Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #12  
Vanha 07.03.2015, 12:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ittellä on täällä hetkellä käyttiksenä chevyn perhemaasturi, ja tuossa kun oon katellu kaverin tappelu cherokeen kanssa, niin älä koske jeeppeihin, jos et halua kaikkea askarrella alusta asti uusiksi.
Itsellä ei ollut kahdessa Cherokeessa viiden vuoden aikana mitään normaalista poikkeavaa vikaa. 4.0- moottori ja AW4 on jotakuinkin juuri niin luotettavia kuin moottori tai automaattilaatikko voi olla.. sähkövikoja näissä toki jonkin verran on, mutta yleensä varsin simppeleitä korjata.
Grand Cherokee ollut nyt alla vajaa viisi vuotta/ 70tkm, ei-itseaiheutettuja vikoja on ollut äärimmäisen vähän. Laatikosta pitänyt vaihtaa pari solenoidia ja yksi tunnistin (Moparin laatikoiden tyyppivika merkistä riippumatta), sähköflektistä hajosi moottori. Siinäpä ne mekaaniset viat mitä ei ole itse aiheuttanut metsässä liian raskaalla kaasujalalla.

Kait se on paljon siitä kiinni miten autoa on edelliset huoltaneet. Joko minulla on käynyt pahuksen hyvä tuuri, tai sitten vain kaverillasi pahuksen huono tuuri?

Lainaus:
Eestä napsahtaa läkkipeltiset ylätukivarret poikki, ku moottorin käynnistää. Murrosristikot räjähtää D30 etuvetareista, ku nelivedon kytkee päälle.
Alkuperäiset tukivarret on lähinnä vitsi, mutta aftermarket- tukivarret millä saa samalla jousitukseen vielä alkuperäistä enemmän joustoa maksaa halvimmillaan pari satkua + toimituskulut. Eikä varmasti enää hajoa..
D30:n ristikotkin kesti Cherokeessa, vaikka alla oli 35" renkaat ja 4.88 välitykset. Toki jos taas on vanhempi Cherokee ilman abseja, niin niissä on pienemmät ristikot, mitkä on liian heikot. Isommilla ristikoilla vetareissa on samat ristikot kuin D44:ssä - eli siis vastaavat mitkä vaikkapa sinun Chevyssä todennäköisesti on


Lainaus:
Osta vaan nettiauton toiseksi halvin tojota, ja laita alle niin isot renkaat, ku budjetti antaa myöten, nii kyl se siitä.
Muuta ei oo pakko tehä.
On niitä muitaki ku se hilux ja HDJ. Land Cruisereissa riittää valinnanvaraa ja vielä on 4runner.
Ei ole pakko tehdä ei, eikä juuri Jeepillekään. 200€ "budget boost" korotus ja isommat renkaat alle, ja kovaa ajoa. Ehkä vielä lunchbox lockeri perään muutamalla satkulla - ja vielä ollaan halvemmassa hinnassa kuin hinnaston toiseksi halvin Toyota
Sijoitettuun rahaan nähden Jeepissä saa huomattavasti enemmän autoa ja kulkupuolta niin metsässä kuin kadulla Cherokeessa pieni koko on etu, jollei kuski satu olemaan +190cm pitkä ja vähän rotevamman kokoinen. Grand Cherokeehen sitten mahtuukin jo selvästi paremmin. Tällaisella pygmin kokoisella kummassakaan ei ole mitään ongelmaa.


Minulla ei ole sinällään mitään Toyotia vastaan, ovat pääsääntöisesti erittäin luotettavia, rakennettuna menee metsässäkin oikein hyvin, yms.. Ongelmana lähinnä on tuo aivan överi hintataso varsinkin sillä rahalla saataviin ominaisuuksiin/ kulkupuoleen nähden (jos siis jotakuinkin vakiosta puhutaan). Jos Toyotien hinta olisi järkevällä tasolla, olisi myös niiden hankkimisen järkevyys ihan toisella tasolla. Ovat selvästi työkalumaisempia verrattuna Jeeppiin, mikä voi olla joko hyvä puoli tai ei, riippuen mitä autolta hakee.
Tuntuvat vain tosiaan ko. kapineet aina maksavan vähintään 30% liikaa ominaisuuksiinsa ja kuntoonsa nähden. Siinä missä saat itsellesi kohtuukuntoisen vakion Toyotan, saat ostettua hintataulukon puolestavälistä olevan 5-10 vuotta uudemman ja puolet vähemmän ajetun Jeepin, siihen isommat renkaat, alustasarjan, järeämmät tukivarret ja pari lunchbox- lukkoa. Eikä tämä edes ole mikään vitsi..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Maasturi aloittelijalle Hepsu O/M/V Ajoneuvot 18 19.03.2013 09:12
Aloittelijalle vinkkejä Tekniikka & Jutustelu 28 16.08.2007 21:20
naisen pitämisen vaikeus tjl Chit-Chat 5 31.12.2006 14:57
Valinnan paikka!!! wannabee Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2004 17:10
Renkaan valinnan vaikeus HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 20 18.11.2003 09:18


Sivu luotu: 12:47 (GMT +2).