Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2015, 09:32
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matke Näytä viesti
ei ainakaan minun tietääkseni. ja tuossa on eessäkin kitkalukko
on niin harvinainen kun ei ole tehtykkään ,että paljon se maksaa se etuperä . ja avoimen saa tilalle.
ja lukko perustuu laki tekstiin on myös kaikissa Suomeen maahan tuoduissa toyotissa 1983 ja uudemmissa
1. M1-luokan auto ja kokonaismassaltaan enintään kahden tonnin N1-luokan auto katsotaan maastoautoksi (M1G- ja N1G-luokka), jos:

a) sen vähintään yksi etu- ja yksi taka-akseli on vetävä, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä;

b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä;

c) sen laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 30 prosenttia; ja

d) se täyttää vähintään viisi seuraavista kuudesta ehdosta:

i) lähestymiskulma on vähintään 25°;

ii) jättökulma on vähintään 20°;

iii) ylityskulma on vähintään 20°;

iv) maavara etuakselin kohdalla on vähintään 180 mm;

v) maavara taka-akselin kohdalla on vähintään 180 mm; ja

vi) maavara akselien välillä on vähintään 200 mm.


Viimeksi muokannut toyota4x4 : 09.03.2015 09:46
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2015, 12:35
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.398
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti

b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä;
Tähän lasketaan varmaan myös keskitasauspyörästön lukko kun monessakaan ei ole perissä alunperin lukkoa. Ja ainakaan tossa pojan Hiluxissa YL110 SR5 ei ole kuin kitkalukko takana, keskellähän tossa ei tasauspyörästöä käsittääkseni ole....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2015, 22:50
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Tässä taitaa olla jo montakin eri auton valitsijaa ja eri kriteerit mutta vastataan jotain omia näkemyksiä, jos ne sotkisi edes jotain.

Ensin tietysti kannattaa miettiä, paljonko sitä ajoa on, kannattaako olla bensa vai dieseli. B-korttivehkeissä hlö-auto diesel on aika kallis ylläpitää pienillä ajoilla ja isoilla ajoilla isommat bensakoneet voi olla käyttökuluiltaan kalliita.
Hiluxilla ei laillisesti matkusta kuin kaksi henkeä ja manuaaliset napalukot ei ole äkkinäisessä tarpeessa kovin kätevät: esim kaupungissa normaalisti ajelet takatuupparina ja tuleekin se jäinen ylämäki... Tämmöistä tilannetta katseltiin pari viikkoa sitten. Ei kun auto keskelle tietä parkkiin ja lukkoja kääntämään. Ja napalukot päällä vähäisestä tehosta häviää paljon. Oman kokemuksen perusteella 4wd ei myöskään mene takavedolla lähellekään sinne mihin pelkkä takaveto, se todella vaatii nelivetoa. Nelikon takajousitus on ehkä vähän jäykempi tai jotain. 110 hiluxista nelikkohiluxia ajellut työn puolesta , itsellä vanhempi takaveto. Ja lavat varsinkin ruostuvat. Ja voimaa saisi olla enemmän.

Terrano on ihan kätevä ja eikös ne ole jopa 7hlö autoja, tosin ahtaita siihen. Meni hangessa ainakin mukavasti. Töissä tämmöistäkin ajelin, en osta itselle, kun en vaan enää nissania osta. Se on vaan minun periaate, ei perustu faktoihin.

2001 pitkä td hiace oli myös ihan positiivinen yllätys. Ei raketti mutta tasavahvaa vetoa, näitähän saa myös bussina. Oli töissä hippiosaston käytössä, vetivät kärryä ja sellaiset transpeedit renkaina, pääsin sillä silti pahaan paikkaan ja poiskin. Kääntösäde kylläkin luokkaa lentotukialuksen luokkaa. Kulutus siedettävä. Jokusen tuhannen ajoin tuolla.

Viime kesän ajelin Opel mokalla, matala maavara ja pienihän se autoksi on mutta menee paremman puutteessa. Jos ei mitään varsinaista offia aja, niin pääsee silläkin. 8litran kulutus 1,4 turbolla.

No previa 4wd, ruostettahan niissäkin on, ikääkin alkaa ekan polven autoilla olla. Ei mikään metsäauto, pitkä akseliväli ja suhteellisen matala (korkeampi kuin ooppeli). Näppärämpi kääntymään kuin hiace, menee kohtuullisesti pehmeässäkin maastossa ja kyytiin mahtuu 7-8hlö. Bensaakin vie kuten isommat autot. Ei ehkä luotettavin Toyota mutta pärjää volkkarille

Chryslerin voyager, on myös nelivetoja. 3.3:lla awd mallilla on tullut ajeltua. Vaihteisto taitaa olla heikko paikka. Bensaa meni 12l huitteilla, samaa luokkaa previalla.

Astroja ei ole nelivetona tullut ajettua mutta takaveto 4.3tbi:llä on selkeästi taloudellisempi kuin nelikko previa ja voyager. Ruostuu kyllä, suurin osa pakuja kovalla takapenkillä. Nelikot taas usein 7-8hlö.

Jeeppi on ollut työn alla vuoden ja sitä on saanut harrastaa, on hitsattu ja laitettu uutta osaa. Amerikan sähköt on yksinkertaisia mutta huonosti suojattuja, kontaktivikoja yleisesti aika paljon. Jeeppi on vuoden aikana nähnyt tietä 20km, joten kulutus on vielä näkemättä. Meni jopa hangessa takavedolla ja nelivedolla on käyty metsässäkin, ihan vakio on.

En osaa kyllä sanoa mikä olisi paras, ehkä se ruosteeton Toyota
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.03.2015, 08:29
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Alkuperäiseen kysymykseen tarjontaa (<4000€)

http://www.nettiauto.com/vaihtoautot...rd=DESC&page=1

Tuolta vain valkkaa parhaan. jo tulleiden vihjeiden perusteella.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2015, 22:06
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Paljon on hyviä vaihtoehtoja tullut.

Itselläni heräsi mielenkiinto WJ Grand Cherokeeseen. Mimmosia vehkeitä nuo on, ja varsinkin kasikoneella olevasta kokemuksia kaipailisin Onko tuollaiset kuin lepposia ajella ja mahtaako ne nahkajakkarat olla semmoset sohvat niin kuin jenkissä kuuluu?
Miten tuon nelivetojärjestelmä mahtaa olla toteutettu?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.03.2015, 07:23
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.435
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Paljon on hyviä vaihtoehtoja tullut.

Itselläni heräsi mielenkiinto WJ Grand Cherokeeseen. Mimmosia vehkeitä nuo on, ja varsinkin kasikoneella olevasta kokemuksia kaipailisin Onko tuollaiset kuin lepposia ajella ja mahtaako ne nahkajakkarat olla semmoset sohvat niin kuin jenkissä kuuluu?
Miten tuon nelivetojärjestelmä mahtaa olla toteutettu?
Kasikoneisesta ei tietoa, mutta ajettavuus täys 10. Itellä oli 2.7crd, ja sillä pisin reissu kaverin kans ajettii yli 1200km putkee vuorokaudessa. Eikä tarviny yhtää selkää tai persettä valittaa... Jakkarat on ku istuis hyvässä sohvatuolissa. Muutenki ajomukavuus kohillaa, hiljanen yms.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.03.2015, 08:05
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Jeep Grand Cherokee


Terve.
Ei se ole autonvalinnan vaikeus vaan MAHDOLLISUUS!!
On hienoa kun mahdillisuus valita.


Itse olen kohtapuolin luopumassa -02 Cherokeesta ja hankkimassa tilalle Jeep Grand Cherokee ZJ mallin.

Syyt ovat seuraavat:
-02 Cherokee ei ole enään risukeuloineen maastoon tarkoitettu eikä siitä suomessa sellaista voi rakentaakkaan. Onneoton vetopaino.

Jeep Grand Cherokee ZJ
Kierrejouset ja jäykät akselit, alusta toimii jo vakiona hyvin.
Pystyy suomessakin rakentamaan riittävästi ja saa vielä leimattuakin, puskurit, helmat, vinssi, alustasarja yms.
Vetopano 3500kg
Tilava, mukava.
Osia saa helposti ympäri maailman.
Konevaihtoehtoja löytyy, 6 konetta, V8 konetta, Dieseliä.

Ja kun suomessa ollaan niin ruostettahan löytyy enenmin tai myöhemmin joten kannattaa koittaa katsoa mahdollisimman ruosteeton peli tai voi tulla vastaan aika savotta.

Suosittelen

Jeep Grand Cherokee WJssä hieman rajoitetummat rakentamismahdollisuudet, vaan pystyyhän semmoisestakin tekemään toimivan safaripelin kuten JERKKU on tehnyt.

Käy ihmeessä koeajamssa useampaa yksilöä jos on mahdollisuus niin, huomaat kyllä mikä niistä on sun tuleva Jeeppisi.

t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Paljon on hyviä vaihtoehtoja tullut.

Itselläni heräsi mielenkiinto WJ Grand Cherokeeseen. Mimmosia vehkeitä nuo on, ja varsinkin kasikoneella olevasta kokemuksia kaipailisin Onko tuollaiset kuin lepposia ajella ja mahtaako ne nahkajakkarat olla semmoset sohvat niin kuin jenkissä kuuluu?
Miten tuon nelivetojärjestelmä mahtaa olla toteutettu?
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 14.03.2015 08:12
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.03.2015, 22:43
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Mopoajokelit painaa niin kovaa päälle, että piti viettää useampi ilta tallissa kakspyöräisten kimpussa ja jäi bittimaailmakin hiljaiselolle.

Pistin kummiskin suht laajan hakuagentin päälle ja sähköpostiin kilisee meiliä kiitettävään tahtiin. Onneksi tässä on aikaa kattella autoa rauhassa, toki nyt tuli lähiseudulta Cherokee myyntiin, niin ajattelin kaverin kans käydä sen kurkkaan just in case
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.03.2015, 20:09
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Millasia nuo V6 bensa Pajerot vs cherokee on? Yks pätkä olis kiikarissa ja verrokkina tuo Cherokee.

Tai no, samahan se on laittaa molempien id:t tähän:
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/7132692
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/7122090

Kävin koeajaan myös yhtä 4Runneria v6 bensana, mut en siihen oikeen lämmennyt vielä ainakaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Maasturi aloittelijalle Hepsu O/M/V Ajoneuvot 18 19.03.2013 09:12
Aloittelijalle vinkkejä Tekniikka & Jutustelu 28 16.08.2007 21:20
naisen pitämisen vaikeus tjl Chit-Chat 5 31.12.2006 14:57
Valinnan paikka!!! wannabee Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2004 17:10
Renkaan valinnan vaikeus HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 20 18.11.2003 09:18


Sivu luotu: 23:40 (GMT +2).