Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.03.2015, 10:41
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Lainaan vähän topikkia...

Mulla jinsseni (50 kopio manki) vakio, ei meinaa lähtee kylmänä millää käyntii? Sit ku saa ja ajaa lämpöseks ni toimii hyvin...

Vika kaasarissa? Vaihoin pytynki ja m-renkaat, mut sama vika.
Miulla sama tuon mönkkärin kanssa, ei lähe enää ees pilotilla
ei oo jaksanu tutkia, kai tuostakin joku vika löytyy kunhan kerkee penkomaan..

__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.03.2015, 17:39
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aslakki Näytä viesti
Miulla sama tuon mönkkärin kanssa, ei lähe enää ees pilotilla
ei oo jaksanu tutkia, kai tuostakin joku vika löytyy kunhan kerkee penkomaan..
Katsoisin ensin venttiilinvälykset, se muuten on 0,1mm. Sitten uusi tulppa, NGK C6HSA tai denson vastaava U20FS-U. Kaasarin säätö on vähän haastavaa, ei niitä oikein järkevästi tahdo saada toimimaan mutta vähän rikkaalla ne toimii, tulppia saa kyllä vaihtaa aika usein. Pojan crossissa taitaa mennä tulppa/kk.

EDIT: jatketaan vielä. Kesäkelissä tuon kaasarin sai säätöihin ja koko moottorin pelaamaan suhtkoht kunnolla mutta ilmojen viiletessä käyntiinlähtö käy hankalaksi. Ei ole näin kylmiin olosuhteisiin tarkoitettu.
Viime kesänä tosin se käyntiinlähtö oli hankalaa. Ihan alkuun lähti minun polkemana kylmänä ja poika sai sitten lämpöisenä käyntiin, tuntui normaalin 50cc mankin polkaisulta. Sitten se alkoin olla hankalaa saa mitenkään eikä kaasarin rassaus auttanut. Työntämällä kyllä lähti käyntiin kun kunto vaan riitti. Yksi päivä ei sitten lähtenyt työntämällä ja tehtiin radikaali toimenpide eli kiskottiin autolla. Eikä sittenkään. Uusi tulppakaan ei auttanut, kipinää tuli ja bensaakin tuli.
Eräältä toiselta palstalta tuli sitten vinkkiä venttiilien säädöstä ja venttiilit säädettiin. No siinä kävi niin, että pojan painolla (reipas 30kg) ei poljin painunut mihinkään. Ja kun minä yritin polkaista, niin kytkin antoi jälkeen, oli käytetty normaalia 10W30 halpislitkua ja tässä on vielä puoliautomaattikone. Kytkin tiukemmalle ja sitten se hörähti. Käynti muuttui kaikinpuolin paremmaksi mitä se oli ollut ja voimaa alkoi koneesta löytyä. Mutta nyt tosiaan se käy rikkaalla ja tulppaa saa vaihtaa kerran kuussa. Mutta silti se on aika menevä peli noin pieneksi vehkeeksi, suoraan sanoen ehkä jopa pelottava.

Viimeksi muokannut toyopet : 29.03.2015 21:59
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2015, 13:47
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Meillä muksuilla 50 cc ja 90cc kiinanihme mönkkärit, ja parit 125cc minicrossit. Crosseissa ei normi huolloilla
mitään vikaa, toimii kesät talvet, mutta molempiin mönkkäreihin joutu vaihtaa kaasarit, nyt rokkaa, tuontitukusta löytyy aika kattavat varaosat kaikkiin kiinan himmeileihin, sieltä ite ostellu ja näppärästi kotio asti
tosin mulla hyllyssä varuilta parit cdi boxit, tulppia ym "kulutus" osaa
noitten kaasareiden säätö on vähän persiistä, ainakin orkkikset, mut tuolta ku kaasarit tilas, ni suoraan kiinni vaan ja rokkas
meni ehkä vähän Ot.ksi :-)

Venan välyksiä en muuten ole kertaakaan katsonut :O
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.03.2015, 15:22
Saimon:n Avatar
Saimon Saimon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.09.07
Sijainti: Kuukanniemi, Lemi, Finland.
Viestit: 105
Thumbs up

75 eur tuhlattu ja nyt ainakin hörähti käymään. Tulpan ja tulpanhatun uusimisella oli suuri vaikutus. Nyt napista käyntiin, kestää kaasuakin kylmänä. Tulppana C7HSA, en tiedä kauanko kestää.. Pientä kikkailua kylmänä, että kestää käynnissä, mutta ei "karkaa" ylisuuren tyhjäkäynnin takia.

95E10 nuo ei kuulemma kestä lainkaan, suositus pienkonebensiini.

Kaasarinkin taas putsailin, koho jumittaa, joka aiheuttaa tulvimisen. Suoratuonnissa maksaa tuon oma, aito kiinalainen kaasari 36 eur, pitänee harkita.

Suuttimia en vielä säätänyt, kun harvoin poitsu vielä "tuppi nurin" vetää.

Imukaulan lämpötiiviste ja O-rengas on saanut osumaa, taidan ottaa sen paksun tiivisteen pois ja maitopurkista sopiva tilalle. Pientä imuvuotoa epäilen edelleen.

Vaihdoin myös ketjut ja rattaat, yhteensä 33 eur Imatralta. Eteen Derbin 11 piikkinen ja taakse PV:n 42 piikkinen, 420 ketju. Eturattaan kiinnitys ei sattunut, piti tehdä "väliaikainen" sokka-patentti. Laskennallisesti n. 30% muuttui välitys, paljon parempi ajella.

Laitoin myös uuden bensaletkun, vaihdoin bensasuodattimen ja lisäsin polttoainehanan.

Harjateräksestä jarrukahvan apuvipu helpottaa (mahdollistaa..) jarruttamista.
__________________
* * * * * * * * *
Jeep Grand Cherokee ZJ -94 5.2L V8
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2015, 19:05
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Joo ja tosta bensasta, ite oon käyttäny 98,a, 95 on kuraa kaikille
Ja tosiaan se imukaula on yx yleinen imu vuoto kohta..
mutta unohda se 95, ei talous siihen kaadu
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.04.2015, 17:41
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.425
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotta-Racing Näytä viesti
Meillä muksuilla 50 cc ja 90cc kiinanihme mönkkärit, ja parit 125cc minicrossit. Crosseissa ei normi huolloilla
mitään vikaa, toimii kesät talvet, mutta molempiin mönkkäreihin joutu vaihtaa kaasarit, nyt rokkaa, tuontitukusta löytyy aika kattavat varaosat kaikkiin kiinan himmeileihin, sieltä ite ostellu ja näppärästi kotio asti
tosin mulla hyllyssä varuilta parit cdi boxit, tulppia ym "kulutus" osaa
noitten kaasareiden säätö on vähän persiistä, ainakin orkkikset, mut tuolta ku kaasarit tilas, ni suoraan kiinni vaan ja rokkas
meni ehkä vähän Ot.ksi :-)

Venan välyksiä en muuten ole kertaakaan katsonut :O
Kai se seuraavaks on kaasari tilattava. Vaihettu jo: puola, tulppa, tulpanjohto ja cdi-poksi. Ja edelleen saa kylmänä kiroilla sen käyntii
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Volvon kaasarin toiminta karvanoppa Tekniikka & Jutustelu 8 07.01.2012 11:04
kaasarin sähköryyppy taatusti Tekniikka & Jutustelu 0 10.02.2011 18:03
Kaasarin säätö? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 3 18.02.2007 22:33
Ruiskut kaasarin tilalle ? chief Tekniikka & Jutustelu 2 15.05.2006 07:01
Kaasarin alipaineet Shuttle Tekniikka & Jutustelu 2 30.04.2004 09:11


Sivu luotu: 07:23 (GMT +2).