Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.03.2015, 11:24
Luoppis Luoppis on kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hopeahuoli Näytä viesti
mikä saisi moottorin kuullostamaan pyörimään niin kevyesti että tuntuu kuin pyöris ilman puristusta?
Jos startti ottaa hammaskehälle niin kampiakseli poikki? Tai kiertokanget irti/poikki? Tai nokka-akseli poikki tai joku juttu mikä aiheuttaa sen, että venttiilit/osa venttiileistä jää auki?

Ilmeisesti kampiakselin hihnapyörän pultin pystyi aukasemaan "normaaleilla" menetelmillä, eli sieltä päästä pyörittäessä on jotain vastusta? Sama vaihde ja käsijarru päällä? Venakoppaa ei vissiin vielä ole aukaistu, sieltä kattoisin ite seuraavana.

Vois olla myös varmaan mahdollista, että startti pyörii sairaan kevyesti, koska kone just ja just käy, mutta ei jaksa käydä ilman starttia jostain tosi oudosta syystä. Vähän niinkuin moottorisahaa käynnistäessä, missä ei kipinä kuitenkaan ihan riitä kunnon sytytykseen. Aikasemmin mainittu kuitenkin, että polttaa dieseliä semmosella kitkerällä katkulla, eli jossain mittakaavassa tosi huonosti.

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 21.03.2015 11:28
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.03.2015, 17:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Onko tuo perinteisellä jakajapumpulla kaasuvaijerilla? ja jonkin sortin savutuksen esto sähköisesti ja egr sähköisesti ohjattu?
Ensin kannattaa tarkistaa puristukset, siis ainakin "pintapuolisesti": Auto tasaiselle, ja esim. 4-vaihde silmään, ja sitten lykätään eteenpäin. siis kone pyörii mukana, ja jokainen puristustahti tuntuu raskaalta lykätä. jos joku pytty on ilman puristuksia, niin sen kohdalla ei ole vastusta. Helpottaa, jos joku kaveri katsomassa, että puristuksia löytyy aina puolen kampiakselikierroksen jälkeen.

Tuo käynnistymättömyys ei varmaan johdu siitä, että yksi taikka 2 pyttyä olisi huonoilla puristuksilla.
Jos akku on aivan kuollut, ja apuvirtakaapeleilla käynnistetään, ja sitten kun apuvirtakaapelit irroitetaan, niin silloin voi tulla semmoinen jännite/virtapiikki, että
tuhoaa jotain. Siis kun kuorma tippuu apukäynnistettävän auton laturilta pois, kun apuvirtakaapeli irroitetaan niin jännite karkaa niin suureksi, että polttaa jotain.

Tuo savutus (musta) johtuu varmaan siitä, että polttoainetta liikaa suhteessa ilmaan, ja se johtunee siitä, että ei saa kunnolla ilmaa?
Ja tuo kitkuaminen johtuu yleensä siitä, että syöttö myöhasellä, suihku paskana taikka jostain pytystä puuttuu puristukset.

Olisko mahdollista että olisi tuo jakohihnan remppa epäonnistunut, esim. jako hypännyt, ja vääntänyt venttiilin tms. ja sitä sitten "korjattu", siis yritetty tekohengittää kääntämällä syöttöä isommalle, ja ennakkoa aikaisemmalle?

Minusta vaikuttaa siltä, että useampi ongelma "päällä", minä lähtisin tutkimaan noista puristuksista, sitten nokka-akselin ja pumpun ajoitus, sitten tarkistasin että tuleeko pumpun sammutussolennoidille (onhan?) sähköä startatessa/onko solennoidi kärähtänyt....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.03.2015, 22:26
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Kiila(ura) pettänyt kampuralta?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.03.2015, 11:53
hopeahuoli:n Avatar
hopeahuoli hopeahuoli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: suokkula
Viestit: 36
Perusasetus

Jakopää pyörii joten kampiakseli on ehjä. Samoin jako on prikulleen kohdallaan, joten kiilakin lienee ehjä, nokka akseli vois olla poikki, tarkistan. Van epäilen..

Apuvirtana oli akku kärryt ei toinen auto.

Manuaalisesti kampiakselin päästä pyörittely tuntui normaali vastuksiselta, toki työntämis metodi vois ehkä olla tarkempi..
Pitänee tuo emäntä valjastaa tuohon caveman treeninkiin, kun se siitä niin vauhkoaa. nyt tulis 2kärpästä samalla iskulla..

Pitänee tänään vielä kokeilla pullosta vetää letkut suoraan pumpulle, ettei linjoissa vaan ole ilmaa täynnä..
Kuitenkin noin paljon ajettu, niin voi ne metalli putket tankissa olla aika huokoset jo.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.03.2015, 12:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hopeahuoli Näytä viesti
Jakopää pyörii joten kampiakseli on ehjä. Samoin jako on prikulleen kohdallaan, joten kiilakin lienee ehjä
Eihän se kiilan katkeaminen jakomerkkeihin vaikuta, voi olla kampiakseli tai nokka vartin huti vaikka jako täsmää. Sopivasti menny ohi niin saattanu vääntää vähä venttiileitä samalla...

Kiilat tsekkaukseen seuraavaks.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.03.2015, 20:45
hopeahuoli:n Avatar
hopeahuoli hopeahuoli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: suokkula
Viestit: 36
Perusasetus

Juu joo enpä ajatellut loppuunasti..
Hymy joo no sen verta kova luotto noihin toyota jakopäihin että en usko kiilan hajonneen.
Jos kyseessä olis vw kone Niin sitte.

Auto vaihtoi omistajaa.. Toivottavasti kuullaan mikä oli vikana.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.03.2015, 22:01
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

mulle tuli samoilla oireilla joskus 105 hiluksi, 90 astetta oli pumpun ajotus pielessä diesel korjaamon jäljiltä syy- suutin putket menee väärään järjestykseen jos väkisin laittaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4runner 3.0 ei käynnisty *make* Tekniikka & Jutustelu 16 18.01.2012 22:45
bronco ei käynnisty ja vikaa ei löydy bulldog535 Tekniikka & Jutustelu 13 04.02.2011 22:57
Patrol ei käynnisty???? tessu Tekniikka & Jutustelu 4 14.05.2010 21:45
rocky ei käynnisty. edit: rockyssä ei pelaa 4wd antti_boy Tekniikka & Jutustelu 16 13.05.2008 22:17
O: MT-kuvioidut renkaat ,ei Bfg -ei tarvetta enää- ämkoo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 26.03.2006 14:01


Sivu luotu: 10:05 (GMT +2).