![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ilmeisesti kampiakselin hihnapyörän pultin pystyi aukasemaan "normaaleilla" menetelmillä, eli sieltä päästä pyörittäessä on jotain vastusta? Sama vaihde ja käsijarru päällä? Venakoppaa ei vissiin vielä ole aukaistu, sieltä kattoisin ite seuraavana. Vois olla myös varmaan mahdollista, että startti pyörii sairaan kevyesti, koska kone just ja just käy, mutta ei jaksa käydä ilman starttia jostain tosi oudosta syystä. Vähän niinkuin moottorisahaa käynnistäessä, missä ei kipinä kuitenkaan ihan riitä kunnon sytytykseen. Aikasemmin mainittu kuitenkin, että polttaa dieseliä semmosella kitkerällä katkulla, eli jossain mittakaavassa tosi huonosti.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 21.03.2015 11:28 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onko tuo perinteisellä jakajapumpulla kaasuvaijerilla? ja jonkin sortin savutuksen esto sähköisesti ja egr sähköisesti ohjattu?
Ensin kannattaa tarkistaa puristukset, siis ainakin "pintapuolisesti": Auto tasaiselle, ja esim. 4-vaihde silmään, ja sitten lykätään eteenpäin. siis kone pyörii mukana, ja jokainen puristustahti tuntuu raskaalta lykätä. jos joku pytty on ilman puristuksia, niin sen kohdalla ei ole vastusta. Helpottaa, jos joku kaveri katsomassa, että puristuksia löytyy aina puolen kampiakselikierroksen jälkeen. Tuo käynnistymättömyys ei varmaan johdu siitä, että yksi taikka 2 pyttyä olisi huonoilla puristuksilla. Jos akku on aivan kuollut, ja apuvirtakaapeleilla käynnistetään, ja sitten kun apuvirtakaapelit irroitetaan, niin silloin voi tulla semmoinen jännite/virtapiikki, että tuhoaa jotain. Siis kun kuorma tippuu apukäynnistettävän auton laturilta pois, kun apuvirtakaapeli irroitetaan niin jännite karkaa niin suureksi, että polttaa jotain. Tuo savutus (musta) johtuu varmaan siitä, että polttoainetta liikaa suhteessa ilmaan, ja se johtunee siitä, että ei saa kunnolla ilmaa? Ja tuo kitkuaminen johtuu yleensä siitä, että syöttö myöhasellä, suihku paskana taikka jostain pytystä puuttuu puristukset. Olisko mahdollista että olisi tuo jakohihnan remppa epäonnistunut, esim. jako hypännyt, ja vääntänyt venttiilin tms. ja sitä sitten "korjattu", siis yritetty tekohengittää kääntämällä syöttöä isommalle, ja ennakkoa aikaisemmalle? Minusta vaikuttaa siltä, että useampi ongelma "päällä", minä lähtisin tutkimaan noista puristuksista, sitten nokka-akselin ja pumpun ajoitus, sitten tarkistasin että tuleeko pumpun sammutussolennoidille (onhan?) sähköä startatessa/onko solennoidi kärähtänyt.... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiila(ura) pettänyt kampuralta?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jakopää pyörii joten kampiakseli on ehjä. Samoin jako on prikulleen kohdallaan, joten kiilakin lienee ehjä, nokka akseli vois olla poikki, tarkistan. Van epäilen..
Apuvirtana oli akku kärryt ei toinen auto. Manuaalisesti kampiakselin päästä pyörittely tuntui normaali vastuksiselta, toki työntämis metodi vois ehkä olla tarkempi.. Pitänee tuo emäntä valjastaa tuohon caveman treeninkiin, kun se siitä niin vauhkoaa. ![]() Pitänee tänään vielä kokeilla pullosta vetää letkut suoraan pumpulle, ettei linjoissa vaan ole ilmaa täynnä.. Kuitenkin noin paljon ajettu, niin voi ne metalli putket tankissa olla aika huokoset jo. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kiilat tsekkaukseen seuraavaks. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu joo enpä ajatellut loppuunasti..
Hymy joo no sen verta kova luotto noihin toyota jakopäihin että en usko kiilan hajonneen. ![]() Jos kyseessä olis vw kone Niin sitte. ![]() Auto vaihtoi omistajaa.. Toivottavasti kuullaan mikä oli vikana. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mulle tuli samoilla oireilla joskus 105 hiluksi, 90 astetta oli pumpun ajotus pielessä diesel korjaamon jäljiltä syy- suutin putket menee väärään järjestykseen jos väkisin laittaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4runner 3.0 ei käynnisty | *make* | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 18.01.2012 22:45 |
bronco ei käynnisty ja vikaa ei löydy | bulldog535 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 04.02.2011 22:57 |
Patrol ei käynnisty???? | tessu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.05.2010 21:45 |
rocky ei käynnisty. edit: rockyssä ei pelaa 4wd | antti_boy | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 13.05.2008 22:17 |
O: MT-kuvioidut renkaat ,ei Bfg -ei tarvetta enää- | ämkoo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 26.03.2006 14:01 |