jätetäänkö millon kääntämättä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lyhyitä katkoksia siirron vuoksi | Lars | Uutiset | 2 | 24.03.2013 14:54 |
Forum-keskustelun ihanuus | petris | This And That | 1 | 11.03.2003 15:27 |