Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.03.2015, 00:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Toivottavasti on entinen dieselkorjaamo....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
mulle tuli samoilla oireilla joskus 105 hiluksi, 90 astetta oli pumpun ajotus pielessä diesel korjaamon jäljiltä syy- suutin putket menee väärään järjestykseen jos väkisin laittaa.
Siis neloskoneessa 2L- jakajapumpulla on kyllä aikamoinen työ/voima näyte saada suihkuputket viereisiin takaiskuventtiileihin.....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.03.2015, 23:30
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis neloskoneessa 2L- jakajapumpulla on kyllä aikamoinen työ/voima näyte saada suihkuputket viereisiin takaiskuventtiileihin.....
kyllä näytti ihan helposti menneen. merkkiliikkeen tai ison korjaamon jälkiä korjailen lähes joka kuukausi. harmi sinänsä sillä ihmiset ovat maksaneet siitä että niiden auto on rikottu korjaamoiden toimesta/ei saada toimimaan rahat pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.03.2015, 23:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kyllä näytti ihan helposti menneen. merkkiliikkeen tai ison korjaamon jälkiä korjailen lähes joka kuukausi. harmi sinänsä sillä ihmiset ovat maksaneet siitä että niiden auto on rikottu korjaamoiden toimesta/ei saada toimimaan rahat pois.
Harmi, ettei ole enää yhtään 2L-konetta että pääsis kokeilemaan...
Pistäppä valokuvat, kun seuraavan kerran sattuu kohdalle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.03.2015, 10:34
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Oli ne mullakin putket väärin muistaakseni pumpun perästä kansipokan jäljiltä.
LN110 eli 2L2 motti.

Käyntiääni oli melko raaka kun vähänkin koski kaasuu tyhjäkäynnillä kuulosti siedettävältä.

Väärästä järjedtyksestä johtuen meni ilmeisesti polttoainetta mäntien ohi öljyn sekaan ja hetken päästä turbon laakerointi kaput.



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Harmi, ettei ole enää yhtään 2L-konetta että pääsis kokeilemaan...
Pistäppä valokuvat, kun seuraavan kerran sattuu kohdalle.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.03.2015, 10:44
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Eikai 90 asteen pieleen laitolla kone voi käydä mitenkään ??

180 astetta niin on edes edellytyksiä ... Eli puol kierrosta, ts. yks kammen kierros, silloin sopii suutinputket ja dampperin ajoitusmerkkikin
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.03.2015, 18:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Oli ne mullakin putket väärin muistaakseni pumpun perästä kansipokan jäljiltä.
LN110 eli 2L2 motti.

Käyntiääni oli melko raaka kun vähänkin koski kaasuu tyhjäkäynnillä kuulosti siedettävältä.

Väärästä järjedtyksestä johtuen meni ilmeisesti polttoainetta mäntien ohi öljyn sekaan ja hetken päästä turbon laakerointi kaput.
Siis Yksi putkihan ei voi olla väärässä paikassa, siis vähintään kaksi, siis puolet pytyistä käytännössä pois pelistä? Ja tosiaankin syöttö tapahtuu vähintään puoli kampiakselin kierrosta väärään aikaan, siis silloin kun mäntä on alhaalla, taikka silloin kun poistotahti on lopuillaan
Olikohan hivenen tehon puutetta havaittavissa? siis jos käytit/ajoit niin pitkään, että öljyt meni noin ohueksi....
Mulla murtu kerran bj:stä yksi putki, ja vedot kyllä hävisi totaalisesti, oliskohan lähes puolet heposista hukassa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.03.2015, 22:50
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

kyllähän se pilotillakin käy, lähes sama on siis käynti myös tuossa tapauksessa kun on 90 asteta pielessä, hillitön kalkatus kun kaasuun koskee..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.04.2015, 13:52
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Eipä sitä kauheesti uskaltanu polkee sillon...
Pistettiii putket oikein ja muutama sata km siitä ni hajos turbon laakerit ei tullu mielee vaihtaa öljyjä.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.03.2015, 07:41
suddendeath suddendeath ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 120
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kyllä näytti ihan helposti menneen. merkkiliikkeen tai ison korjaamon jälkiä korjailen lähes joka kuukausi. harmi sinänsä sillä ihmiset ovat maksaneet siitä että niiden auto on rikottu korjaamoiden toimesta/ei saada toimimaan rahat pois.
Jep, täälläkin nähty moinen taidonnäyte. Vikaa sai tovin etsiä ennenkuin tajusin katsoa suutinputkien järjestyksen korjaamon jäljiltä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.03.2015, 08:09
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suddendeath Näytä viesti
Jep, täälläkin nähty moinen taidonnäyte. Vikaa sai tovin etsiä ennenkuin tajusin katsoa suutinputkien järjestyksen korjaamon jäljiltä.
Tässä tapauksessa autohan pelas päivän pari ok, eli putket oltava järjestyksessä. Muuten tietysti hyvää tietoa jos suoraan rempan jäljiltä jää käymään miten sattuu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4runner 3.0 ei käynnisty *make* Tekniikka & Jutustelu 16 18.01.2012 22:45
bronco ei käynnisty ja vikaa ei löydy bulldog535 Tekniikka & Jutustelu 13 04.02.2011 22:57
Patrol ei käynnisty???? tessu Tekniikka & Jutustelu 4 14.05.2010 21:45
rocky ei käynnisty. edit: rockyssä ei pelaa 4wd antti_boy Tekniikka & Jutustelu 16 13.05.2008 22:17
O: MT-kuvioidut renkaat ,ei Bfg -ei tarvetta enää- ämkoo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 26.03.2006 14:01


Sivu luotu: 09:37 (GMT +2).