Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2015, 03:58
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ittellä on täällä hetkellä käyttiksenä chevyn perhemaasturi, ja tuossa kun oon katellu kaverin tappelu cherokeen kanssa, niin älä koske jeeppeihin, jos et halua kaikkea askarrella alusta asti uusiksi. Eestä napsahtaa läkkipeltiset ylätukivarret poikki, ku moottorin käynnistää. Murrosristikot räjähtää D30 etuvetareista, ku nelivedon kytkee päälle.
Osta vaan nettiauton toiseksi halvin tojota, ja laita alle niin isot renkaat, ku budjetti antaa myöten, nii kyl se siitä.
Muuta ei oo pakko tehä.
On niitä muitaki ku se hilux ja HDJ. Land Cruisereissa riittää valinnanvaraa ja vielä on 4runner.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2015, 06:59
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Jotain tällaistakin voisi mietiskellä: http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/6943134
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2015, 09:04
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

itellä oli bj 40 ja hj 60 sen jälkeen kokeilin paria dodgee ja pajeroo, sitten palasin toyotaan eli ei ääni dodgelle ja pajerolle
nyt hj 61 360tkm hdj 80 650tkm ajetut ja hyvin pelaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2015, 09:29
maitopoika maitopoika ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.14
Sijainti: Perho Suomi
Viestit: 66
Perusasetus

Mulla ois tuossa budjettiin sopiva l200, on valoa ja systeemiä. Hinta riippuu siitä mitä jätetään ja mitä otetaan pois
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2015, 09:34
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Luotettavuudesta äänet toyotalle, mutta ruoste vie. Itellä on hj61 ja sitä oon jo tovin hitsaillu, eikä valmista tule, kun ei aikaa ole. Melkonen norsu se on tuolla tiellä, mutta aivan mahtava kärryn vetoon ja mehtuuautoksi. Ei tosin mikään ketterä.

Mukavuutta kun taas ajattelee, niin kyllä Disco 2 on kiva ajaa. Oikeastaan todella kiva. Kyllä silläkin kärryä vetää ihan hyvin vaikka, 2.5 tuprodiisseli onkin. Luotettavuus on sitten toista. Mitään vaihdelaatikkoremppaa suurempaa en ole vielä joutunut 10tkm sisään tekemään, mutta koko ajan jotain pientä sähköhommaa on. Ehkä siinä mielessä suosittelisin disco ykköstä.

Näissä kun ei hinnatkaan ihan taivaissa ole.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2015, 09:58
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Älä ny ainakaan Toyotaa hommaa... Tolla budjetila on oikeestaan aivan sama minkä auton ostat, tekemistä riittää varmasti

Ääni Grand Cherokeelle Mieluummin vielä V8 pannulla En usko että on suurta eroa kulutuksessa V8 vs 4.0 6-kone.
Ainakin ton 4.0 moottorin kulutus pyöri automaattina 14-20 l satkulla. Ei toi kasi varmaan enempää vie vai meniskö jopa pienemmällä...?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2015, 11:56
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Pysy kaukana HDJ:sta ellei pinkka ole kunnossa. Mä ainakin olen maksanut itteni aivan kipeäksi kyseisestä kapineesta ja hulluus senkun jatkuu.

Jos nyt lähtisin uudestaan puhtaalta pöydältä, niin valinta kallistuisi Jeepiin. Amerikkalaista paskaahan se on, mutta kaikkea varaosaa on saatavilla järkihintaan ilman mitään salatiedettä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2015, 12:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Ei muuta kun valikoit budjettiin ja omiin tarpeisiin käypäsen Toyotan, ei puoltamillii ajettua (tietysti huolellisesti läpikäydyt/käyttöentisöidyt asia erikseen) eikä moneen kertaan parsittua. Kannattaa myös vilkaista ulkomaiden tarjontaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.03.2015, 12:00
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Jotain tällaistakin voisi mietiskellä: http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/6943134

Niin, noissa vempeleissä on yleensä hyvät vetopainot, vaikka kysyjällä tämä ei taida tulla vastaan jos pyörää kuskaa.
Dieseli huoltoautona voisi toimia tai sitten jos haluaa fiilistellä kasilla niin vaikka http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/6818032

Nuo ykkös-sarjan Discot ovat vielä kohtuu helppoja ylläpitää. Ne muutamat LR-ominaisuudet ovat kuitenkin aika halvalla hoidettavissa (jos niitä ilmenee)
http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewforum.php?f=27
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.03.2015, 12:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ittellä on täällä hetkellä käyttiksenä chevyn perhemaasturi, ja tuossa kun oon katellu kaverin tappelu cherokeen kanssa, niin älä koske jeeppeihin, jos et halua kaikkea askarrella alusta asti uusiksi.
Itsellä ei ollut kahdessa Cherokeessa viiden vuoden aikana mitään normaalista poikkeavaa vikaa. 4.0- moottori ja AW4 on jotakuinkin juuri niin luotettavia kuin moottori tai automaattilaatikko voi olla.. sähkövikoja näissä toki jonkin verran on, mutta yleensä varsin simppeleitä korjata.
Grand Cherokee ollut nyt alla vajaa viisi vuotta/ 70tkm, ei-itseaiheutettuja vikoja on ollut äärimmäisen vähän. Laatikosta pitänyt vaihtaa pari solenoidia ja yksi tunnistin (Moparin laatikoiden tyyppivika merkistä riippumatta), sähköflektistä hajosi moottori. Siinäpä ne mekaaniset viat mitä ei ole itse aiheuttanut metsässä liian raskaalla kaasujalalla.

Kait se on paljon siitä kiinni miten autoa on edelliset huoltaneet. Joko minulla on käynyt pahuksen hyvä tuuri, tai sitten vain kaverillasi pahuksen huono tuuri?

Lainaus:
Eestä napsahtaa läkkipeltiset ylätukivarret poikki, ku moottorin käynnistää. Murrosristikot räjähtää D30 etuvetareista, ku nelivedon kytkee päälle.
Alkuperäiset tukivarret on lähinnä vitsi, mutta aftermarket- tukivarret millä saa samalla jousitukseen vielä alkuperäistä enemmän joustoa maksaa halvimmillaan pari satkua + toimituskulut. Eikä varmasti enää hajoa..
D30:n ristikotkin kesti Cherokeessa, vaikka alla oli 35" renkaat ja 4.88 välitykset. Toki jos taas on vanhempi Cherokee ilman abseja, niin niissä on pienemmät ristikot, mitkä on liian heikot. Isommilla ristikoilla vetareissa on samat ristikot kuin D44:ssä - eli siis vastaavat mitkä vaikkapa sinun Chevyssä todennäköisesti on


Lainaus:
Osta vaan nettiauton toiseksi halvin tojota, ja laita alle niin isot renkaat, ku budjetti antaa myöten, nii kyl se siitä.
Muuta ei oo pakko tehä.
On niitä muitaki ku se hilux ja HDJ. Land Cruisereissa riittää valinnanvaraa ja vielä on 4runner.
Ei ole pakko tehdä ei, eikä juuri Jeepillekään. 200€ "budget boost" korotus ja isommat renkaat alle, ja kovaa ajoa. Ehkä vielä lunchbox lockeri perään muutamalla satkulla - ja vielä ollaan halvemmassa hinnassa kuin hinnaston toiseksi halvin Toyota
Sijoitettuun rahaan nähden Jeepissä saa huomattavasti enemmän autoa ja kulkupuolta niin metsässä kuin kadulla Cherokeessa pieni koko on etu, jollei kuski satu olemaan +190cm pitkä ja vähän rotevamman kokoinen. Grand Cherokeehen sitten mahtuukin jo selvästi paremmin. Tällaisella pygmin kokoisella kummassakaan ei ole mitään ongelmaa.


Minulla ei ole sinällään mitään Toyotia vastaan, ovat pääsääntöisesti erittäin luotettavia, rakennettuna menee metsässäkin oikein hyvin, yms.. Ongelmana lähinnä on tuo aivan överi hintataso varsinkin sillä rahalla saataviin ominaisuuksiin/ kulkupuoleen nähden (jos siis jotakuinkin vakiosta puhutaan). Jos Toyotien hinta olisi järkevällä tasolla, olisi myös niiden hankkimisen järkevyys ihan toisella tasolla. Ovat selvästi työkalumaisempia verrattuna Jeeppiin, mikä voi olla joko hyvä puoli tai ei, riippuen mitä autolta hakee.
Tuntuvat vain tosiaan ko. kapineet aina maksavan vähintään 30% liikaa ominaisuuksiinsa ja kuntoonsa nähden. Siinä missä saat itsellesi kohtuukuntoisen vakion Toyotan, saat ostettua hintataulukon puolestavälistä olevan 5-10 vuotta uudemman ja puolet vähemmän ajetun Jeepin, siihen isommat renkaat, alustasarjan, järeämmät tukivarret ja pari lunchbox- lukkoa. Eikä tämä edes ole mikään vitsi..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.03.2015, 13:40
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Komppaan tuota Timoa. Kyllä tuo Cherokee on auto joka ainakin allekirjoittaneelle on se oikea. Mitään muuta autoa en ole jaksanut pitää noin kauan ja joka kerta kun ajan sillä jaksan mainita kuinka paljon pidän siitä😛 tosin se on kyllä minun ja tyttären välinen vitsi.
Muttapa oikeesti. Miulla on noita nelikoita ollut Suska, hj60, isuzu, Daihatsu.. Mitkä nyt tulee mieleen ja kyllä tuo Jeeppi sellaisena sekakäyttö autona on se paras. Helvetin hyvä ajaa, menee vakionakin yllättävän hyvin hyvillä renkailla. Tuolla 6-koneella olen matka-ajossa päässyt jopa alle kympin kulutukseen, tosin tuo miun auto on ensinnäkin Lapista kotosin ja ajettu vasta 240 000. Jos edelliset omistajat olis hoitaneet edes pikkasen paremmin, niin ei paljon uutta häpesi, luulen.
Peltihommia noissa sattaa tulla vastaan, mutta ne on sitten kyllä helppoja tehdä. Ja Euroopasta saa edullisesti osia. Esim tyhjäkäyntimoottori eBayssa 14.90€+postit. Marmoritiskillä 220€ 😁.
Onneks sain sen kuntoon ite! Tekniikka noissa on loppujen lopuksi hyvin simppeliä, vaatii vaan vähän opiskelua. Ja asennetta....
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.03.2015, 13:42
jkoiv jkoiv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: La
Viestit: 21
Perusasetus

Samaan lopputulokseen päädyin reilu vuosi sitten käyttistä hankkiessa kuin edellinen kirjoittaja. Vastaavan ikäinen ja samoilla kilometreillä oleva LC olisi ollut puolta kalliimpi kuin Jeep CG. Noita kauhutarinoita suutinongelmista löytyy netistä 120 Land Cruiserista melko reilusti, että ei tuntunut järkevältä maksaa sitä puolta lisää luotettavuudesta. Ongelmia voi tulla toki eteen jeepissäkin mutta tuolla erotuksella tekee melkein minkä remontin vain. Valintaa tehdessä ei myöskään haitannut että jeepissä oli 30% enemmän tehoa ja fiksummin toteutettu neliveto. Osia saa myös melko edullisesti jeeppiin kun jaksaa nähdä vähän vaivaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.03.2015, 14:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

..ja muistaa sitten jos Jeeppiin päätyy - on sitten Cherokee tai Grand Cherokee - katsoa pellit tarkasti. Varsinkin helmat ja jalkatilat on näiden pahimpia murheenkryynejä. Sormella tökkiminen saattaa riittää Eivät ole USA:laiset osanneet tehdä yhtään parempaa peltityötä kuin Japanilaiset
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.03.2015, 23:20
Divi Divi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.02.15
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 21
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
..ja muistaa sitten jos Jeeppiin päätyy - on sitten Cherokee tai Grand Cherokee - katsoa pellit tarkasti.
Nehän nyt saa kattoa kyllä ihan aina yli 5 vuotiasta autoa suomesta ostaessa. Merkkiä suurempi merkitys on edellisten omistajien huolloilla. Hyvä ajoittainen kotelosuojaus ja massaus vähentää hitsaamisen tarvetta aika paljon.

Olen tätä foorumia nyt parisen viikkoa tavannu semmosien aiheiden kohdalta jotka itseä näin aloittelijana kiinnostaa ja mietityttää. Joka perhanan langassa löytyy aina joku toijjotamies jonka mielestä pitäis nyt kuitenkin vielä miettiä löytyskö sieltä toyotan mallistosta kans joku hyvä laite. Onko ne Yotat oikeesti niin huonoja ja kalliita ettei mee kaupaksi ilman foorumilla tarjoamista? Itehän ostin mitsun, hurja alle 70 heppanen vapari, se on tämän foorumin mittapuulla ehkä huonoin valinta mitä löytyy, mutta piru vie että menee amatöörin mittapuulle jo hyvin mettässä kun ruuvas alle nankangin halvat kurapallot ja muistaa vielä käydä napsauttamassa napalukot kans päälle. Pääasia että on laite josta ite tykkää ja sillä pääsee harrastamaan. Mitä huonommin etenevän ostaa, sitä helpompi on löytää tarpeeks haastavia ajopaikkoja.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.03.2015, 23:33
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Divi Näytä viesti
:

Olen tätä foorumia nyt parisen viikkoa tavannu semmosien aiheiden kohdalta jotka itseä näin aloittelijana kiinnostaa ja mietityttää. Joka perhanan langassa löytyy aina joku toijjotamies jonka mielestä pitäis nyt kuitenkin vielä miettiä löytyskö sieltä toyotan mallistosta kans joku hyvä laite. Onko ne Yotat oikeesti niin huonoja ja kalliita ettei mee kaupaksi ilman foorumilla tarjoamista?
Kannattaa olla varovainen... Toyotan arvostelusta voi seurata rankkaa avautumista
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 07.03.2015, 15:39
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Alkuperäiset tukivarret on lähinnä vitsi, mutta aftermarket- tukivarret millä saa samalla jousitukseen vielä alkuperäistä enemmän joustoa maksaa halvimmillaan pari satkua + toimituskulut. .
Vaan vaihtuuko noilla tukivarsilla 4-linkki käytännössä jakari alustaan, kyl miu haave ois pitemmät tukivarret 4-linkkinä ja massiivisil korimuutoksil alle :-)
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.03.2015, 15:54
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Vaan vaihtuuko noilla tukivarsilla 4-linkki käytännössä jakari alustaan, kyl miu haave ois pitemmät tukivarret 4-linkkinä ja massiivisil korimuutoksil alle :-)
Ei vaihdu, kun alkuperäisille paikoille laitetaan vaan vahvemmat varret, joissa niveletkin, että saa akseli elää muunkin kuin kumipuslien ja kiertyvien tukivarsien varassa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 07.03.2015, 16:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Vaan vaihtuuko noilla tukivarsilla 4-linkki käytännössä jakari alustaan, kyl miu haave ois pitemmät tukivarret 4-linkkinä ja massiivisil korimuutoksil alle :-)
Menee vähän off-topikiksi tässä ketjussa.. mutta lyhyillä tukivarsilla pysyy 4-linkki. Pitkillä tukivarsilla eteen ei ole 4-linkkiä, mutta löytyy 3-linkki + panhard (ts. vastaava toiminta kuin 4-linkki + panhard). Useimmat long-arm kitit tosin on jakarialustalla, mutta ei se auttamattoman huono ole jos oikein toteutettu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 07.03.2015, 17:51
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaan topicia kun kuitenkin samasta asiasta kyse

Mitähän arvon palstalaiset suosittelisi käyttöautoksi jolla pääsee tarvittaessa metsätien reunaa syvemmälle pusikkoon, ja mielellään poiskin. Kilometrejä itsellä tulee vähän johtuen kaupunkiajosta.

Vaatimukset olisi seuraavanlaiset:

-Kytkettävä neliveto kepistä (ei mitään sähköhärveleitä)
-Henkilömäärä 5 jotta sopii vaimo ja muksut kyytiin
-Ilmastointi
-max 10ke

Itsehän olen aina ollut "enimmäkseen" Toyota miehiä, ja Suzukitkin on tutuksi tulleet joten lantikoita ja grand vitaroita on tullut katseltua

Ehdotuksia otetaan avoimin mielin vastaan
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 07.03.2015, 17:55
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Lainaan topicia kun kuitenkin samasta asiasta kyse

Mitähän arvon palstalaiset suosittelisi käyttöautoksi jolla pääsee tarvittaessa metsätien reunaa syvemmälle pusikkoon, ja mielellään poiskin. Kilometrejä itsellä tulee vähän johtuen kaupunkiajosta.

Vaatimukset olisi seuraavanlaiset:

-Kytkettävä neliveto kepistä (ei mitään sähköhärveleitä)
-Henkilömäärä 5 jotta sopii vaimo ja muksut kyytiin
-Ilmastointi
-max 10ke

Itsehän olen aina ollut "enimmäkseen" Toyota miehiä, ja Suzukitkin on tutuksi tulleet joten lantikoita ja grand vitaroita on tullut katseltua

Ehdotuksia otetaan avoimin mielin vastaan
y61 korinen patrol, tai kytkettavalla nelikolla oleva jeep.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.03.2015, 18:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

10k€ hinnalla saa jo Jeepin, missä on jatkuva neliveto (ei mikään sähköhimmeli), ja hidas puoli lukolla

Nuo Jeepien jatkuvat nelivedot on oikeasti aika päteviä, vanhempi on viskolla ja toimii hyvin. Uudempi on progressiivisella mekaanisella kytkimellä, ja toimii oikeastaan vielä paremmin. Kulutuksen osalta ei eroa takavetoon, kun Jeepissä pyörii joka tapauksessa kaikki nelivedon himmelit vaikka olisi takavetolaatikko (toki pelkät takaset vetää silti).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 07.03.2015, 18:17
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti

Vaatimukset olisi seuraavanlaiset:

-Kytkettävä neliveto kepistä (ei mitään sähköhärveleitä)
-Henkilömäärä 5 jotta sopii vaimo ja muksut kyytiin
-Ilmastointi
-max 10ke

... joten lantikoita on tullut katseltua

Ehdotuksia otetaan avoimin mielin vastaan
Ei muuta kuin katselemaan...niitä lantikoita
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 07.03.2015, 18:41
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja armas Näytä viesti
Ei muuta kuin katselemaan...niitä lantikoita
Näin meinasin vähän tehdäkkin, mutta tuo hinta tahtoo karata turhan ylös toistaiseksi. Jeepeistä kaipaisin myös vähän infoa, vaikka Timo_L on hyvin tietoa jakanutkin. Äitillä on Jeep Cherokee 2.5 CRD ja voi juma kun on huono ajettava, varsinkin istuimien osalta. Itse en pysty tuolla ajamaan yli 100km matkaa pysähtymättä

Vaimollekin pitäisi auto vaihtaa, kun ei tunnu sisätilat eikä maavara Kia Ceedissä riittävän. Lantikoita sekä pathfindereita on katseltu, mutta jotenkin tulee tuossa Nissanissa epäileväinen olo renun moottoriin. Nämä kaksi vaihtoehtoina koska tarvii olla tosissaan tilava takakontti. (syy 3 Dogo Canariota)
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 07.03.2015, 21:30
matke matke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.14
Sijainti: ilomantsi, suomi
Viestit: 373
Blog Entries: 1
Smile

Isä ukolla jahti/käyttis autona bensa hilux kitkalukoilla (SR5) mitä harvassa hilussa on. se on 2.2 bensa vm 1989 ajettu 202000. toiminu loistavasti ja pääsee iha hyvin riippuu tietysti kuskista. Itellä tuo patrolli vm81 se on tilava+pääsee,korkee,halvat osat ja vielä helppo korjata. mutta nuo on huonoja ajaa tiellä varsinkin tuo 160 koppanen. ei nuo maksa maltaita vaikka uudenmankin ostais. Monella tutulla on metätys ja käyttis autona cruiseri se on todella tilava ja mahtuu paljon kyytii ja lukot (jotka syö murroksia) ihan hyvä ajaa tiellä.siihenkin halvat osat ja helppo korjata.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 07.03.2015, 20:36
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Lainaan topicia kun kuitenkin samasta asiasta kyse

Mitähän arvon palstalaiset suosittelisi käyttöautoksi jolla pääsee tarvittaessa metsätien reunaa syvemmälle pusikkoon, ja mielellään poiskin. Kilometrejä itsellä tulee vähän johtuen kaupunkiajosta.

Vaatimukset olisi seuraavanlaiset:

-Kytkettävä neliveto kepistä (ei mitään sähköhärveleitä)
-Henkilömäärä 5 jotta sopii vaimo ja muksut kyytiin
-Ilmastointi
-max 10ke

Itsehän olen aina ollut "enimmäkseen" Toyota miehiä, ja Suzukitkin on tutuksi tulleet joten lantikoita ja grand vitaroita on tullut katseltua

Ehdotuksia otetaan avoimin mielin vastaan
Terrano II
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Maasturi aloittelijalle Hepsu O/M/V Ajoneuvot 18 19.03.2013 09:12
Aloittelijalle vinkkejä Tekniikka & Jutustelu 28 16.08.2007 21:20
naisen pitämisen vaikeus tjl Chit-Chat 5 31.12.2006 14:57
Valinnan paikka!!! wannabee Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2004 17:10
Renkaan valinnan vaikeus HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 20 18.11.2003 09:18


Sivu luotu: 19:36 (GMT +2).