![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko raneella vielä tuo laskusarja tallessa? Jos on joutava niin vois kiinnostaa näin alkuun kun etin noita muita osia.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei taida olla mutta käytännössähän ne on van metallipalat jotka laitetaan pultteihin panssarin ja rungon väliin.
Tekisin itse jos vielä tarviisin, tuli tosiaan sarjassa mukana.
__________________
Joop |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mitähän teen väärin kun ei tuollasta hack 'n tap sye kittiä löydy yj wrangleriin ainakaan ebayn kautta. nyt olis jo xj etukardaani tiedossa, onko se sitten jo valmiiksi se tuplaristikko malli?. Ja käsitinkö oikein että tässä vaiheessa ei tuosta perän "kääntämisestä" kiilapaloilla ole muuta kuin haittaa?
Viimeksi muokannut fomoko : 29.03.2015 15:55 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kiiloilla et oikein tähän hätään avitusta saa.. jos tiputat jakoaskin häntää, niin periaatteessa silloi pitäisi kääntää myös pinionia. Joillakin toimii homma vähän väärillä kulmilla, ja jos toimii niin antaa mennä vain. Itsellä toisaalta ZJ:ssä takakardaani täristi ihan helvetillisesti 90-100km/h nopeudessa, kun pinioni oli 1,5° väärässä kulmassa ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jeeppi on -92 mallinen ja automaatti, jakolaatikon mallista ei mitään käsitystä. Lähinnä helppouden takia ajattelin tuota hack`n tap settiä muissa kun tulee osat pääakselista lähtien niin voip jäädä itseltäni asentamatta. Toiseksi ei ole tietoa siitäkään käykö se xj:n kardaani taas tuollasen sye kitin kanssa yksiin?. Pitää varmaan ettiä huomenna pihalta kuiva kohta ja ryömiä alle kun en ymmärrä miten sitä jakolaatikkoa siellä tuosta vaan kallistellaan jos ja kun se on kiinni automaattilaatikossa joka on kiinni koneessa. Ajatus että pelkkää jakolaatikkoa vaan väkisellä painetaan alaspäin tuntuu hurjalta, rasittaa varmaan yhtä paljon paikkoja kun väärät kardaanin kulmat.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Se jakolaatikko on yhtä puuta sen vaihelootan kanssa, ja kun laitat sen laskusarjan niin koko paketti kallistuu konetta myöten hiukan alaspäin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
YJ:ssä on NP-231 aina (paitsi jos sinne on joku jonkun muun vaihtanut ja silloin kukaan ei tiedä ilman tunnistuskeinoja, mikä jakis siellä on) ja XJ:n etukardaanit on aina tuplaristikolla!!
__________________
Killing time is not murder |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Etukardaani on XJ:ssä aina tuplaristikko, ja vaatii yleensä Hack 'n tap kittien kanssa kardaanin jakiksen pään centring yoken vaihdon centring flangeksi. Spicerin osanumero 211229X. Ja tietysti kardaanin lyhennys oikeaan mittaan & tasapainotus. HD SYE kiteissä hyöty on, että menee suoraan centering yokella kiinni, eli jää yksi 70$ + rahtikulut + tulli & alv. hintaisen osan osto väliin. Jos halvimmat "full SYE"- paketit maksaa sen 350€, niin äkkiä se on samanhintainen kuin hack 'n tap. Mitä tulee asennukseen: jakiksen halkaisu on aika helppo homma, kunhan sen ensin irrottaa automaatista pois. Pystyy tekemään myös sen ollessa autossa kiinni, kun laskee laatikkopaketin tarpeeksi alas. Käytännössä jokunen kasa pultteja irti, ja muutamia lukkorenkaita. Hack 'n tap paketeissa taas sinun pitää saada katkaistua akselin häntä suoraan, sen jälkeen porattua auton alla ollessa ulostuloakselin päähän keskelle suora reikä ja sen jälkeen kierteyttää se. Itse olen tehnyt molemmat, ja en tiedä onko tuo auton alla poraaminen yhtään sen helpompaa kuin mitä on jakiksen irrotus, avaus, kasaus ja takaisin autoon kiinni.. Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
iisi homma vaihtaa osat:https://www.youtube.com/watch?v=eiTpIHIh2yA ite kun laitoin slip yoke eliminaattorin en irroittanut jakolootaa autosta.
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 03.05.2015 21:30 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Huomenissa olisi tarkoitus tehdä ensiavuksi tuo Jakolaatikon tiputus tai kallistus jos sillä saisi värinöitä vähemmäksi ja lisäaikaa muiden osien etsimiseen. Onko nyt näin että laskemalla tuota jakolaatikon panssaria laskee myös se laatikko? Ainakin noissa videoissa mitä löysin puhutaan vaan sen panssarin laskemisesta? voiko tämän tehdä vain kallistamalla sitä laatikon peräpäätä, ei siis pudottaa kokonaan sitä pohjapanssaria. Mitähän tapahtuu viimmeisessä vaihtoehdossa vastaavasti etukardaanin kulmille?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vitaran suurin rengas | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.03.2013 15:33 |
suurin mahdollinen rengas rockyyn?! | jonza | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.11.2011 18:39 |
Suurin sallittu rengas koko Pajeroon? | Osmo87 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.10.2008 18:39 |
LN65L Hilux suurin sallittu rengas? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.11.2006 09:45 |
Useampi rengaskoko otteeseen muutoskatsastamalla | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 11.02.2006 09:37 |