Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.03.2015, 09:51
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Onko raneella vielä tuo laskusarja tallessa? Jos on joutava niin vois kiinnostaa näin alkuun kun etin noita muita osia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.03.2015, 18:49
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Ei taida olla mutta käytännössähän ne on van metallipalat jotka laitetaan pultteihin panssarin ja rungon väliin.
Tekisin itse jos vielä tarviisin, tuli tosiaan sarjassa mukana.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.03.2015, 15:52
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Mitähän teen väärin kun ei tuollasta hack 'n tap sye kittiä löydy yj wrangleriin ainakaan ebayn kautta. nyt olis jo xj etukardaani tiedossa, onko se sitten jo valmiiksi se tuplaristikko malli?. Ja käsitinkö oikein että tässä vaiheessa ei tuosta perän "kääntämisestä" kiilapaloilla ole muuta kuin haittaa?

Viimeksi muokannut fomoko : 29.03.2015 15:55
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.03.2015, 17:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Mitähän teen väärin kun ei tuollasta hack 'n tap sye kittiä löydy yj wrangleriin ainakaan ebayn kautta. nyt olis jo xj etukardaani tiedossa, onko se sitten jo valmiiksi se tuplaristikko malli?. Ja käsitinkö oikein että tässä vaiheessa ei tuosta perän "kääntämisestä" kiilapaloilla ole muuta kuin haittaa?
Voi olla ettei niitä hack 'n tap SYE- paketteja markkinoida YJ:hin koska ne ei juurikaan lyhennä jakolaatikon häntää. Mikä jakoaski sulla siellä on, ja mikä on auton vuosimalli? Sekin jo auttaa paljon.. jos täsmää esim. vastaavan ikäiseen XJ:hin, niin samat rojut sinne pitäisi käydä. Parashan toki olisi tuollainen HD short SYE tai HD super short SYE, mutta ovat toki hieman kalliimmat. Varsinkin tämän hetken taalan kurssilla kannattaa katsoa kotimaan kauppiaat, saat varmasti jotakuinkin samaan hintaan täältä.

Kiiloilla et oikein tähän hätään avitusta saa.. jos tiputat jakoaskin häntää, niin periaatteessa silloi pitäisi kääntää myös pinionia. Joillakin toimii homma vähän väärillä kulmilla, ja jos toimii niin antaa mennä vain. Itsellä toisaalta ZJ:ssä takakardaani täristi ihan helvetillisesti 90-100km/h nopeudessa, kun pinioni oli 1,5° väärässä kulmassa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.03.2015, 19:37
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Jeeppi on -92 mallinen ja automaatti, jakolaatikon mallista ei mitään käsitystä. Lähinnä helppouden takia ajattelin tuota hack`n tap settiä muissa kun tulee osat pääakselista lähtien niin voip jäädä itseltäni asentamatta. Toiseksi ei ole tietoa siitäkään käykö se xj:n kardaani taas tuollasen sye kitin kanssa yksiin?. Pitää varmaan ettiä huomenna pihalta kuiva kohta ja ryömiä alle kun en ymmärrä miten sitä jakolaatikkoa siellä tuosta vaan kallistellaan jos ja kun se on kiinni automaattilaatikossa joka on kiinni koneessa. Ajatus että pelkkää jakolaatikkoa vaan väkisellä painetaan alaspäin tuntuu hurjalta, rasittaa varmaan yhtä paljon paikkoja kun väärät kardaanin kulmat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.03.2015, 19:42
Jänkhäsatv Jänkhäsatv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 158
Perusasetus

Se jakolaatikko on yhtä puuta sen vaihelootan kanssa, ja kun laitat sen laskusarjan niin koko paketti kallistuu konetta myöten hiukan alaspäin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.03.2015, 19:57
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

YJ:ssä on NP-231 aina (paitsi jos sinne on joku jonkun muun vaihtanut ja silloin kukaan ei tiedä ilman tunnistuskeinoja, mikä jakis siellä on) ja XJ:n etukardaanit on aina tuplaristikolla!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.03.2015, 20:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Jeeppi on -92 mallinen ja automaatti, jakolaatikon mallista ei mitään käsitystä. Lähinnä helppouden takia ajattelin tuota hack`n tap settiä muissa kun tulee osat pääakselista lähtien niin voip jäädä itseltäni asentamatta. Toiseksi ei ole tietoa siitäkään käykö se xj:n kardaani taas tuollasen sye kitin kanssa yksiin?.
Jamantin vahvistamana, kun siellä kerran on 231, niin samanikäiseen XJ:hin suunniteltu hack 'n tap kiinni ja sillä selvä.

Etukardaani on XJ:ssä aina tuplaristikko, ja vaatii yleensä Hack 'n tap kittien kanssa kardaanin jakiksen pään centring yoken vaihdon centring flangeksi. Spicerin osanumero 211229X. Ja tietysti kardaanin lyhennys oikeaan mittaan & tasapainotus.

HD SYE kiteissä hyöty on, että menee suoraan centering yokella kiinni, eli jää yksi 70$ + rahtikulut + tulli & alv. hintaisen osan osto väliin. Jos halvimmat "full SYE"- paketit maksaa sen 350€, niin äkkiä se on samanhintainen kuin hack 'n tap. Mitä tulee asennukseen: jakiksen halkaisu on aika helppo homma, kunhan sen ensin irrottaa automaatista pois. Pystyy tekemään myös sen ollessa autossa kiinni, kun laskee laatikkopaketin tarpeeksi alas. Käytännössä jokunen kasa pultteja irti, ja muutamia lukkorenkaita.

Hack 'n tap paketeissa taas sinun pitää saada katkaistua akselin häntä suoraan, sen jälkeen porattua auton alla ollessa ulostuloakselin päähän keskelle suora reikä ja sen jälkeen kierteyttää se. Itse olen tehnyt molemmat, ja en tiedä onko tuo auton alla poraaminen yhtään sen helpompaa kuin mitä on jakiksen irrotus, avaus, kasaus ja takaisin autoon kiinni..


Lainaus:
Pitää varmaan ettiä huomenna pihalta kuiva kohta ja ryömiä alle kun en ymmärrä miten sitä jakolaatikkoa siellä tuosta vaan kallistellaan jos ja kun se on kiinni automaattilaatikossa joka on kiinni koneessa. Ajatus että pelkkää jakolaatikkoa vaan väkisellä painetaan alaspäin tuntuu hurjalta, rasittaa varmaan yhtä paljon paikkoja kun väärät kardaanin kulmat.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jänkhäsatv Näytä viesti
Se jakolaatikko on yhtä puuta sen vaihelootan kanssa, ja kun laitat sen laskusarjan niin koko paketti kallistuu konetta myöten hiukan alaspäin.
Jeps, juuri näin. Pitkäaikaisratkaisuna ei ihan optimi, rasittaa koneen kumeja turhanpäiten - ja toisaalta vie mahan alta tilaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.03.2015, 22:56
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fomoko Näytä viesti
Lähinnä helppouden takia ajattelin tuota hack`n tap settiä muissa kun tulee osat pääakselista lähtien niin voip jäädä itseltäni asentamatta. .

iisi homma vaihtaa osat:https://www.youtube.com/watch?v=eiTpIHIh2yA

ite kun laitoin slip yoke eliminaattorin en irroittanut jakolootaa autosta.


__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 03.05.2015 21:30
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.03.2015, 18:14
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Huomenissa olisi tarkoitus tehdä ensiavuksi tuo Jakolaatikon tiputus tai kallistus jos sillä saisi värinöitä vähemmäksi ja lisäaikaa muiden osien etsimiseen. Onko nyt näin että laskemalla tuota jakolaatikon panssaria laskee myös se laatikko? Ainakin noissa videoissa mitä löysin puhutaan vaan sen panssarin laskemisesta? voiko tämän tehdä vain kallistamalla sitä laatikon peräpäätä, ei siis pudottaa kokonaan sitä pohjapanssaria. Mitähän tapahtuu viimmeisessä vaihtoehdossa vastaavasti etukardaanin kulmille?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vitaran suurin rengas BryGgi Tekniikka & Jutustelu 6 09.03.2013 15:33
suurin mahdollinen rengas rockyyn?! jonza Tekniikka & Jutustelu 2 05.11.2011 18:39
Suurin sallittu rengas koko Pajeroon? Osmo87 Tekniikka & Jutustelu 6 02.10.2008 18:39
LN65L Hilux suurin sallittu rengas? p3ku Tekniikka & Jutustelu 7 29.11.2006 09:45
Useampi rengaskoko otteeseen muutoskatsastamalla Tekniikka & Jutustelu 15 11.02.2006 09:37


Sivu luotu: 01:36 (GMT +2).